building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi19585
Nozares ziņas33011
Rekonstruēs arī Aizkraukles dzelzceļa staciju : building.lv - par būvniecību Latvijā

Rekonstruēs arī Aizkraukles dzelzceļa staciju

Rekonstruēs arī Aizkraukles dzelzceļa staciju

Šogad noslēgsies vairāki Eiropas Savienības Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora rekonstrukcijas projekti, un arī aizkrauklieši varēs novērtēt uzlabojumus, kas palielinās gan iedzīvotāju drošību, vides aizsardzību, gan valsts ekonomisko attīstību kopumā.

autors: Rekonstruēs arī Aizkraukles dzelzceļa staciju
Foto: Rekonstruēs arī Aizkraukles dzelzceļa staciju; autors: Rekonstruēs arī Aizkraukles dzelzceļa staciju
Šogad noslēgsies vairāki Eiropas Savienības Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora rekonstrukcijas projekti, un arī aizkrauklieši varēs novērtēt uzlabojumus, kas palielinās gan iedzīvotāju drošību, vides aizsardzību, gan valsts ekonomisko attīstību kopumā.

Ar ES finansiālo atbalstu atjauno 260 km sliežu ceļa Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridorā. Rekonstrukcijas un modernizācijas darbi tiek veikti Latgales, Zemgales un Kurzemes sliežu ceļu posmos. Projektu plānots pabeigt 2010.gadā. Sliežu ceļš līdz šim ir nomainīts dzelzceļa posmā Rīga – Krustpils (Skrīveri –Aizkraukle I un II ceļš, Skrīveru stacija I un II ceļš, Ogre – Lielvārde, Lielvārde – Skrīveri II ceļi) un citviet. 2010.gadā tiks nomainīts posmos Vecumnieki – Lāčplēsis, Vecumnieku stacija, Viļāni – Sakastagals, Sakstagals – Rēzekne 2 un Aizkraukles stacijas nepāra B ceļš.

Līdz šim viens no visproblemātiskākajiem dzelzceļa posmiem bijis Skrīveri – Krustpils, kur krustojas četri sliežu ceļi virzienos uz Rīgu, Jelgavu, Rēzekni un Daugavpili. Kohēzijas fonda līdzfinansējums radījis iespēju līdz 2013.gadam izbūvēt otru sliežu ceļu aptuveni 52km garumā, kas ļaus novērst sastrēgumus un palielinās satiksmes ātrumu. Projektā paredzēts rekonstruēt arī piecas dzelzceļa stacijas: Skrīveri, Aizkraukle, Koknese, Pļaviņas un Krustpils, rekonstruējot sliežu ceļus, uzbūvējot jaunus tiltus pār Aivieksti un Pērsi, rekonstruējot caurtekas, tiltus un pārbrauktuves. Projekta ietvaros paredzēts arī modernizēt dzelzceļa signalizācijas, telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmas.

Riteņu deformācijas atklāj ar modernām iekārtām – gaismas signāliem un radio sistēmām. Lai spētu savlaicīgi atklāt sakarsušo riteņu deformācijas, ir veikti nozīmīgi drošības sistēmas modernizācijas darbi. Vilcienu riteņu bukšu pārkaršana ir ne tikai drauds drošībai, bet var novest pie nopietniem negadījumiem, kad tiek bojāts sliežu ceļš un apdraudēta apkārtējā vide. Tādējādi, lai saudzētu sliežu ceļu, lai palielinātu vilcienu kustības ātrumu, uzlabotu kustības drošību, samazinātu vilcienu radītos trokšņus un lai potenciāli tiktu novērstas jebkādas avārijas iespējamības tehnisku iemeslu dēļ, projekta ietvaros tika uzstādīti 58 kontrolpunkti, kuros moderna sistēma nosaka riteņu bukšu defektus un nosūta informāciju vilciena mašīnistam un dispečeru kontroles dienestam. Šādas sistēmas uzstādītas arī dzelzceļa posmos Ventspils – Jelgava – Krustpils – Rēzekne – Zilupe un Rīga – Krustpils – Daugavpils – Indra.

Sliežu pārmiju pārvedu nomaiņa. Projekta realizāciju uzsāka 2003. gadā ar pirmo pārmiju nomaiņu Kandavas stacijā. Tas notika vēl pirms Latvijas iestāšanās ES, kad "Latvijas dzelzceļš" pirmo reizi mēģināja piesaistīt ES finansējumu. Kopumā Latvijas Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora tīklā ir ap 3000 pārmiju, un šis projekts deva iespēju VAS "Latvijas dzelzceļš" ik gadu vidēji nomainīt 130 sliežu pārmiju. Līdz ar pārmiju nomaiņu un modernizāciju vilcieni tiek droši novirzīti uz blakus esošajiem ceļiem. Sliežu pārmiju nomaiņa veikta četros Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridora posmos, tai skaitā Zilupe – Rēzekne – Krustpils – Jelgava – Ventspils un Indra – Daugavpils – Krustpils – Rīga.

Vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācija. Projekta "Vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācija (Latvijas Austrumu - Rietumu dzelzceļa koridors)" ietvaros tiek modernizētas nolietojušās pārmiju piedziņas, luksofori, uzstādītas modernas autobloķēšanas un elektronisko signālu un pārmiju centralizācijas sistēmas, nomainot veco releju pusautomātisko bloķēšanas sistēmu. Šajā centralizētajā satiksmes kontroles sistēmā ietvertas 54 stacijas, tai skaitā posmos Krustpils – Rēzekne, Krustpils – Daugavpils un Krustpils – Jelgava.

Avots: www.aizkraukle.lv
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.