Naftas termināļa būvniecības sabiedriskās apspriešanas rezultāti
Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti izskatīja jautājumu par sabiedriskās apspriešanas rezultātiem SIA "Baltic Oil Terminal" ierosinātajai būvniecības iecerei - jaunam naftas produktu pārkraušanas terminālim Daugavgrīvā, Flotes ielā.
Foto: Naftas termināļa būvniecības sabiedriskās apspriešanas rezultāti; autors: Naftas termināļa būvniecības sabiedriskās apspriešanas rezultātiRīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti izskatīja jautājumu par sabiedriskās apspriešanas rezultātiem SIA "Baltic Oil Terminal" ierosinātajai būvniecības iecerei - jaunam naftas produktu pārkraušanas terminālim Daugavgrīvā, Flotes ielā.
Atbilstoši būvniecības iecerei, termināli plāno izveidot Rīgas brīvostas teritorijā pie Daugavas iztekas līcī, Komētforta ragā, 25 hektārus plašā teritorijā. Te plānots izveidot vairākus 16 līdz 20 metrus augstus rezervuārus ar kopējo tilpumu 450 000 kubikmetru, kā arī divas piestātnes, katru 240 metru garumā, pie kurām varētu piestāt kuģi ar kravnesību līdz 100 000 tonnu.
Publiskās apspriešanas laikā par būvniecības ieceri kopumā izteikušies 3685 iedzīvotāji un trīs organizācijas. Biedrības "Koalīcija dabas un kultūras mantojuma aizsardzībai", "Bolderājas grupa" un Vides aizsardzības klubs iesnieguši arī iesniegumus ar argumentētiem iebildumiem pret plānoto būvniecību.
Apkopojot publiskās apspriešanas gaitā saņemtās atsauksmes, konstatēts, ka būvniecības ieceri atbalsta 235 iedzīvotāji, bet noraida - 3450 iedzīvotāji.
Aptaujas lapās, kurās iedzīvotāji atbalsta būvniecības ieceri, galvenokārt minēti šādi argumenti: jāatbalsta pilsētas attīstība un jauna būvniecība; tiks radītas jaunas darba vietas, gan būvniecības laikā, gan apkalpojot objektu; projekts labvēlīgi ietekmēs Rīgas ostas un valsts ekonomisko attīstību (nodokļi, investīcijas, tranzīts u.c.); termināļa būvniecība nodrošinās ar darbu ne tikai celtniekus, bet visus ar objekta apkalpošanu saistītos dienestus, ienāks nodokļi pilsētas budžetā; tiks sakārtota mikrorajona infrastruktūra, labiekārtota un attīstīta teritorija.
Noraidošajās aptaujas lapās kā galvenie argumenti minēti: šaubas par būvniecības ieceres atbilstību likumdošanai un normatīvajām prasībām; vides piesārņojuma iespējamība un ekoloģiskās katastrofas draudi; teritorijā esošo kultūrvēsturisko pieminekļu saglabāšana un aizsardzība;
iedzīvotāju dzīves līmeņa pazemināšanās līdz ar trokšņu, vibrāciju, smaku palielināšanos; satiksmes organizācijas problēmas; nekustamo īpašumu vērtības samazinājums.
- Gribu uzsvērt, ka komiteja šodien nelēma par būvniecības ieceres apstiprināšanu pēc būtības. Pašlaik svarīgākais ir uzklausīt iedzīvotāju viedokli šajā jautājumā un izvērtēt sabiedriskās apspriešanas gaitā minētos argumentus. Tāpēc ziņojumu par sabiedrisko apspriešanu, kā to prasa likumdošana, virzīsim izskatīšanai domes sēdē, lai ar to var iepazīties visi deputāti. Deputātiem ir jāzina iedzīvotāju viedoklis, pirms tiek pieņemti galīgie lēmumi par šāda komplicēta objekta būvniecību. Projekta ieceri pēc būtības varēsim izskatīt tikai pēc atzinuma par ietekmi uz vidi saņemšanas, - uzskata Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs.
Komitejas priekšsēdētājs atzīmē, ka šāda projekta izskatīšanas procedūra nav domē tradicionāla prakse, taču tā palielina sabiedriskās apspriešanas rezultātu nozīmi domes lēmuma pieņemšanā.
Sagatavoja L.Ivāna, tel. 67026049