Ogrē tiek labotas avārijas bedres
Šobrīd esošie laika apstākļi nopietni bojā ceļus – bedres veidojas kā sēnes pēc lietus un rada neērtības automašīnu vadītājiem.
AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" Rīgas ceļu rajona Ogres nodaļas vadītājs Egils Pētersons norāda, ka šādos laika apstākļos bedres var labot vienīgi ar auksto asfaltbetonu – bedre tiek izslaucīta, izsildīta, ieliets aukstais asfaltbetons, noblietēta.
"Šādos laika apstākļos bedres var remontēt ar auksto asfaltbetonu, bet tā izturība ir neatbilstoša, līdz ar to mēģinām izvairīties no šāda materiāla izmantošanas, tas ir arī dārgs un neizturīgs," skaidro pašvaldības izpilddirektors Pēteris Špakovskis. Savukārt ar karsto asfaltbetonu, kas ir daudz izturīgāks, bedres var sākt remontēt pie plus 5 līdz plus 10 grādu gaisa temperatūras. Ceļu speciālisti norāda, ka šobrīd ceļi ir nolietojušies un tiem jāiztur daudz lielāka slodze, tādēļ arī tas pastiprina bedru veidošanos.
P. Špakovskis ielu un ceļu uzturētājiem ir uzdevis apsekot ielas un ceļus, un veikt satiksmei bīstamo bedru (lielākas par 0,1 kvadrātmetru un dziļākas par 50 milimetriem) remontu.
Visas bedres uzreiz nav iespējams salabot, tās drīz pēc remonta atkal parādās, tādēļ sanāksmē par ielām un ceļiem ir pieņemts lēmums bīstamākajos ceļa posmos uzstādīt ceļa zīmes "Nelīdzens ceļš", kas brīdina autovadītājus izvēlēties ceļa segumam atbilstošu ātrumu un uzmanīties. Šādas zīmes jau uzstādītas Kalna prospektā, vēl tiks uzstādītas Mālkalnes prospektā un citos bīstamos ceļa posmos.
Kad laika apstākļi uzlabosies, pašvaldības aģentūra "Mālkalne" sāks izmantot iegādāto asfalta reciklēšanas iekārtu, kas nodrošina karstā asfaltbetona masas izgatavošanu. Plānots, ka ar šo iekārtu no frēzētā, lauztā asfalta tiks sagatavota karstā asfaltbetona masa, ko izmantos gan bedrīšu remontiem uz ielām un ceļiem, gan daudzdzīvokļu māju iekšpagalmos.