Pirmais Alūksnes pilsētas galvenās ielas posms - asfaltēts
Pagājušajā nedēļā Alūksnē, Pils ielas rekonstruējamajā posmā pie krustojuma ar Miera un Rīgas ielām tika ieklāts jaunais asfalta segums.
Jāuzsver, ka pašlaik ieklātais asfalta segums ir pirmā kārta – karstā asfalta apakškārta 8 cm biezumā, kam vēlāk klās virsū otro kārtu – karstā asfalta dilumkārtu 4 cm biezumā. Šonedēļ darbi atsākti Pils un Lielā Ezera ielas krustojumā, kur būvniecības laikā atklājās neparedzēta un dokumentos neuzrādīta lietus ūdens kanalizācijas sistēma. Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija pēc atraduma apskates novērtēja, ka tam nav nepieciešama arheoloģiskā uzraudzība, jo konstrukcija nav saistīta ar viduslaikiem, līdz ar to būvniecību var turpināt.
Tāpat turpinās darbi arī citviet Pils ielā. Veicot būvdarbu kvalitātes pārbaudi, objekta būvuzraugi konstatēja atsevišķās vietās iestrādātajām betona apmalēm nepietiekošu betona pamata un šķembu kārtas biezumu atbilstoši projektam gan Pils, Miera un Rīgas ielu krustojumā, gan pie Jaunās pils. Konstatētās nepilnības tika fiksētas būvdarbu žurnālā, un galvenais būvuzņēmējs paralēli darba gaitai novērš radušās nepilnības. Lai uzlabotu darbu kvalitāti, būvuzraugi piesaistīja objektā papildus būvuzrauga palīgu, kā arī tika nomainīts betona piegādātājs. Lai gan būvobjektā izmantotajām šķembām ir nepieciešamo kvalitāti apliecinoši dokumenti, tomēr tiks veikta arī šķembu kvalitātes pārbaude. Veikti trases blietējuma mērījumi un tie ir bijuši prasībām atbilstoši.
Nereti dzirdami dažādi viedokļi par rekonstrukcijas darbu gaitu. Atgādinām, ka Pils ielas rekonstrukcijas tehnisko projektu izstrādāja SIA "VERTEX PROJEKTI" atbilstoši pašvaldībai pieejamajam līdzekļu apjomam. Lai iekļautos piešķirtajā naudā, saskaņā ar esošajiem ģeoloģiskajiem apstākļiem projektētājs izstrādāja vairākus segas konstrukcijas tipus. Līdz ar to ne visā ielas garumā tiek izbūvēta pilna segas rekonstrukcija.
- Protams, labākais variants būtu veikt pilno segas konstrukciju visā ielā, taču būvniecībai atvēlētais finansējums ir daudz par mazu, lai to varētu veikt. Atbilstoši pasūtītāja izsniegtajam projektēšanas uzdevumam bija jāizstrādā ielas rekonstrukcijas projekts, kas iekļautos atvēlētajā finansējumā, - norāda projektētāja pārstāvis Oskars Koemecs.
Viņš skaidro, ka šī iemesla dēļ projektā vairākos posmos ir paredzēts veikt segas rekonstrukciju bez jaunas pamatnes izbūves - demontējot esošo ielas segumu, saglabājot šķembu pamatu un veicot tā profilēšanu, kā arī uzklājot jaunu izlīdzinošo slāni. Vietās, kur esošā asfaltbetona seguma konstrukcijas biezums pieļauj seguma frēzēšanu, tiek paredzēta asfaltbetona segas atjaunošana - asfaltbetona virskārtas izbūve. Savukārt posmos, kur projektētā brauktuve atrodas ārpus esošās brauktuves robežām, piemēram, kur tā tiek paplašināta autobusu pieturvietu izbūvei un inženierkomunikāciju izbūves zonās, ir paredzēts izbūvēt pilnu segas konstrukciju.
Nedaudz aizkavējušies darbi posmā pie Jaunās pils. Projekta izstrādātāja SIA "VERTEX PROJEKTI" pārstāvis Oskars Koemecs skaidro, ka, izstrādājot projektu, ģeoloģiskajos urbumos zem esošās asfalta kārtas uzrādījies šķembu slānis un bijis paredzams arī pietiekoši biezs esošais asfalta segums. Tomēr darbu gaitā atklājies, ka esošais asfalta slānis ir klāts uz vecā bruģakmens, tas ir atšķirīgā biezumā, arī šķembu pamatne nav vienāda. Ielas rekonstrukcijas projektam vēlāk pievienojās arī siltumapgādes trašu rekonstrukcija, par kuras būvniecības periodu vēl nebija zināms. Šobrīd ielas brauktuves vienā pusē izbūvēta siltumtrase, otrā – lietus ūdens kanalizācija, līdz ar to projekta autors uzskata, ka ir nepieciešams arī pa vidu starp abām trasēm atlikušajā šaurajā posmā veikt šķembu pamatnes izbūvi, lai nodrošinātu vienādu ielas konstrukcijas nestspēju. Tam, ka šajā posmā nepieciešams vienādot brauktuves nestspēju, piekrīt arī būvuzraugi.
Iedzīvotāji pašvaldībā pauduši bažas par Miera un Pils ielu krustojumā izbūvēto saliņu. Jāuzver, ka vēl pagaidām vizuāli nav saskatāms tas saliņas izskats, kāds tas būs, izbūvējot gan pašu saliņu, gan asfalta segumu apkārt tai. O. Koemecs paskaidro, ka saliņa paredzēta gājēju drošībai, ņemot vērā, ka šajā krustojumā ir intensīva satiksme.
- Saliņa ir projektēta atbilstoši aprēķina transportlīdzeklim - standartautobuss atbilstoši LVS 190:3, projektētais uzbraukšanas trajektorijas rādiuss no Miera ielas uz Pils ielu ir 12 metri, kas ir pilnīgi pietiekošs aprēķina transportlīdzeklim. Kad būvniecība būs pabeigta, saliņa būs izcelta 5 centimetrus virs brauktuves līmeņa, līdz ar to tā neradīs problēmas, ja lielgabarīta autotransportam nāksies uzbraukt uz betona apmales, kā arī netraucēs sniega tīrīšanu ziemā, - uzsver O. Koemecs. Pils ielas rekonstrukcija notiek Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstītā projekta "Tranzīta maršruta "Pils iela" rekonstrukcija Alūksnes pilsētā".