Pasaulē augstākā tilta būvniecībai izmantoti PERI veidņu risinājumi
Viena no šī brīža svarīgākajām starptautiskajām ziņām, lasāma arī Latvijas preses izdevumu pirmajās lappusēs, ir Milo tilta atklāšana Francijas dienvidos.
Foto: Pasaulē augstākā tilta būvniecībai izmantoti PERI veidņu risinājumi; autors: Pasaulē augstākā tilta būvniecībai izmantoti PERI veidņu risinājumiViena no šī brīža svarīgākajām starptautiskajām ziņām, lasāma arī Latvijas preses izdevumu pirmajās lappusēs, ir Milo tilta atklāšana Francijas dienvidos. Tiltu 14.decembrī svinīgi atklāja Francijas prezidents Žaks Širaks, to nodēvējot par "mākslas un arhitektūras brīnumu".
Tilta brauktuves garums sasniedz 2,5 km, kas sastāv no astoņām sekcijām, ar garumu 2 x 204 m un 6 x 342 m. Konstrukcijas augstākais pilons ir 245 m augsts. Kopumā būvniecība ilga 3,5 gadus, tilta montāža tika veikta vienlaicīgi no abām pusēm.
PERI veidņu tehnoloģiju pielietojums nodrošināja pārliecinošus rezultātus. Ļoti īsā ciklā - 3 dienās, būvuzņēmējs spēja veikt kārtējās betona sekcijas betonēšanu. Betonējot tilta pilonus, ārējie veidņi tika pārvietoti hidrauliski, bez celtņa, izmantojot ACS paškāpjošās konsoles.
Vienlaicīgi tika nodrošināta ļoti augsta betona virsmas kvalitāte. Pilonu iekšējos veidņus pārvietoja ar celtņa palīdzību. Stingrā saskaņā ar būvniecības grafikiem, PERI nodrošināja veidņu un sastatņu piegādi objektā. Kopumā projekta realizācijai tika izmantoti 6 500 kv.m. veidņu, 196 ACS –R paškāpjošās konsoles, 96 SKSF240 (ar celtni pārvietojamās) konsoles, kā arī 12 speciālas konstrukcijas sastatņu moduļi.
Projekta autors ir pazīstamais angļu arhitekts Normans Fosters, kurš apstiprina, ka tilta izskatam piešķirtais tauriņa trauslums ir arī bijis viņa mērķis. No praktiskā viedokļa šis mākoņu ieskautais viadukts ļaus novērst milzīgos sastrēgumus, kādi tūrisma sezonā rodas, dodoties uz Vidusjūras piekrasti. Projekta realizētāji sola, ka tilts kalpos vismaz 120 gadus.