RTU aicina uz diskusiju par transporta kustību risinājumiem Ķīpsalā
Diskusija notiks 9. decembrī pulksten 12:00 "Islande Hotel" konferenču zālē, Ķīpsalas ielā 20. Konferencē ar risinājuma prezentāciju un izklāstu uzstāsies Sia "RTU-BT1" valdes loceklis, projekta vadītājs Kaspars Rutks, kā arī viedokļus izteiks eksperti. Diskusijā aicināti piedalīties Rīgas domes un Satiksmes departamenta pārstāvji, arhitekti, žurnālisti un uzņēmēji.
Diskusija notiks 9. decembrī pulksten 12:00 "Islande Hotel" konferenču zālē, Ķīpsalas ielā 20. Konferencē ar risinājuma prezentāciju un izklāstu uzstāsies Sia "RTU-BT1" valdes loceklis, projekta vadītājs Kaspars Rutks, kā arī viedokļus izteiks eksperti. Diskusijā aicināti piedalīties Rīgas domes un Satiksmes departamenta pārstāvji, arhitekti, žurnālisti un uzņēmēji.
Ķīpsalas vispārējais raksturojums
Viena no Daugavas lielākajām salām Rīgā, novietojums pilsētas ģeogrāfiskajā centrā.
Salas dienvidu galu austrumu – rietumu virzienā šķērso Krišjāņa Valdemāra iela – Rīgas maģistrālā iela ar ļoti intensīvu satiksmi pāri Daugavai pa Vanšu tiltu.
Pēdējos gados Ķīpsalā vērojama intensīva attīstība – uzcelti daudzi biroji, dzīvojamās mājas, viesnīca, lielveikali u. c. objekti. Ķīpsalā ir RTU studentu pilsētiņa ar mācību korpusiem, kopmītnēm, peldbaseinu un bibliotēku. Regulāri tiek rīkotas arī apjomīgas izstādes Ķīpsalas ietilpīgajos izstāžu paviljonos. Ķīpsalas dienvidos ir arī Swedbankas centrālais birojs, Preses nams, jahtklubs, tiek būvēta augstceltne arī Āgenskalna līča krastā.
Uzlabota infrastruktūra – paplašinātas un uzlabotas Ķīpsalas ielas, uzbūvētas arī jaunas ielas, piemēram, Zunda krastmalas iela gar Zunda kanālu dienvidu – ziemeļu virzienā.
Ķīpsalas ielu struktūras un tīkla vispārējais raksturojums
Sakarā ar pēdējos gados salīdzinoši straujo māju, biroju veikalu u. c. objektu skaita pieaugumu Ķīpsalā krasi pieaudzis transportlīdzekļu skaits.
Protams, ir veikti ielu tīkla uzlabojumi, taču tie ir nepietiekami, un šobrīd satiksmi Ķīpsalā tikai nosacīti var dēvēt par apmierinošu.
Šobrīd ir ļoti apgrūtināta transporta kustība Ķīpsalas ziemeļu virzienā darba dienās dienas laikā un arī brīvdienās, kad notiek izstādes Ķīpsalas izstāžu centrā. Tiek izmantotas tikai divas ielas – Ķīpsalas iela un Zunda krastmala.
Šobrīd satiksme Krišjāņa Valdemāra ielas krustojumos ar šīm divām ielām netiek regulēta, kas rada lielas grūtības satiksmei no un uz Ķīpsalas objektiem, jo transportlīdzekļu kustība pa Krišjāņa Valdemāra ielu ir ļoti intensīva – līdz 900 transportlīdzekļu stundā. Darba dienās un izstāžu dienās ne vairāk par vidēji 600 transportlīdzekļu stundā var izbraukt no Ķīpsalas uz Krišjāņa Valdemāra ielu. Ar kopējo novērtēto transportlīdzekļu plūsmu Ķīpsalā ap 3000 vienību dienā veidojas situācija, ka jāgaida no 30 minūtēm līdz vienai stundai, lai izkļūtu no Ķīpsalas intensīvākajā satiksmes laikā – darba dienu rītos, vakaros un izstāžu dienu laikā – visas dienas garumā.
Papildu grūtības transportlīdzekļiem rada ļoti lielā gājēju plūsma, kas ikdienā šķērso abas Ķīpsalas galvenās ielas to krustojumos ar Krišjāņa Valdemāra ielu – kopumā dienas laikā ap 5000 cilvēku apmeklē Ķīpsalā esošos objektus – RTU studentu pilsētiņu, tirdzniecības centru Olympia, līdztekus tik pat daudz cilvēku šķērso šo ielu krustojumus, lai apmeklētu izstādes to rīkošanas dienās.
