Rīgā uzsāk Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību
Šonedēļ Rīgā uzsāk Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību, kas savienos Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu un veidos tilta maģistrālos pievedceļus Pārdaugavā.
Foto: Rīgā uzsāk Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību; autors: Rīgā uzsāk Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecībuŠonedēļ Rīgā uzsāk Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību, kas savienos Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu un veidos tilta maģistrālos pievedceļus Pārdaugavā. Zemgales transporta mezgls ietver jaunas maģistrāles- Jāņa Čakstes gatves- izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai, divu līmeņu šķērsojuma izbūvi ar Bauskas ielu, kā arī divu līmeņu šķērsojuma izbūvi ar Ziepniekkalna ielu.
"Būvniecības mērķis ir izveidot drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kas nodrošinās Rīgas pilsētas attīstību, paaugstinot satiksmes drošību, paplašinot un sakārtojot maģistrālo ielu tīklu. Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls savienos Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, novirzot tās tālāk uz Dienvidu tiltu un Austrumu maģistrāli ostas virzienā, tādējādi atslogojot gan pilsētas centra ielas, gan Salu, Akmens un Vanšu tiltu pār Daugavu," stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta Dienvidu tilta pieeju būvniecības direkcijas vadītājs Tālis Laizāns.
Viņš norāda: "Pašlaik piekļūšana Dienvidu tiltam Pārdaugavā tiek organizēta pa pagaidu pievedceļiem, izmantojot jau esošās ielas tā, lai vienlaikus varētu veikt arī Rīgas attīstības plānā paredzēto tilta maģistrālo pievedceļu izbūvi, nepārtraucot satiksmes plūsmu. Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla izbūve ir būtiska gan rīdzinieku dzīves kvalitātes uzlabošanai, gan uzņēmējdarbības vides uzlabošanai un visa veida satiksmes uzlabošanai starp Rīgu un citām Latvijas pilsētām".
Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecības ietvaros jaunās maģistrāles jeb Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums tiks izbūvēts divos līmeņos- Bauskas iela būs izbūvēta augšējā līmenī ar diviem rotācijas apļiem. Savukārt Jāņa Čakstes gatve tiks izbūvēta tunelī zem Bauskas ielas. Tādējādi transporta plūsmas organizēšanai nebūs nepieciešami luksofori.
Jaunizbūvējamā Jāņa Čakstes gatve no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai būs 1,6 kilometrus gara un 26 metrus plata ar divām brauktuvēm, sadalošo joslu un apstāšanās joslu.
Divos līmeņos tiks izbūvēts arī Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Tam būs pieci pārvadi ar 18 balstiem, kā arī būs viens gājēju tunelis.
Nākotnē Jāņa Čakstes gatvi plānots turpināt līdz pat Vienības gatvei, izbūvējot papildus estakādes vairāku līmeņu šķērsojumam Ziepniekkalna ielā un izbūvējot vairāku līmeņu šķērsojumu arī tās pieslēgumā Vienības gatvei.
Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla kopējā platība ir 350 456 kvadrātmetri, kas atbilst 86 futbola laukumu platībai. Kopējais izbūvēto ielu garums būs 2,8 kilometri. Ielu, divlīmeņu šķērsojumu brauktuvju, gājēju un velosipēdu ceļu kopējā platība būs 86 516 kvadrātmetru, kas atbilst 21 futbola laukumam. Satiksmes drošībai brauktuves un gājēju ietves paredzēts norobežot ar ceļa un gājēju metāla drošības barjerām, kuru kopējais garums būs gandrīz 11 kilometri. Tāpat paredzēts uzstādīt prettrokšņa sienas 1,2 kilometru garumā.
Satiksmes mezgla izbūves laikā nepieciešams rekonstruēt inženierkomunikācijas kopumā 61 kilometra garumā. Tas ir pielīdzināms attālumam no Rīgas līdz Tukumam. Būvniecības procesā paredzēts izmantot 16 590 kubikmetru betona, 38 355 tonnas dažādu veidu asfaltbetona. Dzelzsbetona konstrukciju būvniecības gaitā plānots izmantot 1943 tonnas tērauda.
Zemgales maģistrālā transporta mezgla tehniskā projekta izstrāde tika pabeigta 2007. gadā. Projektēšanu veica SIA "Pro Via".
Atklāta konkursa rezultātā būvdarbu ģenerāluzņēmējs ir AS "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas: SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Šobrīd ir uzsākti būvdarbu zonas aprīkošanas darbi. Saskaņā ar līgumu starp Rīgas domes Satiksmes departamentu un AS "Dienvidu tilts" jaunā maģistrālā transporta mezgla būvniecība Daugavas kreisajā krastā ir jāpabeidz 2012.gadā.
Konkursa rezultātā būvdarbu izmaksas ir 23,12 miljoni latu (bez PVN).
Rīgas domes Satiksmes departaments veic konsultācijas ar LR Satiksmes ministriju par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piesaistes iespējām Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecībai.
Informāciju sagatavoja:
Ieva Prauliņa
Rīgas domes
Satiksmes departamenta
Komunikācijas nodaļas vadītāja
Tel. 67012754, 29373305
e-pasts: Ieva.Praulina@riga.lv