Noslēdz līgumu par Dienvidu tilta otrās kārtas izbūvi
Rīgas dome un AS "Dienvidu tilts" šodien noslēdza līgumu par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanu un būvniecību, kā arī par nepieciešamā finansējuma piesaisti.
Rīgas dome un AS "Dienvidu tilts" šodien noslēdza līgumu par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanu un būvniecību, kā arī par nepieciešamā finansējuma piesaisti.
Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Ivars Zarumba pēc līguma parakstīšanas pauda cerību, ka projektēšanu varēs sākt jau rīt.
AS "Dienvidu tilts" pārstāvis Guntis Rāvis arī pauda gandarījumu, ka beidzot varēs sākt tilta otrās kārtas projektēšanu. Līgumu viņš parakstījis ar satraukumu un atbildības izjūtu.
Jau ziņots, ka līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, kuru veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti.
Pēc apmēram stundu ilgām debatēm 12.jūnija Rīgas domes sēde par līguma slēgšanu balsoja 31 deputāts, 15 bija pret, bet septiņi balsojumā atturējās.
Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu.
Līdz ar līguma noslēgšanu Rīgas pilsētas pašvaldībai no būvniecības līguma darbības 61.mēneša turpmāko 15 gadu periodā jāparedz finansējums ikmēneša maksājumiem par projektēšanu un būvniecību un piesaistītais finansējums 1,7 miljonu latu apjomā katru mēnesi, kas būtu vairāk nekā 20 miljoni latu gadā.
Ja būvniecības laikā kādā periodā inflācijas koeficients pārsniedz vidējo prognozēto un nav līdzekļu ekonomijas no iepriekšējā būvniecības perioda, var rasties nepieciešamība pēc papildu finansējuma. To var nodrošināt no budžeta līdzekļiem vai arī piesaistot papildu ārējos finanšu resursus.
Dienvidu tilta otrā kārta ir nepieciešama, lai tiltu savienotu ar Austrumu maģistrāli, kas pēc divu atlikušo posmu pabeigšanas veidotu ērtu apvedceļu pilsētas centram un savienotu ar Rīgas ostu, tāpēc 2006.gada jūnijā dome nolēma uzdot Satiksmes departamentam sākt tilta otrās kārtas būvniecības sagatavošanu un organizēt atklātu starptautisku konkursu par projektēšanu, būvniecību un finansēšanu.
Jau ziņots, ka paveikti vairāk nekā 50% darbu Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē pāri Krasta un Maskavas ielai.
Būvobjektā darbi rit gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā pie Dienvidu tilta un deviņu estakāžu būvniecības, kas veidos pirmo trīs līmeņu transporta mezglu Latvijā.
Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 kilometri, tas turpināsies no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam.
Patlaban būvdarbus var iedalīt četros posmos: darbi pie Dienvidu tilta brauktuves laiduma dzelzsbetona plātnes betonēšanas un vanšu nospriegošanas, kas ilgs 11 mēnešus, estakāžu betonēšana pāri Krasta un Maskavas ielai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam, uzbēruma veidošana Daugavas labajā krastā, kā arī inženierkomunikāciju pārlikšana Slāvu ielā un Daugavas kreisajā krastā.
Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī izbūvēs gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā.
Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004.gada novembrī, kad izbūvēja tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, bet šogad beidza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus.
Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.
Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Ivars Zarumba pēc līguma parakstīšanas pauda cerību, ka projektēšanu varēs sākt jau rīt.
AS "Dienvidu tilts" pārstāvis Guntis Rāvis arī pauda gandarījumu, ka beidzot varēs sākt tilta otrās kārtas projektēšanu. Līgumu viņš parakstījis ar satraukumu un atbildības izjūtu.
Jau ziņots, ka līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, kuru veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti.
Pēc apmēram stundu ilgām debatēm 12.jūnija Rīgas domes sēde par līguma slēgšanu balsoja 31 deputāts, 15 bija pret, bet septiņi balsojumā atturējās.
Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu.
Līdz ar līguma noslēgšanu Rīgas pilsētas pašvaldībai no būvniecības līguma darbības 61.mēneša turpmāko 15 gadu periodā jāparedz finansējums ikmēneša maksājumiem par projektēšanu un būvniecību un piesaistītais finansējums 1,7 miljonu latu apjomā katru mēnesi, kas būtu vairāk nekā 20 miljoni latu gadā.
Ja būvniecības laikā kādā periodā inflācijas koeficients pārsniedz vidējo prognozēto un nav līdzekļu ekonomijas no iepriekšējā būvniecības perioda, var rasties nepieciešamība pēc papildu finansējuma. To var nodrošināt no budžeta līdzekļiem vai arī piesaistot papildu ārējos finanšu resursus.
Dienvidu tilta otrā kārta ir nepieciešama, lai tiltu savienotu ar Austrumu maģistrāli, kas pēc divu atlikušo posmu pabeigšanas veidotu ērtu apvedceļu pilsētas centram un savienotu ar Rīgas ostu, tāpēc 2006.gada jūnijā dome nolēma uzdot Satiksmes departamentam sākt tilta otrās kārtas būvniecības sagatavošanu un organizēt atklātu starptautisku konkursu par projektēšanu, būvniecību un finansēšanu.
Jau ziņots, ka paveikti vairāk nekā 50% darbu Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē pāri Krasta un Maskavas ielai.
Būvobjektā darbi rit gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā pie Dienvidu tilta un deviņu estakāžu būvniecības, kas veidos pirmo trīs līmeņu transporta mezglu Latvijā.
Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 kilometri, tas turpināsies no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam.
Patlaban būvdarbus var iedalīt četros posmos: darbi pie Dienvidu tilta brauktuves laiduma dzelzsbetona plātnes betonēšanas un vanšu nospriegošanas, kas ilgs 11 mēnešus, estakāžu betonēšana pāri Krasta un Maskavas ielai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam, uzbēruma veidošana Daugavas labajā krastā, kā arī inženierkomunikāciju pārlikšana Slāvu ielā un Daugavas kreisajā krastā.
Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī izbūvēs gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā.
Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004.gada novembrī, kad izbūvēja tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, bet šogad beidza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus.
Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.