building.lv skaitļos

Lietotāji online55
Aktīvie uzņēmumi1878
Nozares raksti32911
Platforma, kur satiekas būvnieks un klients : building.lv - par būvniecību Latvijā

Platforma, kur satiekas būvnieks un klients

Platforma, kur satiekas būvnieks un klients

Intervija ar portāla www.building.lv direktoru Viesturu Dušu

autors: Platforma, kur satiekas būvnieks un klients
Foto: Platforma, kur satiekas būvnieks un klients; autors: Platforma, kur satiekas būvnieks un klients
Intervija ar portāla www.building.lv direktoru Viesturu Dušu

Pavisam nesen, 19. oktobrī, būvniecības portāls atzīmēja savu 5 gadu pastāvēšanas jubileju. Šāds laika posms ļauj izvērtē sasniegumus un kļūmes un iezīmēt nākotnes perspektīvi. Portāls top pateicoties personībām, viņu idejām un darbam.

Kā nokļuvāt portāla www.building.lv?


Pirms tam 6 gadus biju nostrādājis Latvijas Tālrunī. Darba piedāvājumu portālā saņēmu burtiski tūdaļ, kā biju atvadījies no iepriekšējās darba vietas. Līdz pat šim brīdim daudzi uzskata, ka devos prom uz sarunātu vietu, lai gan tā nebija. Ejot prom no Latvijas Tālruņa īstas skaidrības par nākotni nebija.

Ar būvniecības portāla ideju iepazīstināja tā īpašnieks Mārtiņš Ruža. Būtībā šeit nokļuvu pašā sākuma etapā - bija izstrādāts karkass, kuru vajadzēja "apaudzēt ar miesu". Kopīgi izveidojām datu bāzes pamatus un sākām darbu. Kā pierādījis laiks, ideja izrādījās dzīvotspējīga, tā ir piesaistījusi uzmanību, par ko liecina arī portāla apmeklētāju un klientu atsaucība.

Sākot strādāt portālā, viss bija jauns, bija jāsāk "no nulles". Ko ietvēra ikdienas darbs?

Pirmais mans amata nosaukums man bija Klientu servisa vadītājs, bet ikdienā tas nozīmēja rūpēties par sadarbības līgumos ar klientiem ietverto punktu izpildi. Situācijas ne vienmēr ir viennozīmīgas un šad tad gadās arī konflikti, kurus nākas neitralizēt. Mana pieredze liecina, ka konfliktu pamatā ir cilvēciskie pārpratumi – kāds ir kaut ko dzirdējis, kaut ko nav dzirdējis, ne tā sapratis. No kļūdām neesam pasargāti neviens. Pārpratumi nav bijuši fatāli, jo visu ir iespējams atrisināt cilvēciskā ceļā – sarunājoties. Galvenais ir mācēt uzklausīt sarunu partneri un risināt situāciju. Klientu servisa uzdevums bija arī datu apkopošana un reģistrēšanas portālā un zvanu pieņemšanu.

Kā veidojās datu bāze un tās nākotnes perspektīvas?

Sākotnēji informāciju par uzņēmumiem datu bāzē ievitojām un uzturējām par velti – klienti sūtīja mums informāciju, kuru ievietojām portālā. Laika gaitā esam secinājuši, ka uzturēt bezmaksas ierakstus- firmas nosaukums un kontakti – ir bezjēdzīgi. No šī pakalpojuma mēs atteiksimies, jo tā vairāk ir lielo uzziņu dienestu specifika.

Jo tiem cilvēkiem, kas apmeklē mūsu portālu, neinteresē tikai "sausi" dati, bet gan
pilnvērtīga informācija, kas ietvertu arī būvniecības sfēras uzņēmuma specifikas un pakalpojuma vai produktu detalizētu aprakstu.

No Klientu servisa vadītāju kļuvāt par direktoru...

Pie mums portālā ir visai liberāla attieksme pret amatiem. Neatkarīgi no nosaukuma, ja ikdienas darbi to prasa, nākas darīt visu. Taču pašreiz vairāk esmu pievērsies portāla darbības administrēšanai, manā pārziņā ir redakcionālais darbs, kas nozīmē žurnālistu darba organizēšanu un portālā esošās informācijas kontrolēšana, un pārdošanas darba organizēšana.

Vai Jūsu izglītība ir saistīta ar būvniecību?

Stāsts par manu izglītību ir interesants. Interese par dzīvniekiem savulaik mani aizveda līdz LLU, kur izvelējos apgūt veterinārārsta specialitāti. Taču sākās "juku laiki", izglītība vairs nekotējās, mācīties un uzturēt ģimeni nebija iespējams, tāpēc augstskolas vietā izvēlējos darbu.