Pēdējā laikā Ķīpsalas satiksmes situāciju būtiski pasliktina automašīnu novietošana stāvlaukumos un ielu malās – cilvēkiem izdevīgi novietot savus transportlīdzekļus bez maksas Ķīpsalā un tālāk doties ar sabiedrisko transportu vai kājām pāri Vanšu tiltam uz Daugavas otru krastu. Tas palielina slodzi jau tā noslogotajām Ķīpsalas ielām, samazina to caurlaides spēju, jo ielu malās novietotās mašīnu rindas daudzos gadījumos samazina arī Ķīpsalas ielu, krustojumu un pagriezienu pārredzamību un līdz ar to satiksmes drošību.
Ķīpsalas ielu caurlaides spējas un satiksmes drošības paaugstināšanas pasākumu priekšlikumi
1. Uzlabot Ķīpsalas ielas un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojumu, uzstādot luksoforu un padarīt to regulējamu atbilstoši pašreizējai transportlīdzekļu, gājēju un riteņbraucēju plūsmai. Tas būtiski palielinās krustojuma caurlaides spēju, novērtējums – divreiz vairāk automašīnas varēs izbraukt no Ķīpsalas ielas uz Krišjāņa Valdemāra ielu.
2. Rekonstruēt Zunda krastmalas un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojumu, atļaujot arī no Zunda krastmalas ielas braukt taisni, tas dotu iespēju transportlīdzekļiem braukt uz centru, ne tikai uz Pārdaugavu (pašlaik atļauts nogriezties tikai pa labi virzienā uz Daugavgrīvas ielu). Arī šajā krustojumā uzstādāmi luksofori, kā arī izbūvējama papildu braukšanas josla pirms krustojuma Zunda krastmalas ielā.
3. Izbūvēt tiltu pāri Zunda kanālam, tas savienotu M. Ūdens ielu Pārdaugavā ar Zunda krastmalas ielu Ķīpsalā. Šis tilts dos vēl vienu papildu ceļu transportlīdzekļiem iebraukt – izbraukt no Ķīpsalas, kā arī, starp citu, būtiski samazinās laiku, kāds vajadzīgs, lai operatīvie dienesti (ugunsdzēsēji, ātrā palīdzība, policija) nokļūtu Ķīpsalā no Pārdaugavas puses.
4. Aizliegt vietās, kur tas nepieciešams, transportlīdzekļu novietošanu ielu malās.
5. Izbūvēt, kur tas ir lietderīgi, ielu malās "kabatas" vieglo automašīnu novietošanai ilgstošai vai īslaicīgai stāvēšanai.
6. Izbūvēt tuneli zem Ķīpsalas ielas pie tās krustojuma ar Krišjāņa Valdemāra ielu, tādejādi ievērojami samazinot transportlīdzekļu kustības aizkavēšanos, kas saistīta ar gājēju un riteņbraucēju kustību.
Ķīpsalas vispārējais raksturojums
Viena no Daugavas lielākajām salām Rīgā, novietojums pilsētas ģeogrāfiskajā centrā.
Salas dienvidu galu austrumu – rietumu virzienā šķērso Krišjāņa Valdemāra iela – Rīgas maģistrālā iela ar ļoti intensīvu satiksmi pāri Daugavai pa Vanšu tiltu.
Pēdējos gados Ķīpsalā vērojama intensīva attīstība – uzcelti daudzi biroji, dzīvojamās mājas, viesnīca, lielveikali u. c. objekti. Ķīpsalā ir RTU studentu pilsētiņa ar mācību korpusiem, kopmītnēm, peldbaseinu un bibliotēku. Regulāri tiek rīkotas arī apjomīgas izstādes Ķīpsalas ietilpīgajos izstāžu paviljonos. Ķīpsalas dienvidos ir arī Swedbankas centrālais birojs, Preses nams, jahtklubs, tiek būvēta augstceltne arī Āgenskalna līča krastā.
Uzlabota infrastruktūra – paplašinātas un uzlabotas Ķīpsalas ielas, uzbūvētas arī jaunas ielas, piemēram, Zunda krastmalas iela gar Zunda kanālu dienvidu – ziemeļu virzienā.
Ķīpsalas ielu struktūras un tīkla vispārējais raksturojums
Sakarā ar pēdējos gados salīdzinoši straujo māju, biroju veikalu u. c. objektu skaita pieaugumu Ķīpsalā krasi pieaudzis transportlīdzekļu skaits.
Protams, ir veikti ielu tīkla uzlabojumi, taču tie ir nepietiekami, un šobrīd satiksmi Ķīpsalā tikai nosacīti var dēvēt par apmierinošu.
