Pasaules resursu patērētājiem nav vienaldzīga uzņēmumu attieksme pret vidi
Pusei pasaules patērētāju ir svarīga uzņēmumu attieksme pret vidi, liecina globāls pētījums. Latvijas patērētāji par zaļajiem produktiem interesējas, bet tomēr izvēlas lētāko. Uzņēmumi gan turpina ieviest efektīvāku resursu izmantošanas praksi, ziņo "Lietišķā Diena".
Pusei pasaules patērētāju ir svarīga uzņēmumu attieksme pret vidi, liecina globāls pētījums. Latvijas patērētāji par zaļajiem produktiem interesējas, bet tomēr izvēlas lētāko. Uzņēmumi gan turpina ieviest efektīvāku resursu izmantošanas praksi
Uzņēmumu iesaistei vides un korporatīvās sociālās atbildības programmās ir arvien lielāka nozīme patērētāju rīcībā. Puse (51%) pasaules patērētāju uzskata, ka uzņēmumiem ir ļoti būtiski attīstīt savu vides aizsardzības politiku, liecina mārketinga pētījumu kompānijas The Nielsen Company veiktā pirmā globālā aptauja par uzņēmumu ētiku un korporatīvo atbildību.
Pētījums liecina, ka latīņamerikāņu patērētāji ir visjūtīgākie attiecībā pret šiem jautājumiem, savukārt amerikāņi savā attieksmē atpaliek no vidējā līmeņa. Četri no pieciem (81%) meksikāņiem uzskata uzņēmumu rīcību vides uzlabošanā par ļoti nozīmīgu, meksikāņi arī visvairāk vēlas, lai pārtikas produktu ražošana būtu ētiska. Kā apgalvo Amilkars Perezs, The Nielsen Company mārketinga viceprezidents Latīņamerikā, Latīņamerikas patērētāji ir jūtīgāki pret vides un sociāliem jautājumiem, jo to efektus var izjust tuvāk mājām.
Kopumā divi no trim patērētājiem pasaulē būtu ieinteresēti pirkt ētiski ražotus produktus. No grieķiem, ķīniešiem, portugāļiem un filipīniešiem pat 75% izrādījuši šādu interesi. Arī šajā jautājumā vismazāk ieinteresētie ir ziemeļamerikāņi (57%). Daudzi patērētāji uzskata, ka produktu iegāde ir vispiemērotākais veids, lai atbalstītu globāli nozīmīgos sociālos un vides jautājumus.
Šajā aptaujā, kur tika aptaujāti vairāk nekā 28 tūkstoši respondentu no 51 valsts, no Eiropas valstīm tikai Spānija un Portugāle spēja noturēties starp tām desmit valstīm, kas uzskata par nozīmīgu faktoru uzņēmumu darbību sociālajā un vides jomā.
Nīderlandieši izrādījušies visneizlēmīgākie un visneieinteresētākie — 64% bija atbildējuši "nezinu, neinteresē" vai "nav atbildes". Nākamie ir beļģi ar 40% šādu atbilžu.
Uzņēmumu iesaistei vides un korporatīvās sociālās atbildības programmās ir arvien lielāka nozīme patērētāju rīcībā. Puse (51%) pasaules patērētāju uzskata, ka uzņēmumiem ir ļoti būtiski attīstīt savu vides aizsardzības politiku, liecina mārketinga pētījumu kompānijas The Nielsen Company veiktā pirmā globālā aptauja par uzņēmumu ētiku un korporatīvo atbildību.
Pētījums liecina, ka latīņamerikāņu patērētāji ir visjūtīgākie attiecībā pret šiem jautājumiem, savukārt amerikāņi savā attieksmē atpaliek no vidējā līmeņa. Četri no pieciem (81%) meksikāņiem uzskata uzņēmumu rīcību vides uzlabošanā par ļoti nozīmīgu, meksikāņi arī visvairāk vēlas, lai pārtikas produktu ražošana būtu ētiska. Kā apgalvo Amilkars Perezs, The Nielsen Company mārketinga viceprezidents Latīņamerikā, Latīņamerikas patērētāji ir jūtīgāki pret vides un sociāliem jautājumiem, jo to efektus var izjust tuvāk mājām.
Kopumā divi no trim patērētājiem pasaulē būtu ieinteresēti pirkt ētiski ražotus produktus. No grieķiem, ķīniešiem, portugāļiem un filipīniešiem pat 75% izrādījuši šādu interesi. Arī šajā jautājumā vismazāk ieinteresētie ir ziemeļamerikāņi (57%). Daudzi patērētāji uzskata, ka produktu iegāde ir vispiemērotākais veids, lai atbalstītu globāli nozīmīgos sociālos un vides jautājumus.
Šajā aptaujā, kur tika aptaujāti vairāk nekā 28 tūkstoši respondentu no 51 valsts, no Eiropas valstīm tikai Spānija un Portugāle spēja noturēties starp tām desmit valstīm, kas uzskata par nozīmīgu faktoru uzņēmumu darbību sociālajā un vides jomā.
Nīderlandieši izrādījušies visneizlēmīgākie un visneieinteresētākie — 64% bija atbildējuši "nezinu, neinteresē" vai "nav atbildes". Nākamie ir beļģi ar 40% šādu atbilžu.