Paplašinās velosipēdu satiksmes iespējas Liepājas ielās
Nākamajos trīs gados (2009. - 2011.) pilsētai tiks piesaistīti ievērojami finanšu līdzekļi no Eiropas Savienības struktūrfondiem – apmēram 100 miljoni latu. Šī nauda būs stimuls vietējiem uzņēmējiem piedalīties konkursos un saņemt pasūtījumus, palīdzēs uzlabot un sakārtot pilsētas vidi un līdz ar to ieguvējs būs katrs liepājnieks.
Nākamajos trīs gados (2009. - 2011.) pilsētai tiks piesaistīti ievērojami finanšu līdzekļi no Eiropas Savienības struktūrfondiem – apmēram 100 miljoni latu. Šī nauda būs stimuls vietējiem uzņēmējiem piedalīties konkursos un saņemt pasūtījumus, palīdzēs uzlabot un sakārtot pilsētas vidi un līdz ar to ieguvējs būs katrs liepājnieks.
Viens no šādiem projektiem, kas pretendē uz Eiropas līdzekļu izmantošanu, ir jaunu veloceliņu izbūve 7,6 kilometrus garumā. Projekta īstenošanas mērķis ir tūristu piesaiste un velosipēdistu pārvietošanās iespēju paplašināšana pilsētā.
Maršrutā būs tūrisma objekti
Projekts "Veloceliņa izbūve Liepājā" paredz izbūvēt jaunus veloceliņu posmus, kuri tiks sasaistīti ar jau esošajiem veloceliņiem; izveidot velosipēdu stāvvietas; labiekārtot vienu atpūtas vietu; izveidot un izvietot norādes, marķējumu; izbūvēt apgaismojuma sistēmas; veikt apzaļumošanas un citus labiekārtošanas darbus.
Pēc projekta īstenošanas ar velosipēdu būs iespējams izbraukt cauri visai pilsētai pa vienu velomaršrutu 11,9 kilometru garumā. Šajā maršrutā būs septiņi apskates vērti tūrisma objekti (piemēram, Dienvidu forti, Liepājas Lutera baznīca, Jūrmalas parks u.c.), četras atpūtas vietas, būs izveidoti saskares punkti ar sabiedriskā transporta – tramvaja, autobusa vai vilciena – pieturvietām. Tas kopumā uzlabos satiksmes drošību videi draudzīga un ērta satiksmes līdzekļa izmantotājiem.
Pēc Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja informācijas velotūristu skaits, kas ierodas pilsētā, ar katru gadu pieaug. Tāpat pieaug arī to pilsētas iedzīvotāju skaits, kuri pārvietojas ar velosipēdiem. Savukārt pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem velosipēds ir katram ceturtajam Liepājas iedzīvotājam. Salīdzinot ar autotūristiem, velotūristi, esot izdevīgāki uzņēmējiem, kuri sniedz tūrisma pakalpojumus. Šie viņu klienti daudz labprātāk piestāj pie muzejiem un citām apskates un izklaides vietām.
Pašvaldība uzskata, ka veloceliņu ierīkošana veicinās ne tikai pieprasījumu pēc tūrisma nozares pakalpojumiem – velotūristiem ir nepieciešamas gan naktsmītnes, gan ēdināšanas un izklaides vietas –, bet arī mudinās pašus iedzīvotājus biežāk izmantot videi un veselībai draudzīgo satiksmes līdzekli. Tas savukārt mazinās satiksmes intensitāti pilsētas centrā.
Savienos esošos veloceliņu posmus
Šobrīd Liepājas pilsētā ir seši veloceliņu posmi. Trīs veloceliņu posmi (Jūrmalas parkā, Promenādē un Brīvības ielā) ir apvienoti ar gājēju celiņiem vai ietvēm. Ceturtais veloceliņa posms 2007. gadā izbūvēts Jaunajā ostmalā un, šķiet, vislabāk atbilst izpratnei par to, kādai ir jābūt modernai, riteņbraucējiem paredzētai braukšanas joslai.
Atsevišķs veloceliņa posms pirms vairākiem gadiem tika izveidots Ziemeļu ielā, taču diemžēl celtnieku darba kvalitāte bija ļoti zema, un par to saņemtas kritiskas iedzīvotāju atsauksmes.
Vēl neliels veloceliņš ir izbūvēts gar Ģenerāļa Baloža ielas malu.
