building.lv skaitļos

Lietotāji online19
Aktīvie uzņēmumi19829
Nozares ziņas33032
Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process. : building.lv - par būvniecību Latvijā

Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.

Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.

Intervija ar SIA "Delve2" direktoru Uģi Bezdelīgu un struktūrvienību vadītāju Kasparu Zuti.

autors: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.
Foto: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.; autors: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.
SIA "Delve2" ir stiprinājumu tirgotāji vairumā un mazumā Latvijā. Ar stiprinājumiem šeit jāsaprot dažādas skrūves, dībeļi, neilona stiprinājumi, troses, ķēdes un abrazīvie materiāli.

Kāds ir uzņēmuma rašanās vēsture?
Uģis Bezdelīga (U.B.): Uzņēmums tika dibināts 1997. gadā, savu darbību uzsāka Valmierā, jo es pats esmu no Valmieras. Esmu šī uzņēmuma īpašnieks. Nedaudz vēlāk radās doma attīstīt biznesu visā Latvijā, tāpēc tika atvērta vairumtirdzniecības bāze Rīgā, Buļļu ielā.

Vai tagad ir izdevies aptvert visu Latviju, kā bija plānots?
U.B.: Patiesībā jau visu Latviju laikam nekad neizdosies aptvert, tas nav iespējams. Taču mēs turpinām attīstīties.
Kaspars Zutis (K.Z.): Taču, ja ņemam ģeogrāfiski- esam aptvēruši visu Latviju- klienti mums ir visos Latvijas novados.


autors: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.
Foto: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.; autors: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.
Kas ir jūsu lielākie, zināmākie klienti?
K.Z.: Visus mūsu klientus var sadalīt trijās kategorijās: ražotāji, tirgotāji un būvnieki. Lielākie ražotāji, kas ir mūsu klienti- "Rebir", "Dambis", "Zunda", U.Pīlēna birojs "Aile", "Skonto Plan" u.c., būvnieki- "RBS Skals", "Skonto būve", tirgotāji- "Saimnieks Serviss", "Tapeks" u.c.
U.B.: Tos, kas neiepērkas pie mums, mēs vienkārši nesaprotam. (Smejas.)
Ne mazāk svarīgi mums ir arī mazie klienti, mēs viņus cienām un cenšamies veidot veiksmīgu sadarbību. Tirgū strādājot mums izveidojusies zināma pieredze- klientiem varam palīdzēt arī ar saviem padomiem, pieredzi.

Kas ir jūsu uzņēmuma atšķirības? Ar ko esat citādi nekā konkurenti?
U.B.: Mēs ļoti cenšamies atbalstīt ražošanu Latvijā, jo tā, kā zināms, mūsu valstī ir problemātiska. Ar ražotājiem slēdzam ilgtermiņa līgumus, piedāvājam salīdzinoši labākas un izdevīgākas cenas un nosacījumus. Daudzi lielie Latvijas uzņēmēji paši varētu ievest stiprinājumus savām vajadzībām, taču laika gaitā viņi ir sapratuši, ka izdevīgāk ir tos iegādāties pie mums- gan cenu, gan ērtuma dēļ.
K.Z.: Pozitīvi ir arī tas, ka visas mūsu struktūrvienības ir apvienotas vienā datortīklā. Īpaši izdevīgi tas ir celtniecības firmām, kurām objekti mēdz būt pa visu Latviju. Ja objekts atrodas ārpus Rīgas, klienti var mūsu stiprinājumus iegadāties tuvākajā struktūrvienībā, pie tam saņemot tādu pašu cenu un nosacījumus.

Tuvojas gada beigas, līdz ar to ir tradicionāli runāt par to, kāds bijis aizvadītais gads. Kāds tas bijis jūsu uzņēmumā?
K.Z.: Šogad veiksmīgi ir strādājis mūsu veikals Brīvības ielā. Tas tika atvērts 2001. gada septembrī un šogad svinēja viena gada jubileju. Klienti veikalu ir atzinuši un novērtējuši. Bez tam šogad atklājām arī no jauna celtu veikalu Valmierā- līdz tam tur strādājām īrētās telpās. Šobrīd tas ir viens no mūsdienīgākajiem stiprinājumu veikaliem Latvijā un iespējams arī Baltijā.
Kopumā gads bijis veiksmīgs, pieauguma tempi ir ļoti strauji. Man pat liekas, ka tie nav normāli, jo apgrozījums pieaudzis par 100%. (Smejas)

Kādas ir prognozes nākamajam gadam?
U.B.: Domāju, ka tirgum vajadzētu stabilizēties. Pieaugumu plānojam, taču ne tik lielā mērā kā šogad. Prognozes liecina, ka celtniecības apjomi pieaugs arī nākamajā gadā, jo tiks celtas vairākas nozīmīgas un lielas celtnes.

