Rekonstrukcijas laikā uz tilta pār Iecavas upi apdraudēta gājēju drošība, atzīst darba inspekcija
Sāktā tilta rekonstrukcija pār Iecavas upi uz Jelgavas - Kalnciema šosejas apdraud gājēju drošību, aģentūru LETA informēja Valsts darba inspekcijas Zemgales reģionālās iestādes vadītājs Valdis Dūms.
Jelgava, 15.jūn., LETA. Sāktā tilta rekonstrukcija pār Iecavas upi uz Jelgavas - Kalnciema šosejas apdraud gājēju drošību, aģentūru LETA informēja Valsts darba inspekcijas Zemgales reģionālās iestādes vadītājs Valdis Dūms.
Kā sacīja Dūms, par to satraukumu pauž gan tuvākās apkaimes iedzīvotāji, kuriem nākas tiltu šķērsot, lai nokļūtu līdz sabiedriskā transporta līdzekļiem, kas tilta vienā pusē izlaiž pasažierus, bet otrā - sagaida, gan dažādu institūciju pārstāvji, kuri ir atbildīgi par darba un satiksmes drošības ievērošanu.
Dūms atzina, ka gājēju drošība tilta demontāžas laikā tiešām ir apdraudēta no šķembām un putekļiem, kā arī celtņa darbības, lai gan brīdī, kad pienāk autobuss un pasažieri šķērso tiltu, tā darbība būtu jāpārtrauc.
No darba drošības viedokļa firmas "Latvijas tilti" vadībai neesot ko pārmest, jo celtnieki visus aizrādījumus ir ņēmuši vērā. Dūms uzskata, ka celtnieku darba apstākļi tilta šaurības dēļ ir ļoti sarežģīti, un visprātīgāk šajā situācijā būtu aizliegt jebkādu pārvietošanos pār tiltu. Dūms arī piebilda, ka no pasūtītāju puses tilta rekonstrukcijas projekta autoriem bijušas izvirzītas nepietiekamas prasības gājēju drošības ievērošanas aspektā.
Līdzīgi aģentūrai LETA izteicās arī Jelgavas rajona padomes Attīstības departamenta direktora vietnieks Jānis Krūklītis, kurš uzskata, ka arī gājējiem jābūt pietiekami piesardzīgiem. Viņš pieļauj domu, ka sapratīgāk būtu pārtraukt gājēju kustību pār tiltu, taču tad jānodrošina pasažieru pārvadāšana pa apvedceļu, kas ir aptuveni 10 līdz 15 kilometru garāks. Tādā gadījumā aktuāls kļūst jautājums, kas kompensēs autopārvadātājiem radītos zaudējumus.
Jelgavas autobusu parka speciālisti aprēķinājuši, ka jau tagad tilta remonts uzņēmumam dienā kopumā sagādā 100 līdz 150 latu zaudējumus.
LETA LETA LETA
Kā sacīja Dūms, par to satraukumu pauž gan tuvākās apkaimes iedzīvotāji, kuriem nākas tiltu šķērsot, lai nokļūtu līdz sabiedriskā transporta līdzekļiem, kas tilta vienā pusē izlaiž pasažierus, bet otrā - sagaida, gan dažādu institūciju pārstāvji, kuri ir atbildīgi par darba un satiksmes drošības ievērošanu.
Dūms atzina, ka gājēju drošība tilta demontāžas laikā tiešām ir apdraudēta no šķembām un putekļiem, kā arī celtņa darbības, lai gan brīdī, kad pienāk autobuss un pasažieri šķērso tiltu, tā darbība būtu jāpārtrauc.
No darba drošības viedokļa firmas "Latvijas tilti" vadībai neesot ko pārmest, jo celtnieki visus aizrādījumus ir ņēmuši vērā. Dūms uzskata, ka celtnieku darba apstākļi tilta šaurības dēļ ir ļoti sarežģīti, un visprātīgāk šajā situācijā būtu aizliegt jebkādu pārvietošanos pār tiltu. Dūms arī piebilda, ka no pasūtītāju puses tilta rekonstrukcijas projekta autoriem bijušas izvirzītas nepietiekamas prasības gājēju drošības ievērošanas aspektā.
Līdzīgi aģentūrai LETA izteicās arī Jelgavas rajona padomes Attīstības departamenta direktora vietnieks Jānis Krūklītis, kurš uzskata, ka arī gājējiem jābūt pietiekami piesardzīgiem. Viņš pieļauj domu, ka sapratīgāk būtu pārtraukt gājēju kustību pār tiltu, taču tad jānodrošina pasažieru pārvadāšana pa apvedceļu, kas ir aptuveni 10 līdz 15 kilometru garāks. Tādā gadījumā aktuāls kļūst jautājums, kas kompensēs autopārvadātājiem radītos zaudējumus.
Jelgavas autobusu parka speciālisti aprēķinājuši, ka jau tagad tilta remonts uzņēmumam dienā kopumā sagādā 100 līdz 150 latu zaudējumus.
LETA LETA LETA