Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"
26. jūlijā masu mediju pārstāvjiem tika organizēta ekskursija pa lidostu "Rīga". Ekskursijas laikā žurnālisti varēja aplūkot jauno lidostas pasažieru terminālu un uzzināt par tā celtniecības gaitu, lidostas nākotnes plāniem un citām būtiskām aktualitātēm.
Foto: Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"; autors: Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"26. jūlijā masu mediju pārstāvjiem tika organizēta ekskursija pa lidostu "Rīga". Ekskursijas laikā žurnālisti varēja aplūkot jauno lidostas pasažieru terminālu un uzzināt par tā celtniecības gaitu, lidostas nākotnes plāniem un citām būtiskām aktualitātēm.
Jaunais Starptautiskās lidostas "Rīga" pasažieru termināls tiks atklāts 27. jūlijā, taču pasažieriem durvis vērs 1. augustā. Ar jaunā pasažieru termināla būvdarbu pabeigšanu noslēgusies arī rekonstrukcijas otrā kārta.
Lidostas rekonstrukcijas un modernizācijas otrajā kārtā tika atjaunota lidostas ēka 3 000 kvadrātmetru platībā, no jauna tika uzbūvēta divstāvu piebūve ar platību vairāk nekā 5 100 m2.
Foto: Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"; autors: Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"Lidostas koncepciju izstrādāja arhitektu birojs "Arhis", būvniecības darbu ģenerāluzņēmēji bija firmas "PBLC" (ēka un inženierkomunikācijas) un "ACB" (perons, manevrēšanas ceļi).
Būvfirmu pārstāvji atzina, ka lidostas termināls ir ļoti mūsdienīgs objekts, kurā izmantotas modernas būvniecības tehnoloģijas - stikla fasādes, griestu konstrukcijas un pasažieru tilti. Arī telpu iekšējā apdare ir augstas kvalitātes - ir Latvijā ražota parketa, granīta plākšņu grīdu klājumi, būs 415 jaunas sēdvietas kā arī īpaši izveidota infrastruktūra invalīdiem.
Jaunajā terminālā tiks apkalpoti visi uz Rīgu atlidojušie un no Rīgas izlidojošie pasažieri. Tur atradīsies arī kafejnīcas, bāri, kā arī mūsdienīgi iekārtots un ērts "Solo klubs" biznesa klases pasažieriem.
Foto: Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"; autors: Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"Būvfirmas "PBLC" prezidents Jānis Lancers klātesošos informēja, ka ēkas stikla fasāde aizņem kopumā 5 tūkstošus kvadrātmetru, bet metāla fasāde-2 000 kvadrātmetrus. Projektā tika iesaistīti arī vairāki apakšuzņēmēji, kā lielākos no tiem var minēt firmas "Ionica" un "Biant" (ventilācijas un dzesēšanas iekārtas), "Baltijas logu aģentūra" (koka apdares), "Rīgas montāžnieks" (metāla karkass) u.c. Pieminēšanas vērts ir arī fakts, ka objektā izmantoti tikai Latvijas firmu ražojumi, Latvijas darbaspēks.
Foto: Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"; autors: Mūsdienīgs būvobjekts - lidosta "Rīga"Arhitektu biroja "Arhis" vadītājs Andris Kronbergs stāstīja, ka lidostas ēka projektēta tā, lai tā būtu maksimāli caurspīdīga un caurredzama un ikviens pasažieris visu laiku varētu redzēt, kas notiek apkārt.
Savukārt Valdis Lejnieks - būvfirmas "ACB" prezidents informēja, ka lidmašīnu stāvvietām pirmo reizi Latvijā ir izmantots jauns materiāls- densifalts. Šis materiāls ir tik pat izturīgs kā betons, taču karstā laikā tas nedeformējas zem lidmašīnu lielā svara. Arī izmaksu ziņā densifalts ir līdzvērtīgs betonam, taču tam ir nesalīdzināmi lielāks ekonomiskais efekts ikdienas ekspluatācijā.
Ekskursiju vadīja Starptautiskās lidostas "Rīga" prezidents Dzintars Pomers, kurš ar lepnumu paziņoja, ka "Rīga" ir šobrīd lielākā lidosta Baltijas reģionā, pagājušajā pusgadā tā apkalpojusi 296 872 pasažierus, kas ir par 9 procentiem vairāk nekā iepriekš. Pārvadāto kravu apjoms iepriekšējā pusgadā ir 2 518 tonnas.
Lidostas rekonstrukcijas otrās kārtas kopējās izmaksas bija 14,3 miljoni latu.
Tagad ir beigusies lidostas rekonstrukcijas otrā, taču ne pēdējā kārta. Nākotnē vēl tiek plānots pagarināt lidostas skrejceļu, būvēt kravas un mazās aviācijas terminālu kā arī veikt ziemeļu un austrumu fasādes rekonstrukciju.
Linda Tunte