PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai Varšavā
Polijas galvaspilsētas Varšavas vecpilsēta ir iekļauta UNESCO pasaules kultūras mantojumā, bet tajā pašā laikā pašlaik šī vieta ir uzskatāma par Eiropas lielāko būvobjektu
Foto: PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai Varšavā; autors: PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai VaršavāĀtri pārvietojami veidņu risinājumi ekonomē laiku un izmaksas.
Polijas galvaspilsētas Varšavas vecpilsēta ir iekļauta UNESCO pasaules kultūras mantojumā, bet tajā pašā laikā pašlaik šī vieta ir uzskatāma par Eiropas lielāko būvobjektu. Šobrīd te tiek būvēti neskaitāmi tirdzniecības centri un biroju augstceltnes. Tas nozīmē, ka infrastruktūra ir jāattīsta un jāpielāgo arvien augošajām prasībām.
Foto: PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai Varšavā; autors: PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai VaršavāPilsētas centra austrumu daļā, labi pazīstamā Siekierkowska satiksmes maģistrāle šķērso Bora Komorowskiego ceļu pārvadu trijos līmeņos ar krustojumiem, izmantojot OE-1 un OE-2 tilta konstrukcijas. 723 un 419 metrus garās uzbrauktuves paceļas 12 metru augstumā virs pamata līmeņa, un tas ir pašreizējais brauktuves augstums. Abu balstu, atbalstsienu un tilta laiduma būvniecībai PERI Warsaw piedāvāja no izmaksu viedokļa visoptimālāko risinājumu.
Foto: PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai Varšavā; autors: PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai VaršavāLai varētu paātrināt celtniecības procesu, seši tilta laiduma segmenti, katrs aptuveni 50 metrus gaŗš, tika betonēti vienlaicīgi. Tilta monolīto laidumu betonēšanai PERI inženieri konstruēja formas veidņu komplektus, izmantojot tipveida nomas materiālu elementus. Papildus, VARIO profili tika savienoti viens ar otru, izmantojot kustīgus savienojumu. Līmeņošana un fiksēšana, kā arī mainīgās ģeometrijas regulēšana tika realizēta, izmantojot SLS atsaites, kuras spēj uzņemt lielas slodzes.
Foto: PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai Varšavā; autors: PERI veidņu risinājumi monolīta dzelzsbetona tilta būvniecībai VaršavāVeidņu komplektu drošai balstīšanai tika izmantoti MULTIPROP un ST 100 atbalsta torņi. MULTIPROP alumīnija stutes savienoja ar rāmju palīdzību, tādējādi veidojot modulāru torņu sistēmu. Dažādie rāmju platumi ļāva realizēt optimālu slodzes un ģeometrijas regulēšanu. Pateicoties komplektējošo elementu vieglajam svaram, montāžas darbus bija iespējams veikt minimālos termiņos. Tas pats ir jāsaka par šeit pielieto ST 100 atbalsta torņu montāžu.
Izmantotās PERI sistēmas
PERI ST 100 atbalsta torņi
PERI MULTIPROP atbalsta stutes.
Īpaša PERI risinājumu iezīme slēpās apstāklī, ka pēc betonēšanas un nepieciešamās betona cietības sasniegšanas, tilta laiduma veidņu komplekts tika fiksēts tilta konstrukcijā, izmantojot DW 15 enkurus. Pēc tam celtniekiem izveidojās darba fronte atbalsta sekciju demontāžai, un pārvietošanai uz nākošo posmu. Formas veidņu komplektu pārvietošanu pēc tam varēja realizēt bez nepieciešamības veikt papildus demontāžas darbus, ar celtņa un transportiera palīdzību. Celtņa troses piestiprināja caur nelielu atvērumu tilta laidumā, šajā punktā fiksējot pārvietojamo veidni. Pēc atbrīvošanās no enkuru stiprinājumiem, celtnis vienu pēc otra uz transportiera nolaida divus veidņu komplektus, kurš tos pārvietoja uz nākamo betonēšanas posmu. Šādā veidā formas veidņu komplekti neprasīja laikietilpīgus un darbietilpīgus demontāžas darbus. Pielietojot šādu veidņu pārvietošanas paņēmienu, būvnieki varēja efektīvi un ātri realizēt betonēšanas darbus.
Ģenerāluzņēmējs Budimex-Dromex S.A., Warsaw
Veidņu piegāde PERI Warsaw, Poland
Materiālu sagatavojusi PERI GmbH filiāle Latvijā – SIA PERI.