Pabeigta jaunā Slāvu dzelzceļa pārvada vienas puses laiduma konstrukcijas uzbīdīšana
Pabeigta jaunā Slāvu dzelzceļa pārvada vienas puses metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšana. Laiduma konstrukcijas kopējais svars sasniedz 900 tonnas, savukārt kopējais garums – 197 metrus.
Foto: Pabeigta jaunā Slāvu dzelzceļa pārvada vienas puses laiduma konstrukcijas uzbīdīšana; autors: Pabeigta jaunā Slāvu dzelzceļa pārvada vienas puses laiduma konstrukcijas uzbīdīšanaPabeigta jaunā Slāvu dzelzceļa pārvada vienas puses metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšana. Laiduma konstrukcijas kopējais svars sasniedz 900 tonnas, savukārt kopējais garums – 197 metrus.
skatīt video
"Slāvu dzelzceļa pārvada laiduma konstrukcijas uzbīdīšanas process uz izbūvētajiem pārvada balstiem sākās šā gada marta sākumā, metāla konstrukciju pakāpeniski bīdot no Slāvu rotācijas apļa puses Salaspils ielas virzienā. Metāla konstrukcijas bīdīšana tika veikta vairākas stundas dienā ar vidējo ātrumu pieci metri stundā. Šādi visa laiduma uzbīdīšanai bija nepieciešami divi mēneši. Turklāt laiduma konstrukcijas bīdīšana notika, nepārtraucot dzelzceļa transporta satiksmi zem pārvada, tāpēc prasības darbu precizitātei un darba drošībai bija īpašas stingras," saka Rīgas domes Satiksmes departamenta Dienvidu tilta pieeju būvniecības direkcijas vadītājs Tālis Laizāns.
Kā informē SIA "Tilts" iecirkņa priekšnieks Artjoms Gridņevs, pārvada būvniecības darbi rit saskaņā ar grafiku. Šobrīd metāla konstrukcija atrodas uz pagaidu balstiem, kas ir izveidoti uz katra pārvada dzelzsbetona balsta. Tādējādi nākamais Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšanas darbu posms ir laiduma konstrukcijas pacelšana un nolaišana uz pastāvīgajiem balstiem. Pēc tam uz pārvada konstrukcijas tiks izveidota brauktuve ar četrām braukšanas joslām, kā arī gājēju un velosipēdu ceļš, lai jau šā gada nogalē autotransporta, gājēju un riteņbraucēju satiksmi varētu organizēt pa jauno pārvada daļu.
Kā ziņots, Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšanas darbi tiek veikti Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecības ietvaros. Lai būvdarbu laikā nodrošinātu autotransporta un dzelzceļa satiksmi, vispirms tiks uzbūvēts jauns pārvads ar četrām braukšanas joslām blakus esošajam Slāvu dzelzceļa pārvadam. To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, pašreizējo pārvadu demontēs, lai tā vietā varētu sākt otra jauna pārvada būvniecību ar četrām braukšanas joslām. Tādējādi pēc pārbūves Slāvu dzelzceļa pārvads būs ar astoņām braukšanas joslām, tas ir, vairāk nekā divas reizes platāks nekā šobrīd. Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecības ietvaros tiks izbūvēts arī trīs līmeņu satiksmes mezgls patreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā.
Paredzēts, ka Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecība jāpabeidz 2011. gadā. Tas savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt Rīgas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz valsts nozīmes autoceļu VIA Baltica.