Paraugdemonstrējuma stunda Turcijā
Oktobra sākumā Latvijas mediju pārstāvji tika aicināti klātienē aplūkot Turcijā un tai pieguļošajos reģionos pazīstamā koncerna TAV Airports veikumu. Uzaicinājuma arguments - TAV Airports konsorcijā ar Skonto būvi ir viens no pretendentiem VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" izsludinātajā konkursā par partnera atlasi kopuzņēmuma nodibināšanai infrastruktūras attīstībai otrajā kārtā.
Foto: Paraugdemonstrējuma stunda Turcijā; autors: Paraugdemonstrējuma stunda TurcijāOktobra sākumā Latvijas mediju pārstāvji tika aicināti klātienē aplūkot Turcijā un tai pieguļošajos reģionos pazīstamā koncerna TAV Airports veikumu. Uzaicinājuma arguments - TAV Airports konsorcijā ar Skonto būvi ir viens no pretendentiem VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" izsludinātajā konkursā par partnera atlasi kopuzņēmuma nodibināšanai infrastruktūras attīstībai otrajā kārtā.
Kārtības labad jāpiemin arī citi pretendenti, kuri kvalificējušies konkursa otrajai kārtai - konsorcijs "AERIX Consortium", kuru veido kompānijas "Aecon concessions", "Africa Israel Investments Ltd.", "AFI Europe N.V.", "Morgan Stanley Infrastructure Inc." un "SAVE Aeroporto di Venezia marco Polo S.p.A"; "GMR Infrastructure Limited", "Hochtief AirPort GmbH", konsorcijs, kurā ietilpst "Siemens Project Ventures GmbH", "Grupo Soares da Costa SA" (SGPS), un "Aureus Kapitāls AS".
TAV Airports kontā ir gana daudz megaprojektu, Latvijas mediju pārstāvji tika iepazīstināt ar diviem no tiem – Stambulas lidostu "Ataturk" un Ankaras lidostu "Esenboga", ļaujot ielūkoties visiem pieejamajā publiskajā zonā un aizkulisēs, raitā ekskursijas solī izskrienot cauri telpām, kas pieejamas tikai darbiniekiem, no kuriem tad arī lielā mērā atkarīga lidostas funkcionēšana ikdienā. Ja pievēršamies aktuālajai energoefektivitātes problēmai, tad izcils paraugdemonstrējums ir Ankaras lidostas "Esenboga" ēka, kurā dienas laikā ir grūti atrast kādu ieslēgtu gaismas ķermeni – telpas, pateicoties apjomīgajām stikla plaknēm sānu fasadēs un jumta konstrukcijā, ir gaišas arī bez dārgo resursu patēriņa. Savukārt, Stambulas lidostā "Ataturk" uzteicama ir loģiskā shēma, kas ļauj ne daudz, ne maz, bet dienā bez aizķeršanās virzīt cauri ēkai aptuevni 60 000 pasažierus un organizēt ap 600 – 650 reisiem.
TAV ir lielākais Turcijas lidostu operators, kas izveidots 1997. gadā un šobrīd nodrošina integrētus lidostu pakalpojums, kas nozīmē lidostu projektu finansēšanu, būvniecību un arī pārvaldīšanu, ietverot lidostu apkalpošanu, pārvaldi, beznodokļu veikalu darbību, ēdināšanu, informācijas apstrādi un drošību. TAV kontā ir 4 lielu Turcijas lidostu būvniecība un pārvaldīšana (Istanbul Ataturk, Ankara Esenboga, Izmir Adnan Menderes, Antalya Gazipasa), ārzemēs TAV pārvalda Tbilisi, Batumi (Gruzija) un Enfidha un Monastiras lidostas (Tunisija).
Kā privātā sarunā atzinās koncerna TAV prezidents Mustafa Sani Seners, naktsmieram ikdienas atliek vien 3 stundas, taču, lai attīstītu un, pats galvenais, ilgā laika posmā arī uzturētu atbilstošā kvalitātē mega projektus ar starptautisku nozīmi, aktivitātes nekad nav par daudz.
Foto: Paraugdemonstrējuma stunda Turcijā; autors: Paraugdemonstrējuma stunda Turcijā
Foto: Paraugdemonstrējuma stunda Turcijā; autors: Paraugdemonstrējuma stunda Turcijā