Pārbaudīts Dienvidu tilts pār Daugavu
Šodien, 23. oktobrī, no pulksten 10.00 līdz 15.00 tika veikta Dienvidu tilta pār Daugavu pārbaude ar statisku un dinamisku slodzi. Tilta slogošana pirms nodošanas ekspluatācijā ir nepieciešama, lai pārbaudītu tilta izturību un drošumu satiksmes kustībai.
Foto: Pārbaudīts Dienvidu tilts pār Daugavu; autors: Pārbaudīts Dienvidu tilts pār DaugavuŠodien, 23. oktobrī, no pulksten 10.00 līdz 15.00 tika veikta Dienvidu tilta pār Daugavu pārbaude ar statisku un dinamisku slodzi. Tilta slogošana pirms nodošanas ekspluatācijā ir nepieciešama, lai pārbaudītu tilta izturību un drošumu satiksmes kustībai.
"Esošie tilta pārbaudes ar noslogojumu mērijumi rāda, ka deformācijas atbilst projektā noteiktajām. Rezultātu analīze iepriekšējam slēdzienam tiks veikta nedēļas laikā," ziņo Eduards Raubiško, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs, no mērījumu punkta zem Dienvidu tilta.
Tilta pārbaudē iegūtie provizoriskie rezultāti rāda, ka tiltu drīkst ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm, kas noteiktas "Ceļu satiksmes noteikumos" un Eirokodeksa LVS EN 1991-2 "Satiksmes slodzes tiltiem" normatīvos.
Foto: Pārbaudīts Dienvidu tilts pār Daugavu; autors: Pārbaudīts Dienvidu tilts pār DaugavuTilts tika pārbaudīts ar statisku un dinamisku slodzi. Dienvidu tilta statiskai pārbaudei tika izmantotas 32 kravas automašīnas, katra ar kopējo masu ap 40t, kopējai automašīnu masai sasniedzot 1280t lielu svaru, kas vienlaicīgi atradās uz tilta, bet bija izvietotas dažādos laidumos. Kravas automašīnas tika izvietotas uz tilta laiduma konstrukcijas tā, lai to masa radītu vislielākās slodzes konstrukcijas kritiskajos šķēlumos. Slogošanas laikā tika mērītas laidumu konstrukciju statiskās ielieces un materiālu deformācijas.
Dinamiskā pārbaude tika veikta pāri tiltam pārbraucot divām kravas automašīnām ar ātrumu 20, 40 un 60 km/h. Šādu pārbaudi atkārtoja, uz brauktuves izvietojot 4-5cm biezus koka dēļus. Katra brauciena laikā tika mērītas statiskās ielieces un ierakstītas svārstību vibrogrammas.
Tilta slogošanas pārbaudi veic Rīgas Tehniskā universitātes Ceļu un tiltu katedras speciālistu grupa katedras vadītāja prof. Aināra Paeglīša vadībā saskaņā ar LVS 190-11 "Tiltu inspekcijas un pārbaudes ar slodzi" prasībām. AS "Latvijas tilti" nodrošina nepieciešamo autotransportu tilta slogošanas laikā.
Svinīgā atklāšana
Kā iepriekš ziņots, Dienvidu tilta svinīgā atklāšana ir paredzēta šī gada 17. novembrī – dienu pirms Latvijas valsts 90. dzimšanas dienas. Dienvidu tilts un estakādes pāri Maskavas un Krasta ielai tiks nodotas ekspluatācijā pusotru mēnesi pirms paredzētā termiņa, kas ir kā īpaša dāvana Latvijas valsts dzimšanas dienā.
Darāmie darbi
Līdz tilta nodošanai valsts pieņemšanas komisijai darāmo darbu saraksts ir palicis pavisam īss – jāpabeidz barjeru, ceļa zīmju un marķējumu uzstādīšana. Līdz oktobra beigām tiks pabeigta arī apgaismojuma pārbaude. Dienvidu tiltam būs divu veidu – ikdienas un svētku apgaismojums. Ikdienas režīmā tiks izgaismotas tilta vantis, bet svētku režīmā tiks apgaismoti arī tilta balsti un konstrukcija. Svētku apgaismojumam tiks izmantotas 874 spuldzītes visā garumā, 294 prožektori un 24 prožektori balstu izgaismošanai.
Informāciju sagatavoja: AS "Dienvidu tilts"