Rīgas Ziemeļu transporta koridora (RZTK) 3. un 4. posms
Trīs automaģistrāles alternatīvie risinājumi (2.variants Rīgas pilsētas teritorijā ar apakšvariantu).
Rīgas Ziemeļu transporta koridora (RZTK) 3. un 4. posms – no autoceļa A5 (Rīgas apvedceļš, Salaspils – Babīte) un A10 (Rīga – Ventspils) krustojuma līdz Daugavgrīvas ielai.
Trīs automaģistrāles alternatīvie risinājumi (2.variants Rīgas pilsētas teritorijā ar apakšvariantu).
Pirmajā variantā trase tās sākumdaļā tiek virzīta pa esošo autoceļu A10 līdz tā ceļu mezglam ar autoceļu A5 (Salaspils – Babīte, Rīgas apvedceļš). Autoceļu A10 un A5 ceļu mezglā trase pagriežas Babītes virzienā un turpinās pa esošo autoceļu A5 līdz tā pagriezienam uz Babīti. Projekts paredz veikt esošā ceļu mezgla pārbūvi. Aiz autoceļu A5/10 ceļu mezgla ir paredzēts divlīmeņu šķērsojums ar dzelzceļa līniju Rīga – Tukums. Aiz tā seko plānotais ceļu mezgls ar autoceļu A5. Aiz šī ceļu mezgla RZTK trase novirzās no autoceļa A5 esošā uzbēruma un tālāk turpinās Saulīšciema virzienā. Šajā variantā trase tālāk tiek virzīta pa Babītes novada teritoriju gar Hapaka grāvi. Tālāk trase nelielā attālumā tiek virzīta gar Bišuleju un Liepezera ciemu esošo un perspektīvo apbūvi. Rīgas pilsētā trase tiek nonāk pa esošo Rātsupītes ielu, izteikti sadalot Kleistu apkaimi divās daļās. Rātsupītes ielas galā paredzēts RZTK un Kleistu ielas ceļu mezgls. Aiz tā paredzēts trases divlīmeņu šķērsojums pār dzelzceļa līniju Zasulauks – Bolderāja, aiz kuras aptuveni pēc 500m ir paredzētas trases beigas Rātsupes mazdārziņu teritorijā, pieslēdzot to RZTK 2.posma trasei.
Otrajā variantā trases novietojums līdz pat ceļu mezglam ar autoceļu A5 ir tāds pats kā pirmajā variantā. Turpinot šo trasi Saulīšciema virzienā, tā tiek virzīta starp ūdens attīrīšanas stacijas "Daugavgrīva" dūņu laukiem un Hapaka grāvi. Šajā variantā trase tālāk tiek virzīta pa Jūrmalas pilsētas dabas teritorijām (pārsvarā mežu teritorijām). Trase, iespēju robežās, ir maksimāli novirzīta no esošās un perspektīvās apbūves. Līdz Vīķu krogam 2. un 2a. varianta risinājumi pilnībā sakrīt. Trase šķērso Splives poldera pļavas, tad seko plānotais ceļu mezgls ar Kleistu ielu. Aiz tā paredzēts trases divlīmeņu šķērsojums ar dzelzceļa līniju Zasulauks – Bolderāja, aiz kuras pēc aptuveni 500m ir paredzētas trases beigas Rātsupes mazdārziņu teritorijā, pieslēdzot to RZTK 2.posma trasei.
Otrā varianta apakšvariantā (2a) tiek piedāvāts atšķirīgs trases risinājums, sākot no Vīķu kroga uz austrumiem. Tas ne tikai maksimāli tiek novirzīts no esošās un perspektīvās apbūves, bet arī no teritorijām ar sarežģītiem hidroloģiskajiem un ģeoloģiskajiem apstākļiem. 2a varianta trase aiz Vīķu kroga tiek novirzīta uz dienvidiem. Rīgas pilsētā trase tiek ievadīta caur Kleistu mežu, tādejādi apejot Kleistu apkaimi pa dienvidu pusi. Trase tālāk tiek virzīta starp Rātsupītes ielas zinātniskajiem centriem un garāžu kooperatīvu Kleistu ielā līdz plānotajam ceļu mezglam ar Kleistu ielu. Aiz tā paredzēts trases divlīmeņu šķērsojums ar dzelzceļa līniju Zasulauks – Bolderāja, aiz kuras pēc aptuveni 500m ir plānotas trases beigas Rātsupes mazdārziņu teritorijā, pieslēdzot to RZTK 2.posma trasei tāpat kā pārējos variantos.
Trešajā variantā trase tās sākumdaļā tiek orientēta kā autoceļa A10 Ventspils virziena tiešs un taisns turpinājums uz Rīgas pilsētas pusi. Caur mežu platībām, gar plānotajiem Priedaines kapiem trase tiek virzīta dzelzceļa līnijas Rīga – Tukums virzienā, pēc tās šķērsošanas ar satiksmes pārvada palīdzību, trase tālāk virzās gar bijušās Jūrmalas pilsētas sadzīves atkritumu izgāztuves "Priedaine" teritoriju, tad pār bijušajiem Slēperu purva kūdras ieguves laukiem, līdz pie ūdens attīrīšanas stacijas "Daugavgrīva" dūņu laukiem trase tiek novirzīta pa kreisi, lai tālāk tā turpinātos pamattrases savienojuma ar Rīgas apvedceļu (autoceļš A5) virzienā. Savienojuma izbūves gadījumā ir paredzēts RZTK ceļu mezgls ar autoceļu A5, bet esošā autoceļu A5/A10 ceļu mezgla pārbūve nav paredzēta. Aiz trases savienojuma ar A5, trešā varianta trases novietojums un tehniskie risinājumi pilnībā sakrīt ar pirmo variantu.
