Pasaules lielākais cauruļvadu ieguldīšanas kuģis uzsāktu "Nord Stream" gāzes vada ieguldīšanu Somu jūras līcī.
"Allseas" uzņēmuma cauruļu ieguldīšanas kuģis "Solitaire" uzsāk cauruļvada ieguldīšanu Krievijas ūdeņos. Nord Stream un Allseas vadība uz kuģa novēro būvniecības procesu.
Foto: Pasaules lielākais cauruļvadu ieguldīšanas kuģis uzsāktu "Nord Stream" gāzes vada ieguldīšanu Somu jūras līcī.; autors: Pasaules lielākais cauruļvadu ieguldīšanas kuģis uzsāktu "Nord Stream" gāzes vada ieguldīšanu Somu jūras līcī."Allseas" uzņēmuma cauruļu ieguldīšanas kuģis "Solitaire" uzsāk cauruļvada ieguldīšanu Krievijas ūdeņos. Nord Stream un Allseas vadība uz kuģa novēro būvniecības procesu.
Cūga, Šveice, 2010. gada 1.septembrī. "Allsease" uzņēmuma kuģis "Solitaire", pasaules lielākais cauruļu ieguldīšanas kuģis ir uzsācis 1224 km garā "Nord Stream" gāzes vada posma ieguldīšanu Somu jūras līcī. "Nord Stream" direktora vietnieks būvniecības jautājumos Rūrds Hoekstra (Ruurd Hoekstra) un Leo D. Varkevīzer (Leo D. Varkevisser) "Allseas" viceprezidents, ieradās uz "Solitaire", lai pārliecinātos, ka viss notiek saskaņā ar grafiku un ka visas sistēmas ir uzstādītas, būvniecības uzsākšanai. Pirms uzsākt ceļu uz Krievijas ūdeņiem, "Solitaire" Roterdamā tika sagatavots atbilstoši "Nord Stream" prasībām un katra aprīkojuma detaļa tika uzmanīgi pārbaudīta ostā.
Kuģis "Solitaire" cauruļvada posma būvniecību uzsāka 7.5km no Krievijas krastiem un turpinās cauruļvada iegudīšanu rietumu virzienā Somu jūras līcī līdz 300 kilometru punktam (KP), tad 2011.gada janvārī kuģis pārvietosies uz KP 350 un ieguldīs cauruļvadu atpakaļ uz KP 300. Tāpat kuģis "Solitaire" ieguldīs to pašu posmu otrajam cauruļvadam laika posmā no 2011.gada maija līdz septembrim. Šajā noslogotajā Baltijas jūras reģionā, kas ir zināms ar vairākām senām mīnu vietām, "Solitaire’’ darbosies izmantojot dinamiskās pozicionēšanas sistēmu bez enkuriem.
Abu cauruļvadu posmus starp Krievijas krastiem un 7.5 KP jau ir ieguldījis cits kuģis, "Saipem" uzņēmuma "Castoro Sei", kas patreiz veic ieguldīšanas darbus Somijas ūdeņos austrumu virzienā starp 451 KP un 350 KP.
Šo komplekso ieguldīšanas procesu izstrādāja "Nord Stream" un saskaņoja ar Somijas un Krievijas atbildīgajām institūcijām, lai nodrošinātu vides aizsardzības prasību ievērošanu, pēc iespējas neietekmējot ieguldīšanas kuģu darbības efektivitāti. Viens piemērs ilustrācijai: ziemas laikā būvniecības darbi nenotiks gāzes vada maršruta ziemeļ-austrum daļā, kad tur ir ledus, kas arī nodrošinās, ka netiks traucēti roņi vairošanās procesā.
"Nord Stream" gāzes vada, kas ir progersīvākais no jaunajiem cauruļvadiem un Eiropai ir nepieciešams nākotnes enerģijas vajadzību apmierināšanai, būvniecība noriss saskaņa ar izstrādāto laika grafiku un maršrutu. Vairāk kā 250km pirmā cauruļvada jau ir ieguldīti Zviedrijas un Somijas ūdeņos, un Krievijas krasta zonā Portovaja līcī Viborgā un Vācijas krasta zonā Lubminā, netālu no Greifsvaldes abi cauruļvada posmi ir jau izbūvēti un izvilkti sauszemē.
