Nekonstatē pārkāpumus "BT 1" rīkotās izstādes "Māja 1" reklāmā
Konkurences padome (KP) nav konstatējusi Reklāmas likuma pārkāpumus SIA "BT 1" rīkotās 18.Starptautiskās būvniecības industrijas izstādes "Māja 1" reklāmās, par ko sūdzējās SIA "Izstāžu sabiedrība Prima", aģentūra LETA uzzināja KP.
Konkurences padome (KP) nav konstatējusi Reklāmas likuma pārkāpumus SIA "BT 1" rīkotās 18.Starptautiskās būvniecības industrijas izstādes "Māja 1" reklāmās, par ko sūdzējās SIA "Izstāžu sabiedrība Prima", aģentūra LETA uzzināja KP.
Izstāžu sabiedrība "Prima" lūdza KP izvērtēt izstādes "Māja 1" reklāmu interneta mājas lapās "www.bt1.lv" un "www.buvetajs.lv", kurās minētā izstāde tiek reklamēta kā Baltijas būvniecības izstāde Nr.1. Iesniedzējs uzskatīja, ka šādam apgalvojumam nav pamata, jo "Māja 1" tika organizēta pēc izstāžu sabiedrības "Prima" rīkotās šā gada izstādes "Būvniecības pasaule".
Izstāžu sabiedrība "Prima" arī norādījusi, ka interneta mājas lapā "www.building.lv" izstāde "Māja 1" tikusi reklamēta kā Baltijas zināmākā būvniecības izstāde.
Sniedzot paskaidrojumus KP par apgalvojuma "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1" lietojumu reklāmā, "BT 1" norādīja, ka vēlējusies izstādi reklamēt kā "izcilu, svarīgu" Baltijas būvniecības izstādi.
"BT 1" uzskata, ka lielā mediju un sabiedrības interese par "Māja 1", izstādes ģeogrāfiskā atrašanās vieta gan Baltijas telpā, gan Latvijas un Rīgas kontekstā, kā arī ievērojamā organizatoriskā pieredze ir pietiekams pamats paziņojumam "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1".
KP izvērtēja apgalvojuma "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1" lietojumu reklāmā un atzinusi, ka pašslavinoša rakstura paziņojumu izmantošana tirgus dalībnieka reklāmā, izņemot salīdzinošu reklāmu, ir pieļaujama, kamēr to pareizība, patiesums un precizitāte nav objektīvi pārbaudāma. KP secināja, ka izstādes "Māja 1" reklāmā izteiktajā paziņojumā "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1" nav ietverta informācija, kas attiecas uz konkrētu nomināciju, kurā izstāde ir atzīstama par Nr.1 Baltijā.
Līdz ar to KP atzīst, ka šādu pašslavinošu, vispārēju informāciju saturošs paziņojums, ņemot vērā to, ka nav nosakāmi konkrēti kritēriji apgalvojuma pārbaudei, nav uzskatāms par Reklāmas likuma pārkāpumu.
Savukārt, izvērtējot otru paziņojumu "Baltijas zināmākā būvniecības izstāde", KP secināja, ka minētais paziņojums nav atzīstams par reklāmu Reklāmas likuma izpratnē, jo interneta mājas lapā "www.building.lv" publicētais raksts, kurā tika iekļauts šis apgalvojums, tika veidots kā informatīvs materiāls par būvniecības izstādēm Latvijā, kura nolūks nav veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.
"BT 1" nav pasūtījusi, samaksājusi un izgatavojusi rakstu, tādējādi nav atzīstama par reklāmas devēju, uzskata KP. Raksta pasūtītājs ir interneta mājas lapas "www.building.lv" īpašnieks SIA "1.Sabiedrība".
KP konstatēja, ka nav izvērtējama konkrētā apgalvojuma atbilstība Reklāmas likuma noteikumiem.
Izstāžu sabiedrība "Prima" lūdza KP izvērtēt izstādes "Māja 1" reklāmu interneta mājas lapās "www.bt1.lv" un "www.buvetajs.lv", kurās minētā izstāde tiek reklamēta kā Baltijas būvniecības izstāde Nr.1. Iesniedzējs uzskatīja, ka šādam apgalvojumam nav pamata, jo "Māja 1" tika organizēta pēc izstāžu sabiedrības "Prima" rīkotās šā gada izstādes "Būvniecības pasaule".
Izstāžu sabiedrība "Prima" arī norādījusi, ka interneta mājas lapā "www.building.lv" izstāde "Māja 1" tikusi reklamēta kā Baltijas zināmākā būvniecības izstāde.
Sniedzot paskaidrojumus KP par apgalvojuma "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1" lietojumu reklāmā, "BT 1" norādīja, ka vēlējusies izstādi reklamēt kā "izcilu, svarīgu" Baltijas būvniecības izstādi.
"BT 1" uzskata, ka lielā mediju un sabiedrības interese par "Māja 1", izstādes ģeogrāfiskā atrašanās vieta gan Baltijas telpā, gan Latvijas un Rīgas kontekstā, kā arī ievērojamā organizatoriskā pieredze ir pietiekams pamats paziņojumam "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1".
KP izvērtēja apgalvojuma "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1" lietojumu reklāmā un atzinusi, ka pašslavinoša rakstura paziņojumu izmantošana tirgus dalībnieka reklāmā, izņemot salīdzinošu reklāmu, ir pieļaujama, kamēr to pareizība, patiesums un precizitāte nav objektīvi pārbaudāma. KP secināja, ka izstādes "Māja 1" reklāmā izteiktajā paziņojumā "Baltijas būvniecības izstāde Nr.1" nav ietverta informācija, kas attiecas uz konkrētu nomināciju, kurā izstāde ir atzīstama par Nr.1 Baltijā.
Līdz ar to KP atzīst, ka šādu pašslavinošu, vispārēju informāciju saturošs paziņojums, ņemot vērā to, ka nav nosakāmi konkrēti kritēriji apgalvojuma pārbaudei, nav uzskatāms par Reklāmas likuma pārkāpumu.
Savukārt, izvērtējot otru paziņojumu "Baltijas zināmākā būvniecības izstāde", KP secināja, ka minētais paziņojums nav atzīstams par reklāmu Reklāmas likuma izpratnē, jo interneta mājas lapā "www.building.lv" publicētais raksts, kurā tika iekļauts šis apgalvojums, tika veidots kā informatīvs materiāls par būvniecības izstādēm Latvijā, kura nolūks nav veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.
"BT 1" nav pasūtījusi, samaksājusi un izgatavojusi rakstu, tādējādi nav atzīstama par reklāmas devēju, uzskata KP. Raksta pasūtītājs ir interneta mājas lapas "www.building.lv" īpašnieks SIA "1.Sabiedrība".
KP konstatēja, ka nav izvērtējama konkrētā apgalvojuma atbilstība Reklāmas likuma noteikumiem.