Ko jūs noteikti gribētu sasniegt tuvākajā nākotnē?
K.Z.: Skatoties, kā strādā vairumtirgotāji Eiropā, gaidām, kad tirgus nostabilizēsies un arī mēs ar saviem klientiem varēsim strādāt kvalitatīvāk. Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Ir jāpaiet laikam, lai mēs varētu konsultēt pilnvērtīgāk- ar katalogiem, bukletiem. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.

Kādas ir jaunākās tendences stiprinājumu jomā? Vai arī stiprinājumi iet līdzi laikam un mainās?
K.Z.: Ir augušas patērētāju prasības pret kvalitāti un drošību. Ne tikai stiprinājumu ziņā vien. Kvalitātes ziņā atšķirība starp to, kādi bija stiprinājumi, piemēram, padomju laikā ir milzīga.
Mūsdienās arvien palielinās iespējas stiprināt arī estētiski. Daudziem stiprinājumiem ir interesants dizains. Mēs piedāvājam arī troses un ķēdes, tās apmēram vienādos daudzumos izmanto gan rūpnieciskiem mērķiem, gan interjera greznošanai.

Un kas ir problēmas, kas Jums tirgū šķiet traucējošas?
K.Z.: Reizēm traucējošs ir līdzekļu legalizācijas process, kas kropļo tirgu. Mēs esam salīdzinoši maza valsts un šādas rīcības sekas jūt visi. Taču domāju, ka tas tāpat kā privatizācija ir tikai laika jautājums.


autors: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.
Foto: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.; autors: Mēs labprāt klientus konsultējam, dalāmies ar savu pieredzi. Jo, ja veiksies klientiem, veiksies arī mums, tas ir ļoti abpusējs process.
Kāda ir Jūsu pašu personīgā vēsture? Kā nonācāt firmā "Delve2"?
K.Z.: Te strādāju 3 gadus- no tā brīža, kad šeit tika atklāta vairumtirdzniecības bāze. Īpašnieks Uģis mani uzaicināja šeit strādāt un vadīt noliktavu. Līdz tam es darbojos pilnīgi citā jomā- mežistrādē, kokapstrādē. Sākums šajā uzņēmumā bija interesants- īpašnieks mani uzaicināja kopā ar viņu doties uz Beļģiju pie viena no mūsu galvenajiem piegādātājiem uz pārrunām. Man līdz tam nebija bijusi nekāda saistība ar skrūvēm, tāpēc bija grūti saprast, jo terminoloģija jau latviski bija sarežģīta. Piemēram, sākumā nevarēju pierast, ka nerunājam par riekstiem, bet gan uzgriežņiem (angliski nut-rieksts, uzgrieznis). Bet citādi brauciens izvērtās veiksmīgs, panācām izdevīgu vienošanos.

Kas Jums patīk šajā darbā? Palīdz nenogurt?
K.Z.: Šeit nav rutīnas, vienveidības. Īstenojamie projekti ir ļoti dažādi, arī darba lauks ir plašs un daudzveidīgs. Tā kā mūsu klienti ir gan tirgotāji, gan ražotāji, gan būvnieki, nākas strādāt izmantojot dažādas pieejas. Mēs esam vietējā kapitāla uzņēmums, tāpēc ir patīkami strādāt, jo neesam atkarīgi ne no kādiem ārzemju investoriem, kas diktētu savas prasības. Mēs vienmēr varam izvēlēties izdevīgākos piegādātājus.

Vai kolektīvā organizējat kopīgus pasākumus arī ārpus darba?
K.Z.: Kolektīvs mums ir vecuma ziņā jauns. Ir izveidojušās vairākas kopīgas tradīcijas- vasarā organizējam sporta svētkus, kad vienkopus sabrauc visi mūsu darbinieki no visām struktūrvienībām. Arī Ziemsvētkus svinam kopā, kolektīvā. Lai cilvēkiem patiktu nākt uz darbu un būtu normālas savstarpējās attiecības, nepieciešama arī kopīga atpūta.

Linda Tunte,
www.building.lv



Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.