Apjausma par izglītības nepieciešamību un nozīmi nāca vēlāk, tāpēc pabeidzu Rīgas Starptautisko ekonomisko un biznesa augstskolu, iegūdams ekonomista specialitāti.

Būvniecības sfēra noteikti ir apgūta, strādājot portālā.

Informatīvā līmenī – jā. Procesos un notiekošajā orientējos. Tuvāka gan man ir IT joma - būvniecība šādā griezumā. Portāla galvenā doma ir nevis būt superspeciālistiem būvniecībā, bet mūsu uzdevums ir nodrošināt interaktīvu platformu būvnieku un klientu dialogam. Šeit satiekas tie, kas būvē, un tie, kas vēlas pasūtīt būvniecības darbus.

Mums jārunā valodā, kas ir saprotama amatieriem un profesionāļiem. Būtiski ir norādīt virzienu tirgū, lietas, par kurām būtu jāpadomā, piemēram, kvalitāti. Droši vien atkārtošos, bet vairums gadījumos pašreiz valda nevis doma kā uzbūvēt kvalitatīvāk, bet kā uzbūvēt vairāk, pēc iespējas samazinot viena kvadrātmetra izmaksas. Taču dzīve pierāda, ka triviālā patiesība – skopais maksā divas reizes – darbojas.

Portālā strādājat jau 5 gadus...

...un citu darbu pašreiz meklēt nevēlos. Nav tādas domas. Un tas ir pozitīvi - ja cilvēks arī pēc 5 gadiem, kas nereti tiek uzskatīts par krīzes periodu, ir ar mieru palikt esošajā darba vietā, nozīmē, ka ir atrasta īstā vieta. Strādājot portālā nekad neesmu saskāries ar rutīnu vai vienmuļību, jo katra diena nes ko jaunu - ir jaunas idejas un ieceres, ir iespējams radīt un īstenot.

Kāds ir ideju ģenerēšanas process portāla?

Nav atstrādāta vienota shēma, kas noteiktu tādā un tādā konkrētā mēneša datumā ģenerēt spožu ideju. Tas notiek organiski – kādam no mūsu cilvēkiem pavīd ideja, kāds cits to atkārto pēc mēneša jau paplašinātu, tad iesaistās vēl kāds, konkretizējot un detalizēti iezīmējot idejas iespējamo realizāciju un tālāk jau seko tīri tehnisks jautājums – īstenošana.

Līdzīgi notiek ar mūsu rubrikām. Tās "piedzimst" pašas, ik pa laikam tiek nomainītas, jo ne visas ir dzīvotspējīgas. Tuvākajā laikā atvērsim rubriku BūvGruzis, kuras ietvaros mēģināsim noskaidrot dažādu ar būvniecību saistītu nejēdzību cēloņus un atbildīgās personas.

Jums ikdienas ir jāvada kolektīvs – vai tas nākas viegli?

Gribētu teikt – cilvēkus vadīt ir interesanti. Dzīvojam tādā laikā, kur ļoti daudz nosaka spēja strādāt ar cilvēkiem. Paldies jāsaka arī iepriekšējai darba vietai, kur 6 gadus mācījos kā ir pareizi un ko nevajag darīt. Tā bija laba skola, jo labu laiku biju arī ražošanas vadītājs. Nepastāv jau tikai baltā un melnā krāsa, bet arī citas krāsas, jāspēj "izfiltrēt" labākais, sliktāko atstājot "aiz borta".

Cik cilvēku strādā portālā?

Pie mums strādā 10 cilvēki. Portāls lēnām, bet aug.

Vai ir jaunas ieceres nākamajam gadam?

Lietotāju ideja, kuru domājam realizēt, ir interneta veikals. Ideja gan virmo gaisā jau gadus trīs, bet tagad beidzot mums ir resursi, lai to iemiesotu dzīvē. Tas nebūs līdzīgs citiem interneta veikaliem, kur tirgo sadzīves preces. Šeit būs pieejami būvmateriāli, instrumenti, apkures iekārtas.

Vai citās Baltijas valstīs – Lietuvā un Igaunijā - ir līdzīgi portāli?

Cik man zināms no sarunām ar lietuviešiem, šāda portāla tur nav. Lai gan būtu nepieciešams. Iespējams, ka sadarbībā ar mums, tas taps. Jo arī tur būvniecība attīstās strauji, pat straujāk kā Latvijā. Arī Igaunijā nav līdzīga portāla.

Kā aizpildāt brīvo laiku, ja tāds ir?

Brīvā laika, kā jau ģimenēm, kurām ir divi mazi bērni, ir maz. Faktiski to cenšos veltīt saviem bērniem. Tā kā dzīvojam vectēva atstātā privātmājā, nosacīti siltajās sezonās mums visa dzīve notiek ap māju.

Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.