building.lv skaitļos

Lietotāji online18
Aktīvie uzņēmumi19829
Nozares ziņas33032
Nekustamā īpašuma tirgus patreiz Latvijā ir liels un tādēļ arī plašajā piedāvājumu klāstā ir iespējams atrast visoptimālāko variantu jebkuram maciņa biezumam, nolūkam un prasībām : building.lv - par būvniecību Latvijā

Nekustamā īpašuma tirgus patreiz Latvijā ir liels un tādēļ arī plašajā piedāvājumu klāstā ir iespējams atrast visoptimālāko variantu jebkuram maciņa biezumam, nolūkam un prasībām

Nekustamā īpašuma tirgus patreiz Latvijā ir liels un tādēļ arī plašajā piedāvājumu klāstā ir iespējams atrast visoptimālāko variantu jebkuram maciņa biezumam, nolūkam un prasībām
Foto: Nekustamā īpašuma tirgus patreiz Latvijā ir liels un tādēļ arī plašajā piedāvājumu klāstā ir iespējams atrast visoptimālāko variantu jebkuram maciņa biezumam, nolūkam un prasībām

Uz jautājumiem atbild Ieva Nahodkina- avīzes "Latvijas Reklāma" redaktore.

Cik lielu daļu Jūsu izdevumā aizņem nekustamā īpašuma pirkšanas un pārdošanas sludinājumi?
Pirmkārt, es gribētu teikt, ka avīze "Latvijas Reklāma" nav specializēts nekustamā īpašuma sludinājumu izdevums, taču jāsaka, ka tieši šāda veida sludinājumi ieņem ļoti būtisku vietu mūsu laikrakstā. Nedaudz statistikas: avīze "Latvijas Reklāma" iznāk katru sestdienu jau kopš 1993.gada. Mūsu izdevums turpina ļoti dinamiski attīstīties un šobrīd katrā avīzes numurā mēs publicējam aptuveni 13 000 sludinājumu, kurus jau vairākus gadus var izlasīt arī interneta versijā portālā www.reklama.lv. Apmēram trešo daļu (t.i. aptuveni 4 500 sludinājumu) no kopējā sludinājumu daudzuma ieņem nekustamā īpašuma (dzīvokļu, māju, telpu, apbūves gabalu u.c.) pirkšanas, pārdošanas, maiņas u.t.t sludinājumi. Turklāt Izdevniecības nams "Petits" (avīzes "Latvijas reklāma" izdevējs) patreiz gatavo specializētu krāsainu fotosludinājumu žurnālu "DOM-FOTO", kura pirmais numurs iznāks jau 20.martā.

Kuru sludinājumu ir vairāk: pirkšanas vai pārdošanas?
Vairāk, protams, ir tieši pārdošanas piedāvājumi. Pēc maniem vērojumiem nekustamā īpašuma tirgus patreiz Latvijā ir liels un tādēļ arī plašajā piedāvājumu klāstā ir iespējams atrast visoptimālāko variantu jebkuram maciņa biezumam, nolūkam un prasībām.

Cik maksā sludinājumu ievietošana?
Ievietot sludinājumu avīzē "Latvijas Reklāma" ir ļoti vienkārši un lēti: ja sludinājums ir uzrakstīts uz avīzē publicētās veidlapas un tajā ir norādīta konkrētā objekta cena, sludinājums tiek publicēts bez maksas. Ja pārdevējs kāda iemesla dēļ cenu nenorāda, viņam nāksies piemaksāt par publikāciju tikai Ls 0.10. Mēs ieviesām šo noteikumu ar nolūku, lai mūsu lasītāji (t.i. potenciālie pircēji) būtu maksimāli informēti par piedāvāto objektu un, netērējot laiku zvaniem un cenas noskaidrošanai, varētu novērtēt, vai viņi var atļauties šo konkrēto objektu vai nevar. Ļoti daudzi nekustamā īpašuma pārdevēji izmanto mūsu papildus pakalpojumus un iesniedz sludinājumus ar fotogrāfijām. Par fotogrāfijas publikāciju pie sludinājuma ir jāpiemaksā tikai Ls 0.08, toties efekts ir nepārspējams - potenciālajam klientam ir iespēja aplūkot objekta attēlu. Turklāt pastāv iespēja iesniegt sludinājumu arī pa tālruni un caur Internetu.