Diemžēl neviens no minētajiem veloceliņu posmiem nav savstarpēji savienots, līdz ar to tie pilnībā nepilda savu funkciju – nodrošināt ērtu un drošu pārvietošanos visas pilsētas teritorijā. Lai apvienotu šos veloceliņus, nepieciešams izbūvēt jaunas velosipēdistiem domātas trases vai arī ielu infrastruktūra jārekonstruē tā, lai veidotos savienojošie posmi. Projekts "Veloceliņa izbūve Liepājā" paredz tieši šādus risinājumus.
Jaunie veloceliņa posmi, iekļaujot esošos veloceliņus (Jūrmalas parkā, Promenādē, Jaunā ostmalā, Brīvības), virzīsies no pilsētas dienvidu robežas pa Klaipēdas ielu, Vētru un Liedaga ielu, pa Kūrmājas prospektu, Celtnieku ielu, pa Raiņa parku, Cukura un Grīzupes ielu.
Jaunie veloceliņu posmi tiks izbūvēti gan atsevišķi no brauktuves un ietves, gan arī apvienojumā ar ietvi. Iespējami arī citi varianti.
Pilsēta segs 15 procentus no kopīgām izmaksām
Šobrīd tiek izstrādāts tehniskais projekts veloceliņu izbūvei – to izstrādā IK "P. Alkšņa projektu grupa". Projekta pieteikumu Attīstības pārvalde ir iesniegusi "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras" izsludinātajā atklātajā projektu iesniegumu konkursā darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma aktivitātes "Nacionālas nozīmes velotūrisma produkta attīstība" ietvaros. Nākamā gada janvārī pašvaldība no aģentūras saņems atbildi, vai projekts ir atbalstīts.
Projekta kopējās izmaksas ir Ls 830 310. Projektu paredzēts finansēt no ERAF līdzekļiem, valsts, kā arī pašvaldības budžeta līdzekļiem. Pašvaldības līdzfinansējums plānots 15 procentu apjomā no projekta kopējām izmaksām.
UZZIŅAI
Galvenās projekta "Veloceliņa izbūve Liepājā" aktivitātes:
inženierizpētes darbi;
būvprojekta izstrāde;
jaunā veloceliņa izbūve (7,6 km) un velosipēdu novietņu uzstādīšana;
satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu (ceļa zīmju) uzstādīšana;
informatīvu norāžu izveidošana un uzstādīšana;
atpūtas vietas starp Liedaga un Vētru ielu ierīkošana – ar soliņiem, riteņu novietnēm, atkritumu tvertnēm;
maršruta teritorijas apzaļumošana;
karšu, brošūru, atstarotāju un citu marketinga materiālu izgatavošana.
Viens no šādiem projektiem, kas pretendē uz Eiropas līdzekļu izmantošanu, ir jaunu veloceliņu izbūve 7,6 kilometrus garumā. Projekta īstenošanas mērķis ir tūristu piesaiste un velosipēdistu pārvietošanās iespēju paplašināšana pilsētā.
Maršrutā būs tūrisma objekti
Projekts "Veloceliņa izbūve Liepājā" paredz izbūvēt jaunus veloceliņu posmus, kuri tiks sasaistīti ar jau esošajiem veloceliņiem; izveidot velosipēdu stāvvietas; labiekārtot vienu atpūtas vietu; izveidot un izvietot norādes, marķējumu; izbūvēt apgaismojuma sistēmas; veikt apzaļumošanas un citus labiekārtošanas darbus.
Pēc projekta īstenošanas ar velosipēdu būs iespējams izbraukt cauri visai pilsētai pa vienu velomaršrutu 11,9 kilometru garumā. Šajā maršrutā būs septiņi apskates vērti tūrisma objekti (piemēram, Dienvidu forti, Liepājas Lutera baznīca, Jūrmalas parks u.c.), četras atpūtas vietas, būs izveidoti saskares punkti ar sabiedriskā transporta – tramvaja, autobusa vai vilciena – pieturvietām. Tas kopumā uzlabos satiksmes drošību videi draudzīga un ērta satiksmes līdzekļa izmantotājiem.
