Pašmāju tirgus un eksports
AS "Brocēni" pēc pašu aprēķiniem piederot ap 74% vietējā tirgus un tikšot strādāts pie aizvien labākas klientu apkalpošanas, lai šo daļu palielinātu.
AS "Brocēni" pēc pašu aprēķiniem piederot ap 74% vietējā tirgus un tikšot strādāts pie aizvien labākas klientu apkalpošanas, lai šo daļu palielinātu. Portlandcements tiek eksportēts uz kaimiņvalstīm - Lietuvu un Igauniju - attiecīgi 31.989 t (Ls 671.5 tūkst.) un 9.958 t (Ls 208.5 tūkst.)
AS "Bolderāja" patlaban aizņemot 70% neapdarīto un 35% apdarīto plākšņu vietējā tirgus. Savukārt, rēķinot pēc saražotā, aptuveni 25% paliek vietējā tirgū, bet pārējā daļa tiek eksportēta. Paredzēts palielināt eksporta īpatsvaru uz Krieviju, kā arī paplašināt pozīcijas vietējā tirgū.
AS "Lode" un grupas uzņēmumu ražošanas apjomi būtībā padara tos par monopolistiem keramikas ķieģeļu tirgū - ap 60% produkcijas un 85% finansu izteiksmē. Turklāt izstrādājumu specifika padara nemērķtiecīgu to tālu transportēšanu, kādēļ imports būtiski neapdraud "Lodes" pozīcijas. Pati "Lode" gan ir aktīva eksportētāja un gandrīz 60% saražotā pārdod ārvalstīs, no kurām galvgalī ir Polija. Apdomīgi, tomēr cerīgi tiek lūkots lielā Krievijas tirgus virzienā, kur augstvērtīga būvkeramika ir labi pieprasīta.
RLKR neesot precīzu aprēķinu par savu tirgus daļu, taču, rēķinot pēc produkcijas apjoma, 30-35% robežās tā esot, kas ierindo uzņēmumu 1.vietā. Arī Lietuvā RLKR ir 1.vietā ar 16-20% tirgus, savukārt Igaunijā - tikai 2%.
"Knauf" rūpnīcā Sauriešos kopš 1996.gada ieguldīti Ls 10 milj., procentuāli audzējot uz vietas ražotās produkcijas apjomu, un patlaban tas jau sasniedz 80%. J.Kraulis to raksturo kā patlaban optimālu attiecība Baltijas tirgus griezumā. Arī pārdošanas rezultāti Baltijā liecina par to - pagājušajā gadā bijis solīds pieaugums, turpretī Latvijā mazāk nekā plānots. Iemesls esot kūtrāks būvniecības temps gada 1.pusē un stingrāka maksājumu morāles nostabilizēšanās - nebūvējam bez skaidra finansu pamata.
AS "Bolderāja" patlaban aizņemot 70% neapdarīto un 35% apdarīto plākšņu vietējā tirgus. Savukārt, rēķinot pēc saražotā, aptuveni 25% paliek vietējā tirgū, bet pārējā daļa tiek eksportēta. Paredzēts palielināt eksporta īpatsvaru uz Krieviju, kā arī paplašināt pozīcijas vietējā tirgū.
AS "Lode" un grupas uzņēmumu ražošanas apjomi būtībā padara tos par monopolistiem keramikas ķieģeļu tirgū - ap 60% produkcijas un 85% finansu izteiksmē. Turklāt izstrādājumu specifika padara nemērķtiecīgu to tālu transportēšanu, kādēļ imports būtiski neapdraud "Lodes" pozīcijas. Pati "Lode" gan ir aktīva eksportētāja un gandrīz 60% saražotā pārdod ārvalstīs, no kurām galvgalī ir Polija. Apdomīgi, tomēr cerīgi tiek lūkots lielā Krievijas tirgus virzienā, kur augstvērtīga būvkeramika ir labi pieprasīta.
RLKR neesot precīzu aprēķinu par savu tirgus daļu, taču, rēķinot pēc produkcijas apjoma, 30-35% robežās tā esot, kas ierindo uzņēmumu 1.vietā. Arī Lietuvā RLKR ir 1.vietā ar 16-20% tirgus, savukārt Igaunijā - tikai 2%.
"Knauf" rūpnīcā Sauriešos kopš 1996.gada ieguldīti Ls 10 milj., procentuāli audzējot uz vietas ražotās produkcijas apjomu, un patlaban tas jau sasniedz 80%. J.Kraulis to raksturo kā patlaban optimālu attiecība Baltijas tirgus griezumā. Arī pārdošanas rezultāti Baltijā liecina par to - pagājušajā gadā bijis solīds pieaugums, turpretī Latvijā mazāk nekā plānots. Iemesls esot kūtrāks būvniecības temps gada 1.pusē un stingrāka maksājumu morāles nostabilizēšanās - nebūvējam bez skaidra finansu pamata.