building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19830
Nozares ziņas33032
Par labāko apbūves metu Rīgas pasažieru termināla teritorijas attīstībai atzīst Latvijas arhitektu biroja NRJA darbu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Par labāko apbūves metu Rīgas pasažieru termināla teritorijas attīstībai atzīst Latvijas arhitektu biroja NRJA darbu

Par labāko apbūves metu Rīgas pasažieru termināla teritorijas attīstībai atzīst Latvijas arhitektu biroja NRJA darbu
Foto: Par labāko apbūves metu Rīgas pasažieru termināla teritorijas attīstībai atzīst Latvijas arhitektu biroja NRJA darbu

Svētdien, 29. septembrī, pēc divu dienu intensīva darba, starptautiskā profesionāļu žūrija par labāko apbūves metu Rīgas pasažieru termināla [RPT] teritorijas attīstībai atzina Arhitektu biroja NRJA (Latvija) iesniegto darbu. Starptautiskais arhitektu konkurss ar pieaicinātiem dalībniekiem, kuru organizēja Latvijas arhitektu savienība un RPT, norisinājās no 2012. gada 10. augusta līdz 21. septembrim. Pieteikumus dalībai konkursā iesniedza vairāk kā 45 pretendentu no dažādām Eiropas valstīm. Izstrādāt RPT teritorijas attīstības apbūves metu tika uzaicināti 7 arhitektu biroji.


Starptautiskā konkursa mērķis ir iegūt labāko arhitektonisko risinājumu RPT teritorijas attīstībai augstvērtīgajā pilsētvidē Daugavas labajā krastā ar Termināla ēku un pilsētbūvniecisko siluetu veidojošo vertikālo akcentu – 9 stāvu sabiedriska rakstura ēku. Konkursa ietvaros arhitektu uzdevums bija izstrādāt apbūves ieceres metu teritorijas kompleksai attīstībai RPT teritorijā, kas atrodas uz pussalas starp Daugavas labo krastu un Andrejostu, tiešā Vecrīgas tuvumā un UNESCO Pasaules mantojumu sarakstā iekļautā Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā.

Žūrija par labāko atzina darbu ar devīzi RP 888. Tā būtiska kvalitatīva īpašība ir objekta iesaiste pilsēttelpā, nodrošinot saikni Daugavmalas promenādei ar Andrejsalu. Tikpat nozīmīgs ir piedāvātais inovatīvais ostas viesnīcas apjoma, fasāžu un apgaismojuma risinājums. Priekšlikumam ir arī pakāpeniskas attīstības un uzlabojuma potenciāls, un iespējas precizēt funkcionālo izveidi.

"Jāatzīst, ka konkursa uzdevums bija visai komplicēts, jo kvalitatīva risinājuma sasniegšanai ir nepieciešams pārvaldīt ostas tehniskās funkcijas. Piedāvātie risinājumi demonstrēja plašu spektru no konceptuāliem līdz praktiskiem piedāvājumiem. Žūrijas komisija ar balsu vairākumu izvēlējās konceptuālāku risinājumu pretstatā praktiskākajiem, ar cerību, ka turpmākā attīstībā projekts var kļūt par pienesumu Rīgas publiskās telpas attīstībā," raksturo Andis Cinis, žūrijas komisijas priekšsēdētājs un Rīgas pilsētas Būvvaldes pārstāvis.

Konkursā pieteiktos darbus vērtēja starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija 11 nozares profesionāļi un RPT pārstāvji - Jonathan Kendall, Fletcher & Priest architects, Londona, Antti Ahlava, Aalto universitātes Arhitektūras departamenta vadītājs, Helsinki, Andis Cinis, Rīgas pilsētas Būvvaldes vadītāja vietnieks, Inese Sirmā, Rīgas domes Attīstības departaments, Jānis Zilgalvis, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs, Sintija Vaivade un Andrejs Ģelzis, Latvijas Arhitektu savienības pārstāvji, kā arī Jānis Dzērvītis un Juris Dreimanis, Rīgas pasažieru termināla pārstāvji.

Konkursa žūrija vērtēja septiņus darbus, kurus iesniedza arhitektu biroji ALA architects (Somija), Behnisch Architekten (Vācija), BIG (Dānija), ARHIS (Latvija), HGA (Igaunija), NRJA (Latvija) un Rolandas Palekas (Lietuva).

"Vislabākie pieteiktie darbi radīja nozīmīgu pievienoto vērtību Rīgai, izmantojot pilsētas ainavas stāvokli un konkrētās teritorijas vietu pilsētā. Šis konkurss parāda iespēju Rīgai izveidot jaunu ainavu. Cita konkursa dimensija - kā tas kvalitatīvi maina terminālu dizainu pasaulē, nodrošinot jaunu pieredzi tā lietotājiem, ceļotājiem un citiem ēkas lietotājiem šajā apkaimē. Labākie konkursa darbi Termināla risinājumā virzās prom no tehniska infrastruktūras risinājuma, piedāvājot lietotājiem draudzīgu dizaina un pakalpojumu risinājumu, kas atgādina lidostu un dzelzceļa terminālus. Uzvarētāja darbs parāda iespēju attīstīt sociāli nozīmīgu vidi pretstatā simboliskam objektam," raksturo Antti Ahlava, žūrijas loceklis, arhitekts no Somijas, Ālto universitātes Arhitektūras departamenta vadītājs.

Turpinot RPT teritorijas attīstības plānu, balstoties uz uzvarētāja risinājumu, tiks veikti aprēķini nepieciešamajām investīcijām un piesaistīts investors teritorijas attīstībai. "Rīgas pasažieru termināls" mērķis ir projektu īstenot iespējami drīz, lai attīstītu pakalpojumus un būtiski uzlabotu pasažieru apkalpošanas un pilsētvides kvalitāti. Projekta īstenošana būtu uzsākama sākotnēji sadarbojoties ar Rīgas pilsētu pārceļot Eksporta ielu un izveidojot nepieciešamo pilsētas infrastruktūru un transporta tīklu, kas ļautu  Rīgai attīstīties par pasažieriem draudzīgu un pievilcīgu ostas pilsētu.

Rīgas pasažieru termināls ir intensīvs un pilsētai ļoti būtisks transporta un cilvēku plūsmu pārvietošanās mezgls, kas vidēji gadā apkalpo ap  1 miljonu, ar maksimālo kuģu iegrimi pie piestātnes 12,2 m. Andrejostas akvatorijā izvietotas jahtu piestātnes un peldošie pontoni kopskaitā 150 vietām.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.