Puse Latvijas iedzīvotāju regulāri interesējas par nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumiem
Pēc Hansabankas pasūtījuma veiktās aptaujas dati liecina, ka 50% Latvijas iedzīvotāju regulāri meklē informāciju par nekustamā īpašuma vai zemes pārdošanas piedāvājumiem.
Pēc Hansabankas pasūtījuma veiktās aptaujas dati liecina, ka 50% Latvijas iedzīvotāju regulāri meklē informāciju par nekustamā īpašuma vai zemes pārdošanas piedāvājumiem.
Vismaz reizi nedēļā šādu informāciju meklē 16% visu aptaujāto, vismaz reizi mēnesī – 8%, vismaz reizi 3 mēnešos – 7%, bet retāk kā reizi 3 mēnešos par nekustamā īpašuma vai zemes iegādi interesējas 19% aptaujāto. Savukārt 50% atzinuši, ka viņi šādu informāciju nemeklē.
Analizējot dažādu dzimumu aptaujāto atbildes, var secināt, ka vīrieši kopumā aktīvāk interesējas par nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumiem – 53% vīriešu regulāri meklē šādu informāciju, kamēr tikai 49% sieviešu. Tomēr, ja sievietes meklē nekustamo īpašumu vai zemi, tad viņas to dara aktīvāk: informāciju vismaz reizi nedēļā meklējuši 16% sieviešu un 14% vīriešu, savukārt reizi mēnesī – 18% vīriešu un 4% sieviešu.
Visvairāk par nekustamā īpašuma vai zemes iegādi interesējas vecuma grupa no 30 līdz 39 gadiem – 63% visu aptaujāto. Tomēr viņi īpašumu meklē salīdzinoši neregulāri – lielākā daļa pārdošanas piedāvājumus apskata retāk kā reizi trijos mēnešos. Otra aktīvākā īpašuma meklētāju vecuma grupa ir no 40 līdz 49 gadiem. Savukārt viņi piedāvājumus apskata daudz biežāk – vismaz reizi nedēļā 26% aptaujāto no šīs vecuma grupas.
Pieaugot ienākumiem, likumsakarīgi palielinās arī interese par nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumiem – aptaujāto grupā ar zemiem ienākumiem šādu informāciju apskata 52%, savukārt augstu ienākumu grupā – 63%.
Visaktīvākie nekustamā īpašuma vai zemes meklētāji ir Latvijas reģionu pilsētās dzīvojošie – 60% regulāri interesējas par to, kamēr laukos dzīvojošajiem tikai 28% gadījumu tas šķiet nozīmīgi. No Rīgas iedzīvotājiem 48% ar lielāku vai mazāku intensitāti meklē informāciju par nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumiem. Tomēr rīdzinieki izceļas ar visaktīvāko meklēšanas procesu: ja šis jautājums ir aktuāls, tad 21% rīdzinieku vismaz reizi nedēļā meklē informāciju par šo tematu. Turpretī citās pilsētās dzīvojošie visbiežāk pārdošanas piedāvājumus apskata reizi vairākos mēnešos.
Pētījumu pēc AS "Hansabanka" pasūtījuma veica "OMD Snapshots".
Papildu informācija:
Ivars Svilāns
AS "Hansabanka"
Preses sekretārs
Tālr. 7444561; mob. 29454411
E-pasts: ivars.svilans@hansabanka.lv
Vismaz reizi nedēļā šādu informāciju meklē 16% visu aptaujāto, vismaz reizi mēnesī – 8%, vismaz reizi 3 mēnešos – 7%, bet retāk kā reizi 3 mēnešos par nekustamā īpašuma vai zemes iegādi interesējas 19% aptaujāto. Savukārt 50% atzinuši, ka viņi šādu informāciju nemeklē.
Analizējot dažādu dzimumu aptaujāto atbildes, var secināt, ka vīrieši kopumā aktīvāk interesējas par nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumiem – 53% vīriešu regulāri meklē šādu informāciju, kamēr tikai 49% sieviešu. Tomēr, ja sievietes meklē nekustamo īpašumu vai zemi, tad viņas to dara aktīvāk: informāciju vismaz reizi nedēļā meklējuši 16% sieviešu un 14% vīriešu, savukārt reizi mēnesī – 18% vīriešu un 4% sieviešu.
Visvairāk par nekustamā īpašuma vai zemes iegādi interesējas vecuma grupa no 30 līdz 39 gadiem – 63% visu aptaujāto. Tomēr viņi īpašumu meklē salīdzinoši neregulāri – lielākā daļa pārdošanas piedāvājumus apskata retāk kā reizi trijos mēnešos. Otra aktīvākā īpašuma meklētāju vecuma grupa ir no 40 līdz 49 gadiem. Savukārt viņi piedāvājumus apskata daudz biežāk – vismaz reizi nedēļā 26% aptaujāto no šīs vecuma grupas.
Pieaugot ienākumiem, likumsakarīgi palielinās arī interese par nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumiem – aptaujāto grupā ar zemiem ienākumiem šādu informāciju apskata 52%, savukārt augstu ienākumu grupā – 63%.
Visaktīvākie nekustamā īpašuma vai zemes meklētāji ir Latvijas reģionu pilsētās dzīvojošie – 60% regulāri interesējas par to, kamēr laukos dzīvojošajiem tikai 28% gadījumu tas šķiet nozīmīgi. No Rīgas iedzīvotājiem 48% ar lielāku vai mazāku intensitāti meklē informāciju par nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumiem. Tomēr rīdzinieki izceļas ar visaktīvāko meklēšanas procesu: ja šis jautājums ir aktuāls, tad 21% rīdzinieku vismaz reizi nedēļā meklē informāciju par šo tematu. Turpretī citās pilsētās dzīvojošie visbiežāk pārdošanas piedāvājumus apskata reizi vairākos mēnešos.
Pētījumu pēc AS "Hansabanka" pasūtījuma veica "OMD Snapshots".
Papildu informācija:
Ivars Svilāns
AS "Hansabanka"
Preses sekretārs
Tālr. 7444561; mob. 29454411
E-pasts: ivars.svilans@hansabanka.lv