Nākotnes redzējums
Visi aptaujātie nešaubīgi prognozē, ka nākotnē būs tikai daži (3-4-5) lielākie tirgus dalībnieki, kas veidos lauvas daļu un šauri specializēti, piemēram flīžu, saloni.
Visi aptaujātie nešaubīgi prognozē, ka nākotnē būs tikai daži (3-4-5) lielākie tirgus dalībnieki, kas veidos lauvas daļu un šauri specializēti, piemēram flīžu, saloni.
Lielākie uzņēmumi veidosies gan no dažiem stiprākajiem tirgus līderiem, gan apvienošanās ar citiem un pārpirkšanas procesā.
Bez tām ārvalstu firmām, kas nesen uzsākušas darbību (piemēram, "K-Rauta"), iespējama arī vēl kāda ienākšana, taču tiek izteiktas aizdomas, ka visdrīzāk tas notiks, iegādājoties kādu no līderiem, jo ieķīlēšanās tirgū varētu būt gana sarežģīta un pārāk lielus līdzekļus prasoša.
Paši aptaujātie gan neatzina, ka pašlaik būtu gatavi pārdoties. A.Kozlovskis min, ka dažās no Austrumeiropas valstīm vietējās kompānijas izveidojušas spēcīgus tīklus un veiksmīgi konkurē ar ienācējiem "ar vārdu". Mēs tikai pagaidām varam minēt, vai "Nelss" un "Ailes" radītais "Meistars", būs tāds pats.
Patlaban neviens no sarunu dalībniekiem neprognozēju savu kompāniju virzību ārpus valsts robežām. Izņēmums bija tikai "Nelss" pārstāvis A.Kozlovskis, kas gan apstiprināja šādu redzējumu, tomēr atteicās konkretizēt sīkāk, jo vēl tas neesot aktuāli.
Sarunās vairākkārt pazibēja paralēles ar pārtikas lielveikaliem, no kuriem diezgan ticami varot prognozēt tirgus situāciju būvmateriālu tirdzniecībā pēc 2-3 gadiem. Uzmanīgi pavērojot, jau patlaban redzam minēto tendenču iezīmēšanos:
- "Nelss" intensīvi attīsta mazumtirdzniecības veikalu tīklu, atverot aizvien jaunus;
- "Aile" strādā pie jaunizveidotās veikalu-sadarbības partneru ķēdes "Meistars" nostiprināšanas un paplašināšanas,;
- "Saimnieks serviss" ir gan "Meistars" tīkla dalībnieku skaitā, gan intensīvi attīsta būvobjektu apgādes nišu;
- "Berģu nams" grib izlīdzināt mazumpircēju un vairumpircēju attiecību;
- "Tapeks" plāno ieņemt līdera pozīcijas būvobjektu apgādē -
vismaz ārēji visi turpina attīstīties, jo citējot, A.Kozlovski: "ja kāds redz sava biznesa griestus, viņa biznesam pienākušas beigas. Mēs savus griestus vēl neredzam!"
Lielākie uzņēmumi veidosies gan no dažiem stiprākajiem tirgus līderiem, gan apvienošanās ar citiem un pārpirkšanas procesā.
Bez tām ārvalstu firmām, kas nesen uzsākušas darbību (piemēram, "K-Rauta"), iespējama arī vēl kāda ienākšana, taču tiek izteiktas aizdomas, ka visdrīzāk tas notiks, iegādājoties kādu no līderiem, jo ieķīlēšanās tirgū varētu būt gana sarežģīta un pārāk lielus līdzekļus prasoša.
Paši aptaujātie gan neatzina, ka pašlaik būtu gatavi pārdoties. A.Kozlovskis min, ka dažās no Austrumeiropas valstīm vietējās kompānijas izveidojušas spēcīgus tīklus un veiksmīgi konkurē ar ienācējiem "ar vārdu". Mēs tikai pagaidām varam minēt, vai "Nelss" un "Ailes" radītais "Meistars", būs tāds pats.
Patlaban neviens no sarunu dalībniekiem neprognozēju savu kompāniju virzību ārpus valsts robežām. Izņēmums bija tikai "Nelss" pārstāvis A.Kozlovskis, kas gan apstiprināja šādu redzējumu, tomēr atteicās konkretizēt sīkāk, jo vēl tas neesot aktuāli.
Sarunās vairākkārt pazibēja paralēles ar pārtikas lielveikaliem, no kuriem diezgan ticami varot prognozēt tirgus situāciju būvmateriālu tirdzniecībā pēc 2-3 gadiem. Uzmanīgi pavērojot, jau patlaban redzam minēto tendenču iezīmēšanos:
- "Nelss" intensīvi attīsta mazumtirdzniecības veikalu tīklu, atverot aizvien jaunus;
- "Aile" strādā pie jaunizveidotās veikalu-sadarbības partneru ķēdes "Meistars" nostiprināšanas un paplašināšanas,;
- "Saimnieks serviss" ir gan "Meistars" tīkla dalībnieku skaitā, gan intensīvi attīsta būvobjektu apgādes nišu;
- "Berģu nams" grib izlīdzināt mazumpircēju un vairumpircēju attiecību;
- "Tapeks" plāno ieņemt līdera pozīcijas būvobjektu apgādē -
vismaz ārēji visi turpina attīstīties, jo citējot, A.Kozlovski: "ja kāds redz sava biznesa griestus, viņa biznesam pienākušas beigas. Mēs savus griestus vēl neredzam!"