Rīdzinieki ir par "galvu reibinošiem tiltiem" un pilsētu bez sastrēgumiem
Iepazīstoties ar Rīgas domei atsauksmēs izteikto iedzīvotāju viedokli par jaunbūvējamo Daugavas satiksmes pārvadu, aģentūra LETA secināja, ka viedokļi par labāko risinājumu ir dažādi, taču lielāko daļu cilvēku vieno vēlme, lai tilts vai tunelis tomēr tiktu uzbūvēts.
Iepazīstoties ar Rīgas domei atsauksmēs izteikto iedzīvotāju viedokli par jaunbūvējamo Daugavas satiksmes pārvadu, aģentūra LETA secināja, ka viedokļi par labāko risinājumu ir dažādi, taču lielāko daļu cilvēku vieno vēlme, lai tilts vai tunelis tomēr tiktu uzbūvēts.
"Rīgai vajag galvu reibinošu tiltu, vismaz 100 metru augstu, jo lielākā cilvēku daļa jau tā dzīvo tunelī, bez gaismas galā," šādu viedokli sabiedriskajā aptaujā par Ziemeļu un Dienvidu tiltu vai tuneļa būvi pār Daugavai izteicis rīdzinieks Vilnis Kurpe.
Viņš aicina Rīgas domi piestrādāt pie satiksmes sistēmas uzlabošanas ielās, no kurām uz jauno tiltu būs iespējams uzbraukt, lai pirms uzbraukšanas "galvu reibinošajā augstumā" nebūtu jānīkst "korķos".
Paralēli neko nepaskaidrojošiem izteikumiem, ka tiltu vai tuneli vajag, daudz ir arī tādu viedokļu, kuros aizstāvēts viens vai otrs projekts un norādītas projektu vājās vietas.
Baiba Vītoliņa, piemēram, pauž pārliecību, ka tunelis zem Daugavas nebūtu būvējams plūdu draudu dēļ, jo Daugava regulāri applūst un pastāv iespējamība, ka šādos plūdos ūdens var sasniegt arī iebrauktuvi tunelī, radot lielus zaudējumus pilsētai, kā arī apdraudot cilvēku dzīvības.
Savukārt, apspriežot jauna tilta būvniecību pār Daugavu, Vītoliņa aicina atbildīgās personas padomāt arī par kājāmgājējiem un velosipēdistiem, laikus tiem izprojektējot kustības telpu.
Par labu tilta būvniecībai izteicies arī bijušais Rīgas lauksaimniecības mašīnbūves rūpnīcas satiksmes kārtības sargu štāba priekšnieks, kurš uzskata, ka tuneļa ekspluatācija ir dārgāka, jo nepārtraukti tiktu patērēta elektroenerģija, kā arī nodrošināta ventilācija.
Viņš arī norāda uz nesenajiem nelaimes gadījumiem satiksmes tuneļos Eiropā, uzsverot, ka tunelī lielas nelaimes gadījumā palīdzību sniegt ir daudz sarežģītāk nekā uz tilta.
Kopumā savu viedokli par labu tiltu vai tuneļa būvniecībai izteikuši vairāki desmiti cilvēku. Dienā viedokli izsaka aptuveni 3 - 4 cilvēki.
Kā aģentūra LETA jau ziņoja, Dienvidu tiltu ir iecerēts uzbūvēt līdz 2005.gada sākumam, savukārt Ziemeļu tuneļa izbūves darbus plānots pabeigt 2006.gada vidū.
Abu iespējamo Daugavas šķērsojumu maketi un shēmas ir izvietoti publiskai apskatei Rīgas domē. Atsauksmju grāmata atrodas Rīgas domes ēkā, 110. kabinetā.
Kristaps Ceplis LETA
Copyright © LETA
"Rīgai vajag galvu reibinošu tiltu, vismaz 100 metru augstu, jo lielākā cilvēku daļa jau tā dzīvo tunelī, bez gaismas galā," šādu viedokli sabiedriskajā aptaujā par Ziemeļu un Dienvidu tiltu vai tuneļa būvi pār Daugavai izteicis rīdzinieks Vilnis Kurpe.
Viņš aicina Rīgas domi piestrādāt pie satiksmes sistēmas uzlabošanas ielās, no kurām uz jauno tiltu būs iespējams uzbraukt, lai pirms uzbraukšanas "galvu reibinošajā augstumā" nebūtu jānīkst "korķos".
Paralēli neko nepaskaidrojošiem izteikumiem, ka tiltu vai tuneli vajag, daudz ir arī tādu viedokļu, kuros aizstāvēts viens vai otrs projekts un norādītas projektu vājās vietas.
Baiba Vītoliņa, piemēram, pauž pārliecību, ka tunelis zem Daugavas nebūtu būvējams plūdu draudu dēļ, jo Daugava regulāri applūst un pastāv iespējamība, ka šādos plūdos ūdens var sasniegt arī iebrauktuvi tunelī, radot lielus zaudējumus pilsētai, kā arī apdraudot cilvēku dzīvības.
Savukārt, apspriežot jauna tilta būvniecību pār Daugavu, Vītoliņa aicina atbildīgās personas padomāt arī par kājāmgājējiem un velosipēdistiem, laikus tiem izprojektējot kustības telpu.
Par labu tilta būvniecībai izteicies arī bijušais Rīgas lauksaimniecības mašīnbūves rūpnīcas satiksmes kārtības sargu štāba priekšnieks, kurš uzskata, ka tuneļa ekspluatācija ir dārgāka, jo nepārtraukti tiktu patērēta elektroenerģija, kā arī nodrošināta ventilācija.
Viņš arī norāda uz nesenajiem nelaimes gadījumiem satiksmes tuneļos Eiropā, uzsverot, ka tunelī lielas nelaimes gadījumā palīdzību sniegt ir daudz sarežģītāk nekā uz tilta.
Kopumā savu viedokli par labu tiltu vai tuneļa būvniecībai izteikuši vairāki desmiti cilvēku. Dienā viedokli izsaka aptuveni 3 - 4 cilvēki.
Kā aģentūra LETA jau ziņoja, Dienvidu tiltu ir iecerēts uzbūvēt līdz 2005.gada sākumam, savukārt Ziemeļu tuneļa izbūves darbus plānots pabeigt 2006.gada vidū.
Abu iespējamo Daugavas šķērsojumu maketi un shēmas ir izvietoti publiskai apskatei Rīgas domē. Atsauksmju grāmata atrodas Rīgas domes ēkā, 110. kabinetā.
Kristaps Ceplis LETA
Copyright © LETA