Pabeidz Dienvidu tilta laiduma bīdīšanu un savieno abus Daugavas krastus
Šodien ar svinīgu pasākumu tiks pabeigta Dienvidu tilta konstrukcijas bīdīšana un tiks savienoti Daugavas abi krasti.
Šodien ar svinīgu pasākumu tiks pabeigta Dienvidu tilta konstrukcijas bīdīšana un tiks savienoti Daugavas abi krasti, aģentūru LETA informēja AS "Dienvidu tilts" preses sekretāre Laima Pļaviņa.
Pasākums notiks plkst.16.30 Dienvidu tilta būvniecības vietā - Daugavas kreisajā krastā pie AS "Rīgas piena kombināts", Bauskas ielā 180.
Tilta konstrukcijas bīdīšana noritējusi ātrāk, nekā plānots, jo ir labvēlīgi laika apstākļi, aģentūrai LETA pastāstīja AS "Dienvidu tilts" projekta vadītājs Dmitrijs Bahmanovs.
Jau ziņots, ka tilta laiduma konstrukciju bīdīšana sākta 2006.gada 22.maijā. Konstrukciju bīdīšanas mehānismu, nospiežot sarkanu pogu, svinīgi iedarbināja Rīgas domes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks (JL) un AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Vienu brīdi pieļauta iespēja, ka apturēs tilta būvniecību, jo Rīgas dome ilgi nepieņēma lēmumu par papildu līdzekļiem AS "Dienvidu tilts". "Situācija ir novilcināta tik tālu, ka būsim spiesti apturēt tilta būvniecību. Ja tā tiešām notiks, aicināsim Rīgas domes deputātus ar mēru priekšgalā uz svinīgo "sarkanās pogas nospiešanu" tilta celtniecības apstādināšanai," tobrīd draudēja Rāvis.
Tomēr Rīgas domes deputāti pagājušā gada 14.novembrī nolēma piešķirt papildu līdzekļus, un Dienvidu tilta būvniecība apturēta netika.
Pagājušajā gadā sākta arī estakāžu izbūve pāri Krasta ielai. Tā aizkavējusies par astoņiem mēnešiem neatrisināto nekustamo īpašumu jautājumu dēļ. Rīgas domei ir izdevies sakārtot šos jautājumus, un būvniecību šajā posmā šogad varēs turpināt.
Šogad plānota Dienvidu tilta metāla konstrukciju ielikšana uz pastāvīgajiem balstiem, tilta brauktuves laiduma konstrukcijas monolītās plātnes betonēšana, ēku nojaukšana Daugavas kreisajā krastā, kā arī komunikāciju - elektroapgādes un vājstrāvas tīklu - montāža Daugavas kreisajā krastā. Turpināsies arī estakāžu izbūve pāri Krasta un Maskavas ielai un piebraucamo ceļu ierīkošana.
"Plānojam, ka 2008.gadā pilnībā tiks uzbūvēts Dienvidu tilts un tā estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai," prognozēja Bahmanovs.
Pēc šī posma pabeigšanas uz tilta konstrukcijām tiks būvēta braucamā daļa, gājēju ietves, izveidotas margas un veikti citi nepieciešamie darbi. Būvniecības pirmo kārtu, kurā tiks uzcelts Dienvidu tilts un izbūvēti krustojumi ar Krasta un Bauskas ielu, iecerēts pabeigt līdz 2008.gada vasarai. Pavisam tilta laiduma konstrukcijai būs astoņi uzbīdīšanas posmi.
Tilta laiduma metāla konstrukcijas piegādā AS "Voroņežstaļmost", kas ir viena no Krievijā lielākajām specializētajām tiltu metāla konstrukciju ražotnēm. Konstrukcijas tiek sagatavotas tilta būvlaukumā.
Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā
Pasākums notiks plkst.16.30 Dienvidu tilta būvniecības vietā - Daugavas kreisajā krastā pie AS "Rīgas piena kombināts", Bauskas ielā 180.
Tilta konstrukcijas bīdīšana noritējusi ātrāk, nekā plānots, jo ir labvēlīgi laika apstākļi, aģentūrai LETA pastāstīja AS "Dienvidu tilts" projekta vadītājs Dmitrijs Bahmanovs.
Jau ziņots, ka tilta laiduma konstrukciju bīdīšana sākta 2006.gada 22.maijā. Konstrukciju bīdīšanas mehānismu, nospiežot sarkanu pogu, svinīgi iedarbināja Rīgas domes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks (JL) un AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Vienu brīdi pieļauta iespēja, ka apturēs tilta būvniecību, jo Rīgas dome ilgi nepieņēma lēmumu par papildu līdzekļiem AS "Dienvidu tilts". "Situācija ir novilcināta tik tālu, ka būsim spiesti apturēt tilta būvniecību. Ja tā tiešām notiks, aicināsim Rīgas domes deputātus ar mēru priekšgalā uz svinīgo "sarkanās pogas nospiešanu" tilta celtniecības apstādināšanai," tobrīd draudēja Rāvis.
Tomēr Rīgas domes deputāti pagājušā gada 14.novembrī nolēma piešķirt papildu līdzekļus, un Dienvidu tilta būvniecība apturēta netika.
Pagājušajā gadā sākta arī estakāžu izbūve pāri Krasta ielai. Tā aizkavējusies par astoņiem mēnešiem neatrisināto nekustamo īpašumu jautājumu dēļ. Rīgas domei ir izdevies sakārtot šos jautājumus, un būvniecību šajā posmā šogad varēs turpināt.
Šogad plānota Dienvidu tilta metāla konstrukciju ielikšana uz pastāvīgajiem balstiem, tilta brauktuves laiduma konstrukcijas monolītās plātnes betonēšana, ēku nojaukšana Daugavas kreisajā krastā, kā arī komunikāciju - elektroapgādes un vājstrāvas tīklu - montāža Daugavas kreisajā krastā. Turpināsies arī estakāžu izbūve pāri Krasta un Maskavas ielai un piebraucamo ceļu ierīkošana.
"Plānojam, ka 2008.gadā pilnībā tiks uzbūvēts Dienvidu tilts un tā estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai," prognozēja Bahmanovs.
Pēc šī posma pabeigšanas uz tilta konstrukcijām tiks būvēta braucamā daļa, gājēju ietves, izveidotas margas un veikti citi nepieciešamie darbi. Būvniecības pirmo kārtu, kurā tiks uzcelts Dienvidu tilts un izbūvēti krustojumi ar Krasta un Bauskas ielu, iecerēts pabeigt līdz 2008.gada vasarai. Pavisam tilta laiduma konstrukcijai būs astoņi uzbīdīšanas posmi.
Tilta laiduma metāla konstrukcijas piegādā AS "Voroņežstaļmost", kas ir viena no Krievijā lielākajām specializētajām tiltu metāla konstrukciju ražotnēm. Konstrukcijas tiek sagatavotas tilta būvlaukumā.
Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā