building.lv skaitļos

Lietotāji online75
Aktīvie uzņēmumi20036
Nozares ziņas33040
Noslēdz līgumu par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību : building.lv - par būvniecību Latvijā

Noslēdz līgumu par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību

Noslēdz līgumu par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību

Liepājas ostas auto pievadceļš savienos autoceļu A9 jeb Liepājas Rīgas autoceļu ar Pulvera ielas apli Liepājā. Jauno autoceļu būvē paralēli dzelzceļa līnijai un tas ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas.

autors: Noslēdz līgumu par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību
Foto: Noslēdz līgumu par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību; autors: Noslēdz līgumu par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību
SIA "Aizputes ceļinieks" uzsācis Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību. Ir nosprausta jaunā autoceļa vadlīnija un turpinās teritorijas atbrīvošana no kokiem, krūmiem un vecām būvēm.

Liepājas ostas auto pievadceļš savienos autoceļu A9 jeb Liepājas Rīgas autoceļu ar Pulvera ielas apli Liepājā. Jauno autoceļu būvē paralēli dzelzceļa līnijai un tas ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas. Liepājas ostas auto pievadceļš ir ES Kohēzijas fonda infrastruktūras projekta "Liepājas ostas pievadceļi" viena no trim daļām.

Kā norāda SIA "Aizputes ceļinieks" darbu vadītājs Guntis Bartašēvics darbi rit pēc plāna un bargais sals tos neietekmē. Autoceļa teritorijas atbrīvošana varētu pabeigt tuvāko nedēļu laikā un februārī uzsākt zemes virskārtas noņemšanu un melnzemes uzbēršanas darbus.

Projekts paredz izbūvēt pilnīgu jaunu autoceļu 2,7 km garumā, no kuriem 2,1 km būs divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veidos divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās "ieskriešanās joslas" aptuveni 600 m garumā. Tāpat tiks izbūvētas caurtekas, jo plānotajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu un kanalizācijas sistēma, kā arī apgaismojuma sistēma, pārbrauktuves un autobusa pietura.

Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš uzsver projekta nozīmīgumu. Pirmkārt, tas uzlabos satiksmes drošību. Otrkārt, atslogos Brīvības ielu, smago transportu novirzot uz jauno ievadceļu. Treškārt, tiks izbūvēts pilnīgi jauns, līdz šim nebijis, autoceļa posms.

Jauno maģistrālo ceļa posmu projektēja Elmāra Daniševska birojs. Jānis Lapiņš arī norāda, ka bijis visai smags projektēšanas posms, jo tika uzklausīti dažādu institūciju nosacījumi un ieteikumi. Tehnisko projektu no satiksmes dalībnieku viedokļa rūpīgi izvērtēja CSDD Audita nodaļa.

SIA "Aizputes ceļinieks" ar lētāko piedāvājumu uzvarēja LR Satiksmes ministrija izsludinātajā konkursā par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību. Līgumu ar konkursa uzvarētāju Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde noslēdza 2009. gada 3. decembrī un darbus saskaņā ar līgumu uzsāka mēneša laikā un tie jāpabeidz līdz nākamā gada rudenim.

"Liepājas ostas pievadceļi" ir projekts, kas sastāv no trīs nozīmīgām un vērienīgām ostas infrastruktūras attīstības sadaļām – dzelzceļa pievadceļa un Ziemeļu parka, ostas auto pievadceļa būvniecība un Karostas izgriežamā tilta rekonstrukcija. Projekta kopējās izmaksas 9, 5 milj. latu. Projektu finansē no ES Kohēzijas fonda, Valsts budžeta, Liepājas SEZ pārvaldes un Liepājas domes finanšu līdzekļiem.

Līga Ratniece-Kadeģe,
Liepājas SEZ
sabiedrisko attiecību speciāliste
info@lsez.lv

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.