"Obermayer" no IUB varētu piedzīt zaudējumus par Daugavas Ziemeļu tuneļa projektēšanas un būvuzraudzības aizkavēšanu
Vācijas kompānija "Obermayer Planen und Beraten" ("Obermayer") apsver iespēju no Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) piedzīt zaudējumus, kas radušies sakarā ar IUB lēmumu aizliegt Rīgas reģiona attīstības aģentūrai (RRAA) slēgt līgumu ar kompāniju par Daugavas Ziemeļu tuneļa projektēšanu un uzraudzību.
Kā aģentūrai LETA teica "Obermayer" pārstāvis advokāts Raimonds Čudars, pagaidām kompānija lēmumu par zaudējumu piedziņas procesa uzsākšanu vēl nav pieņēmusi. Patlaban tiek aprēķināts precīzs zaudējumu apmērs.
Viņš arī norādīja, ka zaudējumi firmai ir būtiski. Pēc provizoriskiem aprēķiniem, tie pārsniedz 900 000 eiro (622 800 latu).
Zaudējumu summu veido advokāta un tiesas izdevumi, ceļa izdevumi, kā arī procentu zaudējumi neiegūtā honorāra dēļ. 20% honorāra avansa no "Daugavas šķērsojuma" projekta ir 210 miljoni eiro (140 miljoni latu). Ja līgums tiktu noslēgts, šo naudu "Obermayer" būtu saņēmis 2003.gada vasarā. "Obermayer" uzskata, ka zaudējumiem pieskaitāmas arī personāla izmaksas - vadības un vadošo inženieru darba samaksa.
IUB pārstāvis advokāts Ivars Grunte aģentūrai LETA "Obermayer" prasību komentēt atteicās.
Kā ziņots, IUB iesniedzis kasācijas sūdzību par Rīgas apgabaltiesas lēmumu, ar kuru atcelts biroja lēmums aizliegt Rīgas reģiona attīstības aģentūrai (RRAA) slēgt līgumu par Daugavas Ziemeļu tuneļa projektēšanu un būvuzraudzību ar Vācijas kompāniju "Obermayer Planen und Beraten" ("Obermayer").
Rīgas apgabaltiesa 6.oktobrī atcēla IUB sūdzību izskatīšanas komisijas lēmumu.
Strīds aizsākās 2003.gada jūnijā, kad IUB aizliedza RRAA slēgt līgumu ar Vācijas kompāniju "Obermayer". Vācijas firma šo lēmumu apstrīdēja tiesā.
Rīgas Ziemeļu rajona tiesa pērnā gada 1.septembrī "Obermayer" sūdzību par IUB lēmumu kā nepamatotu noraidīja. Kompānija nesamierinājās arī ar šo nolēmumu un to pārsūdzēja Rīgas apgabaltiesā.
Iepriekš tika lēsts, ka, tādā gadījumā, ja IUB šo apgabaltiesas spriedumu nepārsūdzēs, Rīga varēšot īstenot Ziemeļu tuneļa projektu pēc Eiropas Savienībā pieņemtas prakses. Kā piemērs iepriekš tika minēts Vācijas pilsētā Rostokā pagājušajā gadā atklātais tunelis, kas tika būvēts deviņus gadus un kura izmaksas palielinājās divas reizes, jo nebija precīzi formulētas pasūtītāja prasības.
Tiek lēsts, ka tuneļa pirmās kārtas būve varētu izmaksāt aptuveni 210 miljonus eiro (140 miljonus latu). Paredzēts, ka tuneļa būvē varētu tikt piesaistīti Eiropas Savienības līdzekļi. Kreituss uzskata, ka tuneļa būvei varētu izmantot līdzīgu shēmu, kāda ir Dienvidu tilta būvniecībā. Tilta būvniecības kompānija vienotos ar finanšu institūcijām par finansējumu, bet pašvaldība noteiktā laikā būvi izpirktu.
"Obermayer" konkursa uzraudzību veiks par aptuveni desmit miljoniem latu. Kopējais tuneļa un pievedceļu garums plānots gandrīz astoņi kilometri.