Pēc Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja informācijas velotūristu skaits, kas ierodas pilsētā, ar katru gadu pieaug. Tāpat pieaug arī to pilsētas iedzīvotāju skaits, kuri pārvietojas ar velosipēdiem. Savukārt pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem velosipēds ir katram ceturtajam Liepājas iedzīvotājam. Salīdzinot ar autotūristiem, velotūristi, esot izdevīgāki uzņēmējiem, kuri sniedz tūrisma pakalpojumus. Šie viņu klienti daudz labprātāk piestāj pie muzejiem un citām apskates un izklaides vietām.
Pašvaldība uzskata, ka veloceliņu ierīkošana veicinās ne tikai pieprasījumu pēc tūrisma nozares pakalpojumiem – velotūristiem ir nepieciešamas gan naktsmītnes, gan ēdināšanas un izklaides vietas –, bet arī mudinās pašus iedzīvotājus biežāk izmantot videi un veselībai draudzīgo satiksmes līdzekli. Tas savukārt mazinās satiksmes intensitāti pilsētas centrā.
Savienos esošos veloceliņu posmus
Šobrīd Liepājas pilsētā ir seši veloceliņu posmi. Trīs veloceliņu posmi (Jūrmalas parkā, Promenādē un Brīvības ielā) ir apvienoti ar gājēju celiņiem vai ietvēm. Ceturtais veloceliņa posms 2007. gadā izbūvēts Jaunajā ostmalā un, šķiet, vislabāk atbilst izpratnei par to, kādai ir jābūt modernai, riteņbraucējiem paredzētai braukšanas joslai.
Atsevišķs veloceliņa posms pirms vairākiem gadiem tika izveidots Ziemeļu ielā, taču diemžēl celtnieku darba kvalitāte bija ļoti zema, un par to saņemtas kritiskas iedzīvotāju atsauksmes.
Vēl neliels veloceliņš ir izbūvēts gar Ģenerāļa Baloža ielas malu.
Diemžēl neviens no minētajiem veloceliņu posmiem nav savstarpēji savienots, līdz ar to tie pilnībā nepilda savu funkciju – nodrošināt ērtu un drošu pārvietošanos visas pilsētas teritorijā. Lai apvienotu šos veloceliņus, nepieciešams izbūvēt jaunas velosipēdistiem domātas trases vai arī ielu infrastruktūra jārekonstruē tā, lai veidotos savienojošie posmi. Projekts "Veloceliņa izbūve Liepājā" paredz tieši šādus risinājumus.
Jaunie veloceliņa posmi, iekļaujot esošos veloceliņus (Jūrmalas parkā, Promenādē, Jaunā ostmalā, Brīvības), virzīsies no pilsētas dienvidu robežas pa Klaipēdas ielu, Vētru un Liedaga ielu, pa Kūrmājas prospektu, Celtnieku ielu, pa Raiņa parku, Cukura un Grīzupes ielu.
Jaunie veloceliņu posmi tiks izbūvēti gan atsevišķi no brauktuves un ietves, gan arī apvienojumā ar ietvi. Iespējami arī citi varianti.
Pilsēta segs 15 procentus no kopīgām izmaksām
Šobrīd tiek izstrādāts tehniskais projekts veloceliņu izbūvei – to izstrādā IK "P. Alkšņa projektu grupa". Projekta pieteikumu Attīstības pārvalde ir iesniegusi "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras" izsludinātajā atklātajā projektu iesniegumu konkursā darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma aktivitātes "Nacionālas nozīmes velotūrisma produkta attīstība" ietvaros. Nākamā gada janvārī pašvaldība no aģentūras saņems atbildi, vai projekts ir atbalstīts.
Projekta kopējās izmaksas ir Ls 830 310. Projektu paredzēts finansēt no ERAF līdzekļiem, valsts, kā arī pašvaldības budžeta līdzekļiem. Pašvaldības līdzfinansējums plānots 15 procentu apjomā no projekta kopējām izmaksām.
UZZIŅAI
Galvenās projekta "Veloceliņa izbūve Liepājā" aktivitātes:
inženierizpētes darbi;
būvprojekta izstrāde;
jaunā veloceliņa izbūve (7,6 km) un velosipēdu novietņu uzstādīšana;
satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu (ceļa zīmju) uzstādīšana;
informatīvu norāžu izveidošana un uzstādīšana;
atpūtas vietas starp Liedaga un Vētru ielu ierīkošana – ar soliņiem, riteņu novietnēm, atkritumu tvertnēm;
maršruta teritorijas apzaļumošana;
karšu, brošūru, atstarotāju un citu marketinga materiālu izgatavošana.