Šobrīd ir ļoti apgrūtināta transporta kustība Ķīpsalas ziemeļu virzienā darba dienās dienas laikā un arī brīvdienās, kad notiek izstādes Ķīpsalas izstāžu centrā. Tiek izmantotas tikai divas ielas – Ķīpsalas iela un Zunda krastmala.
Šobrīd satiksme Krišjāņa Valdemāra ielas krustojumos ar šīm divām ielām netiek regulēta, kas rada lielas grūtības satiksmei no un uz Ķīpsalas objektiem, jo transportlīdzekļu kustība pa Krišjāņa Valdemāra ielu ir ļoti intensīva – līdz 900 transportlīdzekļu stundā. Darba dienās un izstāžu dienās ne vairāk par vidēji 600 transportlīdzekļu stundā var izbraukt no Ķīpsalas uz Krišjāņa Valdemāra ielu. Ar kopējo novērtēto transportlīdzekļu plūsmu Ķīpsalā ap 3000 vienību dienā veidojas situācija, ka jāgaida no 30 minūtēm līdz vienai stundai, lai izkļūtu no Ķīpsalas intensīvākajā satiksmes laikā – darba dienu rītos, vakaros un izstāžu dienu laikā – visas dienas garumā.
Papildu grūtības transportlīdzekļiem rada ļoti lielā gājēju plūsma, kas ikdienā šķērso abas Ķīpsalas galvenās ielas to krustojumos ar Krišjāņa Valdemāra ielu – kopumā dienas laikā ap 5000 cilvēku apmeklē Ķīpsalā esošos objektus – RTU studentu pilsētiņu, tirdzniecības centru Olympia, līdztekus tik pat daudz cilvēku šķērso šo ielu krustojumus, lai apmeklētu izstādes to rīkošanas dienās.
Pēdējā laikā Ķīpsalas satiksmes situāciju būtiski pasliktina automašīnu novietošana stāvlaukumos un ielu malās – cilvēkiem izdevīgi novietot savus transportlīdzekļus bez maksas Ķīpsalā un tālāk doties ar sabiedrisko transportu vai kājām pāri Vanšu tiltam uz Daugavas otru krastu. Tas palielina slodzi jau tā noslogotajām Ķīpsalas ielām, samazina to caurlaides spēju, jo ielu malās novietotās mašīnu rindas daudzos gadījumos samazina arī Ķīpsalas ielu, krustojumu un pagriezienu pārredzamību un līdz ar to satiksmes drošību.
Ķīpsalas ielu caurlaides spējas un satiksmes drošības paaugstināšanas pasākumu priekšlikumi
1. Uzlabot Ķīpsalas ielas un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojumu, uzstādot luksoforu un padarīt to regulējamu atbilstoši pašreizējai transportlīdzekļu, gājēju un riteņbraucēju plūsmai. Tas būtiski palielinās krustojuma caurlaides spēju, novērtējums – divreiz vairāk automašīnas varēs izbraukt no Ķīpsalas ielas uz Krišjāņa Valdemāra ielu.
2. Rekonstruēt Zunda krastmalas un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojumu, atļaujot arī no Zunda krastmalas ielas braukt taisni, tas dotu iespēju transportlīdzekļiem braukt uz centru, ne tikai uz Pārdaugavu (pašlaik atļauts nogriezties tikai pa labi virzienā uz Daugavgrīvas ielu). Arī šajā krustojumā uzstādāmi luksofori, kā arī izbūvējama papildu braukšanas josla pirms krustojuma Zunda krastmalas ielā.
3. Izbūvēt tiltu pāri Zunda kanālam, tas savienotu M. Ūdens ielu Pārdaugavā ar Zunda krastmalas ielu Ķīpsalā. Šis tilts dos vēl vienu papildu ceļu transportlīdzekļiem iebraukt – izbraukt no Ķīpsalas, kā arī, starp citu, būtiski samazinās laiku, kāds vajadzīgs, lai operatīvie dienesti (ugunsdzēsēji, ātrā palīdzība, policija) nokļūtu Ķīpsalā no Pārdaugavas puses.
4. Aizliegt vietās, kur tas nepieciešams, transportlīdzekļu novietošanu ielu malās.
5. Izbūvēt, kur tas ir lietderīgi, ielu malās "kabatas" vieglo automašīnu novietošanai ilgstošai vai īslaicīgai stāvēšanai.
6. Izbūvēt tuneli zem Ķīpsalas ielas pie tās krustojuma ar Krišjāņa Valdemāra ielu, tādejādi ievērojami samazinot transportlīdzekļu kustības aizkavēšanos, kas saistīta ar gājēju un riteņbraucēju kustību.