"Obermayer" dibināta 1951.gadā. Tās centrālais birojs atrodas Minhenē. Uzņēmuma gada apgrozījums pārsniedz 68 miljonus eiro (44,9 miljonus latu). 20% no gada apgrozījuma uzņēmums iegūst ārzemēs.
Ārpus Vācijas uzņēmumam ir centri ir Ķīnā, Turcijā, Grieķijā un Krievijā.
Viņš arī norādīja, ka zaudējumi firmai ir būtiski. Pēc provizoriskiem aprēķiniem, tie pārsniedz 900 000 eiro (622 800 latu).
Zaudējumu summu veido advokāta un tiesas izdevumi, ceļa izdevumi, kā arī procentu zaudējumi neiegūtā honorāra dēļ. 20% honorāra avansa no "Daugavas šķērsojuma" projekta ir 210 miljoni eiro (140 miljoni latu). Ja līgums tiktu noslēgts, šo naudu "Obermayer" būtu saņēmis 2003.gada vasarā. "Obermayer" uzskata, ka zaudējumiem pieskaitāmas arī personāla izmaksas - vadības un vadošo inženieru darba samaksa.
IUB pārstāvis advokāts Ivars Grunte aģentūrai LETA "Obermayer" prasību komentēt atteicās.
Kā ziņots, IUB iesniedzis kasācijas sūdzību par Rīgas apgabaltiesas lēmumu, ar kuru atcelts biroja lēmums aizliegt Rīgas reģiona attīstības aģentūrai (RRAA) slēgt līgumu par Daugavas Ziemeļu tuneļa projektēšanu un būvuzraudzību ar Vācijas kompāniju "Obermayer Planen und Beraten" ("Obermayer").
Rīgas apgabaltiesa 6.oktobrī atcēla IUB sūdzību izskatīšanas komisijas lēmumu.
Strīds aizsākās 2003.gada jūnijā, kad IUB aizliedza RRAA slēgt līgumu ar Vācijas kompāniju "Obermayer". Vācijas firma šo lēmumu apstrīdēja tiesā.
Rīgas Ziemeļu rajona tiesa pērnā gada 1.septembrī "Obermayer" sūdzību par IUB lēmumu kā nepamatotu noraidīja. Kompānija nesamierinājās arī ar šo nolēmumu un to pārsūdzēja Rīgas apgabaltiesā.
Iepriekš tika lēsts, ka, tādā gadījumā, ja IUB šo apgabaltiesas spriedumu nepārsūdzēs, Rīga varēšot īstenot Ziemeļu tuneļa projektu pēc Eiropas Savienībā pieņemtas prakses. Kā piemērs iepriekš tika minēts Vācijas pilsētā Rostokā pagājušajā gadā atklātais tunelis, kas tika būvēts deviņus gadus un kura izmaksas palielinājās divas reizes, jo nebija precīzi formulētas pasūtītāja prasības.
Tiek lēsts, ka tuneļa pirmās kārtas būve varētu izmaksāt aptuveni 210 miljonus eiro (140 miljonus latu). Paredzēts, ka tuneļa būvē varētu tikt piesaistīti Eiropas Savienības līdzekļi. Kreituss uzskata, ka tuneļa būvei varētu izmantot līdzīgu shēmu, kāda ir Dienvidu tilta būvniecībā. Tilta būvniecības kompānija vienotos ar finanšu institūcijām par finansējumu, bet pašvaldība noteiktā laikā būvi izpirktu.
"Obermayer" konkursa uzraudzību veiks par aptuveni desmit miljoniem latu. Kopējais tuneļa un pievedceļu garums plānots gandrīz astoņi kilometri.
"Obermayer" dibināta 1951.gadā. Tās centrālais birojs atrodas Minhenē. Uzņēmuma gada apgrozījums pārsniedz 68 miljonus eiro (44,9 miljonus latu). 20% no gada apgrozījuma uzņēmums iegūst ārzemēs.
Ārpus Vācijas uzņēmumam ir centri ir Ķīnā, Turcijā, Grieķijā un Krievijā.