Noskaidrosies, kur Latvijā būvēs pirmo ātrgaitas dzelzceļu
Šā gada 10.janvārī plkst. 10:00 "Islande Hotel" telpās Rīgā, Ķīpsalas ielā 20 ar noslēguma konferenci plānots beigt INTERREG III B programmas finansēto projektu "Rail Baltica", kurš ieviešanas gaitā piedzīvojis ne mazumu problēmu, starptautisku un vietēja mēroga viedokļu nesakritību par to, vai būt ātrgaitas dzelzceļam no Berlīnes caur Varšavu, Kauņu un Rīgu līdz pat Tallinai un kur tieši šāds dzelzceļš varētu šķērsot Poliju un Baltijas valstis.
Šā gada 10.janvārī plkst. 10:00 "Islande Hotel" telpās Rīgā, Ķīpsalas ielā 20 ar noslēguma konferenci plānots beigt INTERREG III B programmas finansēto projektu "Rail Baltica", kurš ieviešanas gaitā piedzīvojis ne mazumu problēmu, starptautisku un vietēja mēroga viedokļu nesakritību par to, vai būt ātrgaitas dzelzceļam no Berlīnes caur Varšavu, Kauņu un Rīgu līdz pat Tallinai un kur tieši šāds dzelzceļš varētu šķērsot Poliju un Baltijas valstis.
Konferences laikā plānotas prezentācijas par projekta ieviešanas gaitu, konstatētajām problēmām un risinājumiem, projekta ietvaros veiktajiem pētījumiem un to rezultātiem, piemēram, par iespējamo "Rail Baltica" maršrutu Latvijas teritorijā, ieteicamāko ātrgaitas dzelzceļa ievadu Rīgas pilsētā, dažādiem šī dzelzceļa attīstības scenārijiem Vācijā, Polijas pierobežā u.c.
Noslēguma daļā plānota diskusija, lai pārrunātu projekta rezultātu izmantošanu nākotnē, sadarbības iespējas projekta "Rail Baltica II" ietvaros ar mērķi turpināt iesākto un uzsākt dzelzceļa posmu tehnisko projektu izstrādi, kā arī iespējamos risinājumus, lai nākotnē izvairītos no projekta "Rail Baltica" ieviešanā konstatētajām sadarbības problēmām starp partneriem un iesaistītajām institūcijām starptautiskā mērogā.
Uz projekta noslēguma konferenci aicināti projekta partneru pārstāvji, kuri gan turpinājuši darbu projektā līdz pat tā noslēgumam, gan izstājušies ieviešanas gaitā, Baltijas valstu ar reģionālo attīstību un transportu saistīto ministriju speciālisti, kā arī iespējamā ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" attīstībā ieinteresēto pašvaldību pārstāvji no Rīgas, Vidzemes un Zemgales reģioniem.
"Rail Baltica" ir INTERREG III B programmas finansēts projekts ar kopējo finansējumu 1,15 milj.EUR, kura vadošais partneris ir nodibinājums "Rīgas reģiona attīstības aģentūra". Projektā sākotnēji darbu uzsāka 22 partneri no Vācijas, Polijas, Lietuvas, Latvijas, Igaunijas un Somijas ar mērķi veikt sagatavošanas darbus ātrgaitas dzelzceļa līnijas izbūvei no Berlīnes līdz Helsinkiem, t.i., veikt nepieciešamās izpētes par trases novietojumu, paredzamo noslodzi, loģistikas mezgliem, finansējuma avotiem trases attīstībai utt. Projekts tika uzsākts2005.gada jūnijā, ieviešana beigusies 2007.gada 31.decembrī.
Konferences laikā plānotas prezentācijas par projekta ieviešanas gaitu, konstatētajām problēmām un risinājumiem, projekta ietvaros veiktajiem pētījumiem un to rezultātiem, piemēram, par iespējamo "Rail Baltica" maršrutu Latvijas teritorijā, ieteicamāko ātrgaitas dzelzceļa ievadu Rīgas pilsētā, dažādiem šī dzelzceļa attīstības scenārijiem Vācijā, Polijas pierobežā u.c.
Noslēguma daļā plānota diskusija, lai pārrunātu projekta rezultātu izmantošanu nākotnē, sadarbības iespējas projekta "Rail Baltica II" ietvaros ar mērķi turpināt iesākto un uzsākt dzelzceļa posmu tehnisko projektu izstrādi, kā arī iespējamos risinājumus, lai nākotnē izvairītos no projekta "Rail Baltica" ieviešanā konstatētajām sadarbības problēmām starp partneriem un iesaistītajām institūcijām starptautiskā mērogā.
Uz projekta noslēguma konferenci aicināti projekta partneru pārstāvji, kuri gan turpinājuši darbu projektā līdz pat tā noslēgumam, gan izstājušies ieviešanas gaitā, Baltijas valstu ar reģionālo attīstību un transportu saistīto ministriju speciālisti, kā arī iespējamā ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" attīstībā ieinteresēto pašvaldību pārstāvji no Rīgas, Vidzemes un Zemgales reģioniem.
"Rail Baltica" ir INTERREG III B programmas finansēts projekts ar kopējo finansējumu 1,15 milj.EUR, kura vadošais partneris ir nodibinājums "Rīgas reģiona attīstības aģentūra". Projektā sākotnēji darbu uzsāka 22 partneri no Vācijas, Polijas, Lietuvas, Latvijas, Igaunijas un Somijas ar mērķi veikt sagatavošanas darbus ātrgaitas dzelzceļa līnijas izbūvei no Berlīnes līdz Helsinkiem, t.i., veikt nepieciešamās izpētes par trases novietojumu, paredzamo noslodzi, loģistikas mezgliem, finansējuma avotiem trases attīstībai utt. Projekts tika uzsākts2005.gada jūnijā, ieviešana beigusies 2007.gada 31.decembrī.