building.lv skaitļos

Lietotāji online32
Aktīvie uzņēmumi19132
Nozares raksti32982
Mājas "sirds" ir enerģija : building.lv - par būvniecību Latvijā

Mājas "sirds" ir enerģija

Mājas "sirds" ir enerģija

"Enerģija G" ir viens no vecākiem uzņēmumiem savā nozarē, dibināts 1991. gadā

autors: Mājas "sirds" ir enerģija
Foto: Mājas "sirds" ir enerģija; autors: Mājas "sirds" ir enerģija
"Enerģija G" ir viens no vecākiem uzņēmumiem savā nozarē, dibināts 1991. gadā. Gadu gaitā ir nomainījušies īpašnieki, taču saglabāta uzņēmuma darbības specifiku. Pēdējā gada laikā uzņēmums "strauji attīstās, paplašinoties darbības jomām un arī klientu lokam ", stāsta uzņēmuma vadītājs Rihards Plēpis un projektu vadītājs Guntis Šantars

Gāzes iekārtu uzstādīšana, piegāde, projektu izstrāde, montāža, serviss un apkures iekārtu uzstādīšana tā ir uzņēmuma "Enerģija G" ikdiena. Lielāko darbu apjomu veido tieši apkalpošanas serviss gāzes apkures iekārtām, strādājot gan ar individuālo sektoru – dzīvokļi un savrupmājas – , gan komunāliem uzņēmumiem, piemēram, viesnīcu "Rīdzene", gan arī rūpniecisko sektoru. "Enerģija G" klientu lokā ir LMT, a/s "Latvijas Gāze" katlu mājas visā Latvijas teritorijā. Fakts, ka "Latvijas Gāze" ir uzticējusies tieši šim uzņēmumam, pats par sevi liecina par "Enerģijas G" profesionālismu un sava aroda pārzināšanu, ko izveidojusi darbinieku ilgstošā pieredze.

Jūs veicat montāžas un apkalpošanas darbus, bet vai bieži gadās arī avārijas izsaukumi? Un kāpēc tās notiek?


Nevarētu teikt, k avārijas notiek biezi, ir "tukšie" periodi, bet dažkārt gadās arī 5 izsaukumi dienā, it īpaši ja ārā ir auksts laiks. Dzelzis ir dzelzis, pat jaunam, nesen izgatavotam katlam gadās sabojāties. Ja klienti ir iedomājušies, ka apzīmējums "ražots Eiropā" jau nozīmē nepārprotamu kvalitāti, tad kā speciālistiem mums gribētos iebilst - tāpat kā agrāk ir sastopami gāzes katli ar defektiem, ne vienmēr kvalitāte ir tā ideālākā, iespējams, ka daži produkti nav līdz galam izstrādāti. Bet tāpēc jau eksistējam mēs un mums līdzīgi uzņēmumi, kuru speciālisti ir spējīgi vainas novērst.

Tas nozīmē, ka tā nav tikai lietotāju vaina, ja apkures katli "iziet no ierindas"?

Lietotāju vaina ir tikai dažos gadījumos, bet tas ir niecīgs procents no kopējā avāriju daudzuma. "Pie vainas" bieži ir iekārtu nodilums vai defekti. Automātika jaunajiem gāzes katliem ir ļoti moderna, bet tai pat laika kaprīza attiecībā pret pārrāvumiem elektroenerģijas padevē. Tātad privātajiem lietotājiem ir jārūpējas, lai mājā būtu nodrošināta kvalitatīva elektroinstalācija. Nedaudz grēko arī a/s "Latvenergo", kas dažbrīd padod tīklos nekvalitatīvu elektroenerģiju. Šādos gadījumos pirmā gāzes katlam no ierindas iziet elektronika, kas regulē degļa darbību un rezultātā katls apstājas.

Kam tad nākas maksāt par seku likvidēšanu, ja katlu apstāšanās notikusi ne lietotāju vainas dēļ?

Parasti klients maksā mums, jo ar mums ir noslēgts apkalpošanas līgums. Ir gan bijuši precendenti, kad klienti ir apdrošinājušies vai arī pat tiesājušies ar VAS "Latvenergo" un rezultātā ir panākts, lai lielais monopolists apmaksātu radītos zaudējumus, kas izveidojusies nekvalitatīvas elektroenerģijas padeves dēļ.

Ko nozīmē gāzes katla "avārija"?

Tas nenozīmē, ka katls burtiski "uzsprāgst", radot draudus cilvēku dzīvībai. Automātika ir tik "gudra" un droša, lai pat pie minimāliem defektiem nobloķētu katla darbību. Taču, ja netiek ražots siltums, bet apkures sistēma ir ūdens radiatori un ārā gaisa temperatūra ir krietni zem nulle, tad iespējamas nepatīkamas sekas – ūdens caurulēs aizsalst, radiatoros var parādīties plaisas un tie pēc tam jānomaina.
Saņemot izsaukuma pieteikumu, garantējam mūsu speciālistu ierašanos 5 stundu laikā.

