Pēdējo dienu var iesniegt piedāvājumus konkursā par kuģu radītā piesārņojuma attīrīšanas Liepājas bāzes staciju būvniecību
Šodien pēdējo dienu var iesniegt piedāvājumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes konkursā par kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes stacijas celtniecību, aģentūru LETA informēja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.
Šodien pēdējo dienu var iesniegt piedāvājumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes konkursā par kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes stacijas celtniecību, aģentūru LETA informēja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.
Kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes stacijas projektu izstrādājusi SIA "Eko-osta". Projekts izstrādāts tā, lai pēc stacijas būvniecības pabeigšanas būtu iespējams to paplašināt, palielinot jaudu un uzlabojot kvalitāti.
Stacija projektēta tā, lai vajadzības gadījumā blakus varētu tikt būvēta ķīmisko piesārņojumu attīrīšanas stacija, varētu tikt palielināts arī attīrīšanas iekārtu rezervuāru tilpums.
Pašreizējās projekta izmaksās, kas ir ap Ls 300 000, neietilpst ķīmiskā piesārņojuma attīrīšana, stacijas elektroniskā monitoringa ieviešana un procesu automātiskā vadība.
Ar paplašināšanās plāniem ir iepazīstināti Dānijas firmas "Carlbro" pārstāvji, kuri jau iepriekš bija izteikušies, ka ar savu finansējumu varētu piedalīties stacijas tālākā attīstībā, norādīja Boja.
Attīrīšanas staciju izbūve Liepājas ostā notiek saskaņā ar starptautiskām normām, kas paredz ekoloģiskā stāvokļa uzlabošanu Baltijas jūrā. Ceļot jauno staciju, ievērotas "Helcom", "Marpol" un Baltijas jūras stratēģijas programmas, kas paredz radīt kuģiem iespējas nodot piesārņoto ūdeni Baltijas jūras valstu ostās.
Jaunās stacijas jauda ir 10 kubikmetri piesārņoto vielu vienā stundā, bet krīzes gadījumos šo jaudu ir iespējams vairākas reizes palielināt un apkalpot līdz pat 1300 kubikmetriem diennaktī.
Attīrītais ūdens, kuram bijuši naftas piejaukumi, atbildīs Eiropas Savienības standartiem un saturēs 1 līdz 1,5 miligramus naftas produktu uz vienu litru ūdens.
Dace Kārkla LETA
Kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes stacijas projektu izstrādājusi SIA "Eko-osta". Projekts izstrādāts tā, lai pēc stacijas būvniecības pabeigšanas būtu iespējams to paplašināt, palielinot jaudu un uzlabojot kvalitāti.
Stacija projektēta tā, lai vajadzības gadījumā blakus varētu tikt būvēta ķīmisko piesārņojumu attīrīšanas stacija, varētu tikt palielināts arī attīrīšanas iekārtu rezervuāru tilpums.
Pašreizējās projekta izmaksās, kas ir ap Ls 300 000, neietilpst ķīmiskā piesārņojuma attīrīšana, stacijas elektroniskā monitoringa ieviešana un procesu automātiskā vadība.
Ar paplašināšanās plāniem ir iepazīstināti Dānijas firmas "Carlbro" pārstāvji, kuri jau iepriekš bija izteikušies, ka ar savu finansējumu varētu piedalīties stacijas tālākā attīstībā, norādīja Boja.
Attīrīšanas staciju izbūve Liepājas ostā notiek saskaņā ar starptautiskām normām, kas paredz ekoloģiskā stāvokļa uzlabošanu Baltijas jūrā. Ceļot jauno staciju, ievērotas "Helcom", "Marpol" un Baltijas jūras stratēģijas programmas, kas paredz radīt kuģiem iespējas nodot piesārņoto ūdeni Baltijas jūras valstu ostās.
Jaunās stacijas jauda ir 10 kubikmetri piesārņoto vielu vienā stundā, bet krīzes gadījumos šo jaudu ir iespējams vairākas reizes palielināt un apkalpot līdz pat 1300 kubikmetriem diennaktī.
Attīrītais ūdens, kuram bijuši naftas piejaukumi, atbildīs Eiropas Savienības standartiem un saturēs 1 līdz 1,5 miligramus naftas produktu uz vienu litru ūdens.
Dace Kārkla LETA