Ogrē spriež par ceļiem un ielām
Sanāksmē par ielām un ceļiem atbildīgie speciālisti pievērsās jautājumam par šosejas Rīga – Daugavpils rekonstrukcijas jautājumiem, par ceļa zīmēm, autobusu pieturvietām, ielu apgaismojumu un paveiktajiem darbiem.
Foto: Ogrē spriež par ceļiem un ielām; autors: Ogrē spriež par ceļiem un ielāmSanāksmē par ielām un ceļiem atbildīgie speciālisti pievērsās jautājumam par šosejas Rīga – Daugavpils rekonstrukcijas jautājumiem, par ceļa zīmēm, autobusu pieturvietām, ielu apgaismojumu un paveiktajiem darbiem.
Komunālās nodaļas vadītāja Valentīna Jahimoviča informēja, ka pašlaik V/as "Latvijas Dzelzceļš" pilsētas teritorijā sakopj un atjauno novadgrāvjus gar dzelzceļa sliedēm. Tāpat Pārogrē vairāki iedzīvotāji mutiski brīdināti par to, ka ir jāsakārto savu īpašumu piegulošās teritorijas – ceļmalas. Tāpat ir apsekotas ceļa zīmes, kuras aizsedz koki vai krūmi - tos paredzēts nozāģēt. Komunālās nodaļas vadītāja atzīmēja, ka plānots nomazgāt autobusu pieturvietu stiklotās nojumes, kā arī uzstādīt jaunas šosejas Rīga – Daugavpils malā.
V.Jahimoviča atgādināja, ka maija beigās plānoti pirmie pasākumi Ogres estrādē, tāpēc Čakstes prospektā paredzēts uzstādīt ceļa zīmes. Pašvaldības policijas pārstāvis Ē. Dičs bija informēts, ka šogad estrādē pasākumi plānoti 22., 23., 30. maijā, 16.jūnijā un 11., 13.jūlijā. Lai šie pasākumi varētu notikt, pasākumu organizētājiem jānodrošina nepieciešamo ceļa zīmju un atkritumu urnu uzstādīšana, pēc pasākumiem jānodrošina atkritumu savākšana.
Sanāksmē V.Jahimoviča informēja par iedzīvotāju lūgumu atjaunot autobusa pieturvietu pie grāmatnīcas "Zvaigzne ABC". SIA "Ogres autobuss" valdes loceklis A. Bērziņš atgādināja, ka atbildīgie speciālisti ir apsekojuši šo vietu un konstatējuši, ka šī ceļa posma konfigurācija apgrūtina autobusa pieturvietas izveidi - deviņus metrus gariem autobusiem ir jāveic četri 90 grādu leņķa pagriezieni, turklāt pavisam netālu atrodas citas pieturvietas. A.Bērziņš atgādināja, ka likums nosaka– autobusu pieturvietām jābūt ne mazāk kā 80 metru attālumā vienai no otras. Viņš arī atzīmēja, viņaprāt, izšķērdīgo šosejas Rīga – Daugavpils apgaismojuma izmantošanu, kur nakts stundās izgaismotas četras ceļa joslas. Priekšsēdētāja padomnieks R.Javoišs atbildēja, ka šo jautājumu dome varēs kārtot tad, kad objekts būs nodots ekspluatācijā un piederēs pašvaldībai.
Ē.Dičs vērsa uzmanību uz nepilnīgām ceļa zīmēm Ausekļa prospektā ceļa posmā no Blāzmas ielas līdz Ausekļa prospektam, tāpat uz ceļa zīmi "Gājēju ceļš" pie Ogres ģimnāzijas, kas ir kuplu zaru ieskauta un nav saskatāma.
SIA "Ceļdaris" pārstāvis M.Ķelle informēja, ka šobrīd firma ar pilno tehnoloģiju veikusi Upes un Kalna prospekta bedrīšu remontu, bet ar nepilno tehnoloģiju salabota Brīvības un Mednieku iela.
P/A "Mālkalne" direktors A.Roze informēja, ka Rūpnieku ielā ir uzstādītas ceļa zīmes "Apdzīvotas vietas sākums" un "Apdzīvotas vietas beigas". Maijā "Mālkalne" plāno atjaunot septiņas komunikāciju akas.
Sanāksmē par ielām un ceļiem izvērtās diskusija par šosejas Rīga – Daugavpils plānoto nodošanu ekspluatācijā, kas paredzēta 3.jūnijā. V.Jahimoviča atzīmēja, ka firma, kas veic Rīga – Daugavpils šosejas rekonstrukcijas darbus, PS Lemminkainen Lemcon, apņēmusies sakārtot gaismekļus tunelī pie Varžu dīķa un pie tuneļa Akmeņu, Kaļķu ielā. Šī pati firma arī informējusi, ka autovadītāji bieži vien neievēro ceļa zīmes, pārkāpj braukšanas noteikumus, tā firmai radot papildu izdevumus.
Būvvaldes vadītājas vietnieks, arhitekts P.Zilberts informēja, ka VAS "Latvijas Valsts ceļi" šoseju svinīgos apstākļos plāno nodot 3.jūnijā, bet tehnisko nodošanu veiks 29.maijā. Viņš norādīja, ka vēl līdz tam firmai ir jārisina jautājums par gājēju pārejām un žogiem, tāpat trūkst norādes zīmes.
"Latvijas Valsts ceļu" pārstāvis E.Rullis minēja, ka šosejas nodošana ekspluatācijā nevar notikt, kamēr nav atrisināti vēl citi jautājumi – trūkst metāla drošības barjera, kas tika uzstādīta pie DUS "Statoil", bet šosejas rekonstrukcijas laikā demontēta. Tāpat veikala "Maksima" būvniecības gaitā nav izstrādāts ceļa drošības plāns, nav šo pašu drošības barjeru, nepieciešama 100 metrus gara gājēju ceļa izbūve, jo nedrīkst pieļaut, ka gājējiem jāpārvietojas pa brauktuvi. Trūkst arī ceļa zīmes. E.Rullis norādīja, ka, izbraucot no pilsētas uz Rīga – Daugavpils šosejas, daudzviet neatbilstoši uzstādīti virziena rādītāji.
E.Rullis informēja arī par to, ka gājēju pāreja Tīnūžu ielā pretim veikalam "Sonāte" tiks likvidēta un ir izstrādāta jauna shēma gājēju pārejas Tīnūžu un Meža prospekta krustojumā pilnveidošanai – jāierīko divi gājēju luksofori un nopietni jāpievēršas gājēju drošībai, jo te visbiežāk ceļa braucamo daļu šķērso bērni. Tāpat VAS "Latvijas valsts ceļi" pārstāvis atgriezās pie nesen kā televīzijā izskanējušā jautājuma par šosejas Rīga – Daugavpils ceļa zīmēm, kas šajā posmā ik pēc pārsimts metriem autovadītājiem nosaka maksimālo ātrumu 50 un 70. Viņš paskaidroja, ka jebkuri satiksmes režīmi ir zinātniski un tehniski pamatoti. "Šis ceļa posms galvenokārt paredzēts tranzītam," skaidroja E.Rullis, "tikai 20 % auto iebrauc pilsētā. Lai nodrošinātu tranzīta caurlaidību, ir uzstādītas ceļa zīmes, kas atļauj braukt ar ātrumu 70 km/h, bet pie gājēju pārejām tas ir 50 km/h, lai autovadītāji savlaicīgi paspētu nobremzēt, ja pāreju šķērsotu cilvēks, tā izvairoties no ceļu satiksmes negadījuma."