Vai Jums ir informācija par to, cik bieži cilvēkiem izdodas atrast īpašumu ar Jūsu izdevuma starpniecību?
Konkrētas informācijas par to, cik tieši darījumu ir noslēgti, pateicoties publikācijai "Latvijas Reklāmā", man, protams, nav. Taču spriežot pēc tā, kā pieaug sludinājumu skaits un laikraksta tirāža, var spriest par to, ka reklāma patiešām "strādā". Jo, loģiski, ja nebūtu atdeves, cilvēki sludinājumus vienkārši neiesniegtu un avīzi nepirktu. Protams, es regulāri tiekos ar lasītājiem un bieži dzirdu avīzei adresētus pateicības vārdus par to, cik veiksmīgi ir izdevies noslēgt darījumu un iegādāties (pārdot) ilgi meklēto īpašumu.

Kā vērtējat nekustamā īpašumu tirgu Latvijā?
Domāju, ka nekustamā īpašuma tirgu Latvijā labāk par mani spēs novērtēt profesionāļi, kas šajā joma strādā jau daudzus gadus un faktiski šo tirgu arī veido. Vienīgais, ko varu pateikt, ka tirgus ir kļuvis plašāks, piedāvājumu ir vairāk un cilvēki tagad var izvēlēties sev vispiemērotāko variantu.

Kādā cenā Latvijā šobrīd ir nekustamais īpašums?
Par konkrētas cenas nosaukt nevaru. Piedāvājumu ir daudz, tie ir ļoti dažādi un cenas tiek veidotas atkarībā no nekustamā īpašuma atrašanās vietas, komunikācijām u.c. nosacījumiem.

Vai jūsu izdevumā sludinājumus par nekustamā īpašuma pirkšanu un pārdošanu ievieto arī ārzemnieki?
Paši ārzemnieki sludinājumus ievieto reti. Domāju, ka pārsvarā ārzemniekiem Latvijā ir pilnvarotās personas un pārvaldnieki, kas nodarbojas ar šīm operācijām.

Kā lasītājam pārliecināties, ka sludinājums ir patiess, adrese reāla? Un kā vispār sludinājumu var ievietot viltvārdis?
Avīzē ir stingri noteikumi, kas jāievēro katram sludinājuma iesniedzējam, neatkarīgi no tā, vai tā ir juridiska vai fiziska persona. Sludinājuma veidlapai ir speciāls pasaknītis, kas obligāti jāaizpilda sludinājuma iesniedzējam: uz tā ir jānorāda iesniedzēja vārds un uzvārds vai firmas nosaukums un personas kods (fiizskai personai) vai reģistrācijas numurs (juridiskai personai). Avīzes redakcija pieprasa, lai sludinājumā būtu norādīta maksimālā informācija par konkrēto objektu: atrašanās vieta, platība, istabu, stāvu skaits (mājām), komunikāciju uzskaitījums, objekta cena u.t.t. Tā saucamos "tukšos" un "šaubīgos" sludinājumus redakcija pakļauj papildus pārbaudei.

Kāpēc tik daudz aģentūru sludinājumu, kuri nav patiesi?
Aģentūras un mākleri ne vienmēr ir starpnieki šī vārda sliktākajā nozīmē. Bieži mākleri ir nekustamā īpašuma pārdevēja pilnvarotās personas, kuri darbojas tieši pārdevēju interesēs, jo pašiem pārdevējiem vienkārši nav brīva laika, lai ar to nodarbotos, un viņi uztic kārtot savus darījumus profesionāļiem. Šajā sakarā vairāk vajadzētu runāt par to, ka iedzīvotāji (t.i. potenciālie nekustamā īpašuma pircēji un pārdevēji) nezina elementāras juridiskās normas un vieglprātīgi uztic sava īpašuma dokumentus vai naudu viltus māklerim, nepārliecinoties par viņa profesionālismu, nepārbaudot dokumentus, neslēdzot līgumu u.t.t. Uzskatu, ka no mākleriem baidīties nevajag, jo viltvārži un krāpnieki ir arī citās uzņēmējdarbības jomās. Ir jāzin savas tiesības un jārīkojas, ievērojot likumdošanas normas. Kas attiecas uz nepatiesajiem aģentūru sludinājumiem, varu apgalvot, ka redakcija ņem vērā visus signālus, kas saistīti ar nepatiesiem sludinājumiem un rīkojas atbilstoši situācijai - sludinājumi tiek pārbaudīti un, ja apstiprinās fakts, ka tie ir nepatiesi, sludinājumi tiek izņemti no publikācijas.


Linda Tunte
www.building.lv

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.