Plāno apvienot Valsts energoinspekciju un būvinspekciju
Lai stiprinātu valsts kontroli būvniecībā un enerģētikā un veicinātu valsts iestāžu darbības efektivitāti, Ekonomikas ministrija rosina līdz 2008.gada 1.janvārim apvienot Valsts energoinspekciju un Valsts būvinspekciju, izveidojot vienotu Valsts tehnisko inspekciju.
Lai stiprinātu valsts kontroli būvniecībā un enerģētikā un veicinātu valsts iestāžu darbības efektivitāti, Ekonomikas ministrija rosina līdz 2008.gada 1.janvārim apvienot Valsts energoinspekciju un Valsts būvinspekciju, izveidojot vienotu Valsts tehnisko inspekciju.
Šobrīd ir sagatavots attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts par inspekciju apvienošanu, aģentūru LETA informēja EM Sabiedrisko attiecību nodaļā.
Vienlaikus ir sagatavots un starpinstitūciju saskaņošanai nodots Valsts tehniskās inspekcijas nolikums. Tehniskā inspekcija būs EM pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas veiks Būvniecības likumā, likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu" un Enerģētikas likumā noteiktās funkcijas.
Izvērtējot abu inspekciju šobrīd īstenotās funkcijas, institūciju lomu, kompetenci un darbības sfēru, ticis konstatēts, ka pastāv funkcijas, kas dublējas ar citām institūcijām, kā arī funkcijas, kas neatbilst iestādes uzdevumam. Līdz ar to EM uzskata, ka inspekcijām nav lietderīgi no organizācijas viedokļa darboties kā atsevišķām institūcijām.
Valsts tehniskajai inspekcijai tiks nodotas abu inspekciju funkcijas, kas saistītas ar energoapgādes komersantu, kā arī tādu komersantu, kuri veic komercdarbību, kas ietver siltumenerģijas vai elektroenerģijas ražošanu, pārvadi vai sadali, bet kuriem šīs komercdarbības veikšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem licence nav nepieciešama, objektu izbūves, ekspluatācijas un atbilstības kontroli.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai plānots nodot funkcijas, kas saistītas ar energoapgādes komersantu, kā arī tādu komersantu, kuri veic komercdarbību, kas ietver siltumenerģijas vai elektroenerģijas ražošanu, pārvadi vai sadali, bet kuriem šīs komercdarbības veikšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem licence nav nepieciešama, piegādātās enerģijas un tās piegādei nepieciešamo pakalpojumu kvalitātes prasību izpildes un atbilstības kontroli.
EM norāda, ka pastāv virkne funkciju, kas abām inspekcijām dublējas ar citām institūcijām, piemēram, Valsts būvinspekcija un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs veic būvizstrādājumu atbilstības kontroli tirdzniecības vietās.
Inspekciju reorganizācijai papildus valsts budžeta līdzekļi nav nepieciešami, tā tiks veikta par abu esošo inspekciju valsts budžetu līdzekļiem.
Pašlaik Latvijā ir vismaz 18 dažādas kontrolējošas institūcijas. Daudzas no tām apvienojot, rastos iespēja samazināt administratīvos izdevumus un novērst funkciju dublēšanos, uzsver EM.
Nākotnē Valsts tehniskās inspekcijas funkcijas iespējams papildināt ar citām funkcijām no citām inspekcijām, piemēram, bīstamo iekārtu uzraudzību, kultūras pieminekļu aizsardzību, higiēnas prasību ievērošanas uzraudzību, esošo ēku tehnisko un energoefektivitātes uzraudzību u.c.
Šobrīd ir sagatavots attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts par inspekciju apvienošanu, aģentūru LETA informēja EM Sabiedrisko attiecību nodaļā.
Vienlaikus ir sagatavots un starpinstitūciju saskaņošanai nodots Valsts tehniskās inspekcijas nolikums. Tehniskā inspekcija būs EM pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas veiks Būvniecības likumā, likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu" un Enerģētikas likumā noteiktās funkcijas.
Izvērtējot abu inspekciju šobrīd īstenotās funkcijas, institūciju lomu, kompetenci un darbības sfēru, ticis konstatēts, ka pastāv funkcijas, kas dublējas ar citām institūcijām, kā arī funkcijas, kas neatbilst iestādes uzdevumam. Līdz ar to EM uzskata, ka inspekcijām nav lietderīgi no organizācijas viedokļa darboties kā atsevišķām institūcijām.
Valsts tehniskajai inspekcijai tiks nodotas abu inspekciju funkcijas, kas saistītas ar energoapgādes komersantu, kā arī tādu komersantu, kuri veic komercdarbību, kas ietver siltumenerģijas vai elektroenerģijas ražošanu, pārvadi vai sadali, bet kuriem šīs komercdarbības veikšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem licence nav nepieciešama, objektu izbūves, ekspluatācijas un atbilstības kontroli.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai plānots nodot funkcijas, kas saistītas ar energoapgādes komersantu, kā arī tādu komersantu, kuri veic komercdarbību, kas ietver siltumenerģijas vai elektroenerģijas ražošanu, pārvadi vai sadali, bet kuriem šīs komercdarbības veikšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem licence nav nepieciešama, piegādātās enerģijas un tās piegādei nepieciešamo pakalpojumu kvalitātes prasību izpildes un atbilstības kontroli.
EM norāda, ka pastāv virkne funkciju, kas abām inspekcijām dublējas ar citām institūcijām, piemēram, Valsts būvinspekcija un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs veic būvizstrādājumu atbilstības kontroli tirdzniecības vietās.
Inspekciju reorganizācijai papildus valsts budžeta līdzekļi nav nepieciešami, tā tiks veikta par abu esošo inspekciju valsts budžetu līdzekļiem.
Pašlaik Latvijā ir vismaz 18 dažādas kontrolējošas institūcijas. Daudzas no tām apvienojot, rastos iespēja samazināt administratīvos izdevumus un novērst funkciju dublēšanos, uzsver EM.
Nākotnē Valsts tehniskās inspekcijas funkcijas iespējams papildināt ar citām funkcijām no citām inspekcijām, piemēram, bīstamo iekārtu uzraudzību, kultūras pieminekļu aizsardzību, higiēnas prasību ievērošanas uzraudzību, esošo ēku tehnisko un energoefektivitātes uzraudzību u.c.