PTAC sūdzību topā šobrīd izvirzījušies avio un tūrisma pakalpojumi, kā arī būvniecība
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) šobrīd aktuālākās jomas, par kurām sūdzas iedzīvotāji, ir tūrisma pakalpojumi un būvniecība, trešdien Latvijas televīzijas raidījumam "Labrīt, Latvija!" pastāstīja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) šobrīd aktuālākās jomas, par kurām sūdzas iedzīvotāji, ir tūrisma pakalpojumi un būvniecība, trešdien Latvijas televīzijas raidījumam "Labrīt, Latvija!" pastāstīja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.
Viņa sacīja, ka pagājušajā gadā sūdzību struktūra ir būtiski mainījusies, un šobrīd iedzīvotāji daudz sūdzas par avio un tūrisma pakalpojumiem, kā arī par būvniecības lietām - logu un durvju izgatavošanu, māju un dzīvokļu iegādi un remontu.
PTAC pagājušā gadā saņēma 2124 iesniegumus un sūdzības, kas ir par 72% vairāk nekā 2006.gadā. Visvairāk pretenziju sūdzībās un iesniegumos pērn bija par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem - kopumā 890 jeb 36% no visām pretenzijām, nedaudz mazāk - 31% jeb 759 - sūdzību saņemts par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm, savukārt 12% jeb 296 sūdzības - par prasījumu izskatīšanas pārkāpumiem.
PTAC norādīja, ka 2007.gadā pirmo reizi parādījusies tendence, ka vairāk saņemtas sūdzības par pakalpojumiem, nevis precēm. Par sniegtiem līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem visvairāk sūdzības ir par būvniecības (193), tūrisma (120), īres un komunāliem (70), avio (61) un mēbeļu individuālo pasūtījumu (59) pakalpojumiem.
Visvairāk sūdzību 2007.gadā saņemts Rīgā - 1354.
Lielākā daļa jeb 42% no visām sūdzībām atrisinātas par labu iesniedzējam, savukārt 26% sūdzību bijušas nepamatotas, bet 13% sūdzību pašreiz ir izskatīšanas stadijā. 10% sūdzību ir atteiktas, bet 8% sūdzību nosūtītas izskatīšanai citām institūcijām. Savukārt 1% sūdzību iesniedzēji ir atsaukuši.
PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses u.c.
Viņa sacīja, ka pagājušajā gadā sūdzību struktūra ir būtiski mainījusies, un šobrīd iedzīvotāji daudz sūdzas par avio un tūrisma pakalpojumiem, kā arī par būvniecības lietām - logu un durvju izgatavošanu, māju un dzīvokļu iegādi un remontu.
PTAC pagājušā gadā saņēma 2124 iesniegumus un sūdzības, kas ir par 72% vairāk nekā 2006.gadā. Visvairāk pretenziju sūdzībās un iesniegumos pērn bija par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem - kopumā 890 jeb 36% no visām pretenzijām, nedaudz mazāk - 31% jeb 759 - sūdzību saņemts par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm, savukārt 12% jeb 296 sūdzības - par prasījumu izskatīšanas pārkāpumiem.
PTAC norādīja, ka 2007.gadā pirmo reizi parādījusies tendence, ka vairāk saņemtas sūdzības par pakalpojumiem, nevis precēm. Par sniegtiem līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem visvairāk sūdzības ir par būvniecības (193), tūrisma (120), īres un komunāliem (70), avio (61) un mēbeļu individuālo pasūtījumu (59) pakalpojumiem.
Visvairāk sūdzību 2007.gadā saņemts Rīgā - 1354.
Lielākā daļa jeb 42% no visām sūdzībām atrisinātas par labu iesniedzējam, savukārt 26% sūdzību bijušas nepamatotas, bet 13% sūdzību pašreiz ir izskatīšanas stadijā. 10% sūdzību ir atteiktas, bet 8% sūdzību nosūtītas izskatīšanai citām institūcijām. Savukārt 1% sūdzību iesniedzēji ir atsaukuši.
PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses u.c.