Radīts inovatīvs santehnikas produktus, kas ļauj ietaupīt 40% no ūdens uzsildīšanai nepieciešamās siltumenerģijas
Šobrīd līdz ar ūdens uzsildīšanai nepieciešamo dabas gāzes resursu sadārdzināšanos, Rīgā kopš jūlija mēneša siltumenerģijas izmaksas palielināsies par aptuveni 6%, tādēļ cilvēki arvien vairāk interesējas par racionālām iespējām ietaupīt finansiālos līdzekļus ilgtermiņā.
Skandināvijas vannas istabas produktu ražotājs Gustavsberg pirmo reizi izstrādājis santehnikas produktus, kas ļauj ietaupīt līdz pat 40% no ūdens uzsildīšanai nepieciešamās siltumenerģijas, tādējādi saudzējot ne vien dabasgāzes resursu patēriņu, bet arī radot iespēju samazināt iedzīvotāju izmaksas par silto ūdeni.
Gustavsberg veiktie pētījumi un Zviedrijas Standartu institūta (Swedish Standards Institute, SIS) laboratorijas testi liecina, ka dažādu santehnikas ražotāju produktiem pastāv būtiskas atšķirības enerģijas patēriņā. Gada laikā, izmantojot parastos ūdens krānus, tikai virtuves nepieciešamībām patērējam lielu ūdens daudzumu - vidēji 77 m3, no kuriem vidēji 31m3 ir karstais ūdens. Savukārt energoefektīvi ūdens jaucējkrāni gada laikā patērē aptuveni 46m3 ūdens, no kuriem 18m3 ir karstais ūdens.
Marķējums sniegs iespēju atpazīt energoefektīvas santehnikas preces
Energoefektīvajiem jaucējkrāniem paredzētā marķējuma sistēma radīta ar nolūku sniegt patērētājiem pilnīgu priekšstatu par santehnikas produktu iespējām ūdens patēriņa kontrolē un iedrošināt arī citus santehnikas ražotājus izstrādāt produktus, kas samazina enerģijas tēriņus. Savukārt marķējuma pielietojums ir vienkāršs un līdzīgs tam, kāds tiek izmantots sadzīves tehnikas marķēšanai, piemēram, lai norādītu elektrības patēriņu, ražošanā izmantotos ekoloģiskos materiālus vai trokšņa līmeni u.tml.
Marķēšanas sistēmas izveidē līdzdarbojušies arī citi santehnikas produktu ražotāji, būvniecības uzņēmumi, nekustamā īpašuma tirgus pārstāvji un valsts iestādes, kas kopīgi snieguši priekšlikumus, kādiem sertifikācijas noteikumiem, energoefektivitātes standartiem un laboratorijas testiem santehnikas produktiem jāatbilst, lai tos būtu iespējams atzīt par enerģijas un ūdens patēriņa saudzējošiem.
Pašlaik jaunizveidotais energoefektivitātes marķējums ieguvis plašu atsaucību un novērtējumu gan Eiropā, gan pasaulē, turklāt Eiropas Savienības institūcijas izstrādā īpašus noteikumus un turpmākos plānus, kā rezultātā nākotnē santehnikas ražotāju produktiem būs jāatbilst Villeroy & Boch Gustavsberg AB marķējuma sistēmas nosacījumiem.