Kā attīstās uzņēmums "Enerģija G"?

Jau gadu klientiem piedāvājam visu pakalpojumu kompleksu, kas saistīts ar gāzi, sākot ar projekta izstrādi, gāzes iekšējo un ārējo tīklu izveidi, sadalošo vadu montāžu, gāzes pievadi līdz pat apkures katlam. Mēs varam klientiem piedāvāt arī gāzes apkures iekārtas, katlus un degļus, jo sadarbojamies ar pārbaudītiem vācu uzņēmumiem. Kā jau praktiķiem, mums ir labi zināmas daudzu ražojumu labās un sliktās īpašības, ar kurām iepazīstinām arī mūsu klientus – kuri no produktiem ir labi un dārgi, kuri tikai dārgi, kuri ir slikti un lēti un varam teikt, ka ir arī iekārtas, kas patiešām ir lētas un labas. Cilvēki izvēlas saskaņā ar savām finansiālajam iespējām. Labu produktu atšķirību cenā parasti veido vairāk vai mazāk ekskluzīva automātika un tās piedāvātās dažādu režīmu iespējas, kas savukārt nodrošina papildus komfortu lietotājam.

Klientiem piedāvājam arī montāžas pakalpojumus – mums ir tiesības montēt gāzes vadus un sistēmu nodot ekspluatācijā a/s "Latvijas Gāzei". Mūsu pakalpojumu kvalitātes indikators ir piedāvātais apkopes līgums. Ja mūsu kvalitāte būtu slikta, tad diez vai mēs uzņemtos apkopi, lai uzklausītu nemitīgas klientu sūdzības. Bet mēs ar tādām saskaramies ārkārtīgi reti. Apkopes līgumā ir ietvertas arī garantiju saistības.

Lai izpildītu visus minētos darbus, uzņēmumiem ir nepieciešamas licences. Mēs strādājam likuma ietvaros, licences mums ir, bez tam visiem speciālistiem ir vairāki sertifikāti, kas apliecina tiesības strādāt ar visdažādāko ražotāju apkures katliem. Savus darbiniekus izglītojam ne tikai Latvijā, bet nodrošinām iespēju viņiem apgūt nepieciešamās tehniskās zināšanas arī ražotāju rūpnīcās Eiropā.

Kā tiek veikta iekārtu apkope?

Gāzes iekārtu ražotāji tehniskajā dokumentācija pieprasa ne retāk kā reizi gadā veikt katla tehnisko apkopi. Tas ir arī ekonomiski izdevīgi klientam, jo mēs izmantojam ļoti dārgu iekārtu, ar kuru tiek veikta gāzes produktu sadegšanas analīze un tiek noteikta gāzes degšanas kvalitāte. Ir būtiski, lai sadegot pēc iespējas mazākam gāzes apjomam, saražotu pēc iespējas vairāk siltumenerģijas. Taču tas ir atkarīgs no apkures katla tehniskajiem parametriem un katla uzturēšanas un laicīgas apkopes. Gāzes nesadegšanas process ir ārkārtīgi neekonomisks klienta maciņam.

Kā Jūs atrod klienti?

Visbiežāk mūs atrod saskaņā ar mutvārdu rekomendācijām – bieži jaunie klienti mums zvana, balstoties uz mūsu jau esošo klientu sniegto informāciju.

Vai jums patīk šis darbs?

Uzņēmuma "Enerģija G" vadītājs Rihards Plēpis: "Latvijas Gāzē esmu savulaik nostrādājis 27 gadus un jau tā saucamajos padomju laikos mans uzdevums bija veikt katlu māju iekārtu tehnisko apkopi. Tā kā šī niša man ir pazīstama no pašiem pamatiem. Gan praktiski, gan teorētiski. Mūsu uzņēmumā visi speciālisti labi pārzin šo jomu un mums tā patīk."

Vai gāze ir izdevīgs kurināmā veids?

Latvijā ir pieejami 5 kurināmā veidi – ogles, malka, dīzeļdegviela, gāze un elektrība. Vislētākās ir ogles, visdārgākā ir elektrība. Gāzei cena neapšaubāmi celsies, bet tiek prognozēts, ka cenas celsies arī pārējiem kurināmā veidiem. Taču ne jau tika pēc kurināma izmaksām ir jāspriež par tā izdevīgumu. Dārgākie kurināmā veidi nodrošina arī lielāku komfortu un ekonomē klientu laiku, kas mūsdienās ir zelta vērtē.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.