Kad 2012. gadā tiks pabeigta cauruļvada būvniecība, "Nord Stream" gāzes vads būs 1224 km garš un sastāvēs no 202 000 ar betona kārtu pārklātām tērauda caurulēm. "Nord Stream" gāzes vads spēs nodrošināt Eiropai aptuveni 55 miljardus kubikmetru dabasgāzes gadā, kas nodrošinās ar gāzi vairāk kā 26 miljonus Eiropas mājsaimniecības.
Piezīmes redaktoriem:
"Nord Stream" ir dabas gāzes cauruļvads, kas pa Baltijas jūru savienos Krieviju ar Eiropas Savienību. 2007. gadā Eiropas Savienības gāzes imports bija aptuveni 312 miljardi kubikmetru, un ir paredzēts, ka līdz 2030. gadam Eiropas gāzes imports pieaugs vēl par 200 miljardiem un sasniegs 516 miljardus kubikmetru gadā (avots: IEA, World Energy Outlook, 2009). "Nord Stream" nodrošinās aptuveni 25 procentus no šī papildus nepieciešamā gāzes daudzuma, savienojot Eiropas gāzes cauruļvada tīklu ar pasaules lielākajām gāzes rezervēm. Šis projekts būtiski veicinās gāzes ilgtermiņa piegādes drošību un enerģijas partnerību starp Eiropas Savienību un Krieviju.
Nord Stream AG pirmo no diviem paralēlajiem cauruļvadiem plāno nodot ekspluatācijā 2011.gadā. Katrs cauruļvads būs aptuveni 1223 km garš un to transportēšanas spēja sasniegs 27,5 miljardus kubikmetru gāzes gadā. Pilna transportēšanas spēja 55 miljardi kubikmetru gadā tiks sasniegta projekta otrajā fāzē, kad tiks nodots ekspluatācijā otrais cauruļvads.
"Nord Stream AG" ir starptautisks Šveicē reģistrēts kopuzņēmums, kas izveidots ar mērķi plānot, būvēt un apsaimniekot jauno gāzes cauruļvadu, kas šķērsos Baltijas jūru. Krievijas uzņēmuma "Gazprom" šajā kopuzņēmumā pieder 51% akciju, bet Vācijas uzņēmumiem "BASF/Wintershall Holding AG" un "E.ON Ruhrgas AG" pa 20% akciju katram. Nīderlandes valsts uzņēmumam "N.V. Nederlandse Gasunie" pieder 9% akciju.
"Nord Stream" ir iekļauts Eiropas Savienības Eiropas Enerģētikas tīkla (TEN-E) programmas pamatnostādnēs. 2006. gadā Eiropas Komisija, Eiropas Parlaments un Eiropas Komisijas Padome norādīja, ka Nord Stream ir "Eiropas interesēm nozīmīgs projekts". Līdz ar to "Nord Stream" ir atzīts par vienu no nozīmīgākajiem projektiem, lai nodrošinātu Eiropas enerģijas infrastruktūras vajadzības.
"Nord Stream" būvniecība ir uzsākta 2010.gada aprīlī, pēc detalizētu apkārtējās vides pētījumu un Ieteikmes uz vidi novērtējumu (IVN) veikšanas visā cauruļvada maršruta garumā. Projekta laikā izmantos 3 cauruļvadu ieguldīšanas kuģus: Castoro 6 veiks lielāko daļu zemūdens būvniecības. Vācijas ūdeņos, abu cauruļvadu krasta nostiprinājumu izbūvi veiks Castoro Dieci 2010.gada otrajā pusgadā. Somu jūras līcī izmantos Allsea Solitaire. Pirmā cauruļvada darbību ir plānots uzsākt 2011.gadā un otrā cauruļvada – 2012.gadā.