Nākamo Daugavgrīvas termināla būvniecības idejas sabiedrisko apspriešanu rīkos oktobrī
Iecerēts, ka nākamā AS "Baltic Oil Terminal" (BOT) Daugavgrīvas naftas produktu termināla būvniecības idejas sabiedriskā apspriešana tiks rīkota šā gada oktobrī, aģentūru LETA informēja BOT pārstāve Ligita Audere.
Iecerēts, ka nākamā AS "Baltic Oil Terminal" (BOT) Daugavgrīvas naftas produktu termināla būvniecības idejas sabiedriskā apspriešana tiks rīkota šā gada oktobrī, aģentūru LETA informēja BOT pārstāve Ligita Audere.
Audere norādīja, ka oktobrī SIA "Ekohelp" varētu pilnībā pabeigt termināla ietekmes uz vidi novērtējumu, pēc kura par termināla celtniecības ieceri savus atzinumus sniegs Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs.
BOT pārstāve solīja, ka par gaidāmo sabiedrisko apspriešanu tikšot informēta gan prese, gan arī visi citi interesenti.
Jau tuvākajā laikā BOT Bolderājā esot iecerējis veikt plašu informācijas sniegšanas kampaņu, kurā iedzīvotājus informēs par termināla būvniecības ieceri un tā ekonomiskajiem, kā arī ekoloģiskajiem aspektiem, norādīja Audere.
LETA jau ziņoja, ka Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) valsts birojs savā atzinumā par Daugavgrīvas naftas produktu termināla ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojumu uzdevis projekta realizētājiem īstenot plašu papildu izpētes programmu.
Birojs projekta realizētājiem uzdevis daudz plašāk izpētīt 24 dažādus punktus - galvenokārt tie saistīti ar ietekmi uz apkārtējiem cilvēkiem, gaisa piesārņojumu utt. Projekta realizētājiem būs arī skaidri jānorāda, kuras no šajā teritorijā esošajām mājām varētu tikt ietekmētas projekta realizācijas rezultātā un kā konkrēti tiktu aizsargāti šo māju iedzīvotāji.
LETA jau ziņoja, ka saskaņā ar projekta pieteikumu naftas terminālā iecerēts gadā pārkraut apmēram 6 miljonus tonnu benzīna un dīzeļdegvielas, kā arī 4 miljonus tonnu mazuta.
Naftas produktu uzglabāšanai iecerēts celt aptuveni 20 dažādas ietilpības rezervuārus, kuru kopējā ietilpība varētu būt ap 460 000 kubikmetru. Projekta autori uzskata, ka termināla izbūve ar 24 metrus augtiem rezervuāriem radīs "estētiski interesantu un rūpniecisku ainavu".
Iecerēts, ka Daugavas gultne tiks padziļināta līdz 15,5 metriem, kas nodrošinās lielāku kuģu ienākšanu pie termināla piestātnēm, kā arī pārējās ostās, kas izvietotas Daugavas krastos.
Termināla celtniecība varētu sākties nākamā gada sākumā un maksās līdz pat 150 miljoniem ASV dolāru. Līdzekļus termināla celtniecībai iecerēts gūt no dažādām ārvalstu kompānijām, tajā skaitā ASV firmas "Arizona Oil Company".
Mārcis Krastiņš LETA
Copyright © LETA
Audere norādīja, ka oktobrī SIA "Ekohelp" varētu pilnībā pabeigt termināla ietekmes uz vidi novērtējumu, pēc kura par termināla celtniecības ieceri savus atzinumus sniegs Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs.
BOT pārstāve solīja, ka par gaidāmo sabiedrisko apspriešanu tikšot informēta gan prese, gan arī visi citi interesenti.
Jau tuvākajā laikā BOT Bolderājā esot iecerējis veikt plašu informācijas sniegšanas kampaņu, kurā iedzīvotājus informēs par termināla būvniecības ieceri un tā ekonomiskajiem, kā arī ekoloģiskajiem aspektiem, norādīja Audere.
LETA jau ziņoja, ka Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) valsts birojs savā atzinumā par Daugavgrīvas naftas produktu termināla ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojumu uzdevis projekta realizētājiem īstenot plašu papildu izpētes programmu.
Birojs projekta realizētājiem uzdevis daudz plašāk izpētīt 24 dažādus punktus - galvenokārt tie saistīti ar ietekmi uz apkārtējiem cilvēkiem, gaisa piesārņojumu utt. Projekta realizētājiem būs arī skaidri jānorāda, kuras no šajā teritorijā esošajām mājām varētu tikt ietekmētas projekta realizācijas rezultātā un kā konkrēti tiktu aizsargāti šo māju iedzīvotāji.
LETA jau ziņoja, ka saskaņā ar projekta pieteikumu naftas terminālā iecerēts gadā pārkraut apmēram 6 miljonus tonnu benzīna un dīzeļdegvielas, kā arī 4 miljonus tonnu mazuta.
Naftas produktu uzglabāšanai iecerēts celt aptuveni 20 dažādas ietilpības rezervuārus, kuru kopējā ietilpība varētu būt ap 460 000 kubikmetru. Projekta autori uzskata, ka termināla izbūve ar 24 metrus augtiem rezervuāriem radīs "estētiski interesantu un rūpniecisku ainavu".
Iecerēts, ka Daugavas gultne tiks padziļināta līdz 15,5 metriem, kas nodrošinās lielāku kuģu ienākšanu pie termināla piestātnēm, kā arī pārējās ostās, kas izvietotas Daugavas krastos.
Termināla celtniecība varētu sākties nākamā gada sākumā un maksās līdz pat 150 miljoniem ASV dolāru. Līdzekļus termināla celtniecībai iecerēts gūt no dažādām ārvalstu kompānijām, tajā skaitā ASV firmas "Arizona Oil Company".
Mārcis Krastiņš LETA
Copyright © LETA