building.lv skaitļos

Lietotāji online33
Aktīvie uzņēmumi20514
Nozares ziņas33096
Pasaules resursu patērētājiem nav vienaldzīga uzņēmumu attieksme pret vidi : building.lv - par būvniecību Latvijā

Pasaules resursu patērētājiem nav vienaldzīga uzņēmumu attieksme pret vidi

Pasaules resursu patērētājiem nav vienaldzīga uzņēmumu attieksme pret vidi
Foto: Pasaules resursu patērētājiem nav vienaldzīga uzņēmumu attieksme pret vidi

Pusei pasaules patērētāju ir svarīga uzņēmumu attieksme pret vidi, liecina globāls pētījums. Latvijas patērētāji par zaļajiem produktiem interesējas, bet tomēr izvēlas lētāko. Uzņēmumi gan turpina ieviest efektīvāku resursu izmantošanas praksi, ziņo "Lietišķā Diena".

Pusei pasaules patērētāju ir svarīga uzņēmumu attieksme pret vidi, liecina globāls pētījums. Latvijas patērētāji par zaļajiem produktiem interesējas, bet tomēr izvēlas lētāko. Uzņēmumi gan turpina ieviest efektīvāku resursu izmantošanas praksi

Uzņēmumu iesaistei vides un korporatīvās sociālās atbildības programmās ir arvien lielāka nozīme patērētāju rīcībā. Puse (51%) pasaules patērētāju uzskata, ka uzņēmumiem ir ļoti būtiski attīstīt savu vides aizsardzības politiku, liecina mārketinga pētījumu kompānijas The Nielsen Company veiktā pirmā globālā aptauja par uzņēmumu ētiku un korporatīvo atbildību.

Pētījums liecina, ka latīņamerikāņu patērētāji ir visjūtīgākie attiecībā pret šiem jautājumiem, savukārt amerikāņi savā attieksmē atpaliek no vidējā līmeņa. Četri no pieciem (81%) meksikāņiem uzskata uzņēmumu rīcību vides uzlabošanā par ļoti nozīmīgu, meksikāņi arī visvairāk vēlas, lai pārtikas produktu ražošana būtu ētiska. Kā apgalvo Amilkars Perezs, The Nielsen Company mārketinga viceprezidents Latīņamerikā, Latīņamerikas patērētāji ir jūtīgāki pret vides un sociāliem jautājumiem, jo to efektus var izjust tuvāk mājām.

Kopumā divi no trim patērētājiem pasaulē būtu ieinteresēti pirkt ētiski ražotus produktus. No grieķiem, ķīniešiem, portugāļiem un filipīniešiem pat 75% izrādījuši šādu interesi. Arī šajā jautājumā vismazāk ieinteresētie ir ziemeļamerikāņi (57%). Daudzi patērētāji uzskata, ka produktu iegāde ir vispiemērotākais veids, lai atbalstītu globāli nozīmīgos sociālos un vides jautājumus.

Šajā aptaujā, kur tika aptaujāti vairāk nekā 28 tūkstoši respondentu no 51 valsts, no Eiropas valstīm tikai Spānija un Portugāle spēja noturēties starp tām desmit valstīm, kas uzskata par nozīmīgu faktoru uzņēmumu darbību sociālajā un vides jomā.

Nīderlandieši izrādījušies visneizlēmīgākie un visneieinteresētākie — 64% bija atbildējuši "nezinu, neinteresē" vai "nav atbildes". Nākamie ir beļģi ar 40% šādu atbilžu.


Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.