Papildus informācija par Ziemeļu transporta koridora projektu – www.ziemelukoridors.lv
Trīs automaģistrāles alternatīvie risinājumi (2.variants Rīgas pilsētas teritorijā ar apakšvariantu).
Pirmajā variantā trase tās sākumdaļā tiek virzīta pa esošo autoceļu A10 līdz tā ceļu mezglam ar autoceļu A5 (Salaspils – Babīte, Rīgas apvedceļš). Autoceļu A10 un A5 ceļu mezglā trase pagriežas Babītes virzienā un turpinās pa esošo autoceļu A5 līdz tā pagriezienam uz Babīti. Projekts paredz veikt esošā ceļu mezgla pārbūvi. Aiz autoceļu A5/10 ceļu mezgla ir paredzēts divlīmeņu šķērsojums ar dzelzceļa līniju Rīga – Tukums. Aiz tā seko plānotais ceļu mezgls ar autoceļu A5. Aiz šī ceļu mezgla RZTK trase novirzās no autoceļa A5 esošā uzbēruma un tālāk turpinās Saulīšciema virzienā. Šajā variantā trase tālāk tiek virzīta pa Babītes novada teritoriju gar Hapaka grāvi. Tālāk trase nelielā attālumā tiek virzīta gar Bišuleju un Liepezera ciemu esošo un perspektīvo apbūvi. Rīgas pilsētā trase tiek nonāk pa esošo Rātsupītes ielu, izteikti sadalot Kleistu apkaimi divās daļās. Rātsupītes ielas galā paredzēts RZTK un Kleistu ielas ceļu mezgls. Aiz tā paredzēts trases divlīmeņu šķērsojums pār dzelzceļa līniju Zasulauks – Bolderāja, aiz kuras aptuveni pēc 500m ir paredzētas trases beigas Rātsupes mazdārziņu teritorijā, pieslēdzot to RZTK 2.posma trasei.
Foto: Rīgas Ziemeļu transporta koridora (RZTK) 3. un 4. posms; autors: Rīgas Ziemeļu transporta koridora (RZTK) 3. un 4. posms
Otrajā variantā trases novietojums līdz pat ceļu mezglam ar autoceļu A5 ir tāds pats kā pirmajā variantā. Turpinot šo trasi Saulīšciema virzienā, tā tiek virzīta starp ūdens attīrīšanas stacijas "Daugavgrīva" dūņu laukiem un Hapaka grāvi. Šajā variantā trase tālāk tiek virzīta pa Jūrmalas pilsētas dabas teritorijām (pārsvarā mežu teritorijām). Trase, iespēju robežās, ir maksimāli novirzīta no esošās un perspektīvās apbūves. Līdz Vīķu krogam 2. un 2a. varianta risinājumi pilnībā sakrīt. Trase šķērso Splives poldera pļavas, tad seko plānotais ceļu mezgls ar Kleistu ielu. Aiz tā paredzēts trases divlīmeņu šķērsojums ar dzelzceļa līniju Zasulauks – Bolderāja, aiz kuras pēc aptuveni 500m ir paredzētas trases beigas Rātsupes mazdārziņu teritorijā, pieslēdzot to RZTK 2.posma trasei.
Otrā varianta apakšvariantā (2a) tiek piedāvāts atšķirīgs trases risinājums, sākot no Vīķu kroga uz austrumiem. Tas ne tikai maksimāli tiek novirzīts no esošās un perspektīvās apbūves, bet arī no teritorijām ar sarežģītiem hidroloģiskajiem un ģeoloģiskajiem apstākļiem. 2a varianta trase aiz Vīķu kroga tiek novirzīta uz dienvidiem. Rīgas pilsētā trase tiek ievadīta caur Kleistu mežu, tādejādi apejot Kleistu apkaimi pa dienvidu pusi. Trase tālāk tiek virzīta starp Rātsupītes ielas zinātniskajiem centriem un garāžu kooperatīvu Kleistu ielā līdz plānotajam ceļu mezglam ar Kleistu ielu. Aiz tā paredzēts trases divlīmeņu šķērsojums ar dzelzceļa līniju Zasulauks – Bolderāja, aiz kuras pēc aptuveni 500m ir plānotas trases beigas Rātsupes mazdārziņu teritorijā, pieslēdzot to RZTK 2.posma trasei tāpat kā pārējos variantos.
Trešajā variantā trase tās sākumdaļā tiek orientēta kā autoceļa A10 Ventspils virziena tiešs un taisns turpinājums uz Rīgas pilsētas pusi. Caur mežu platībām, gar plānotajiem Priedaines kapiem trase tiek virzīta dzelzceļa līnijas Rīga – Tukums virzienā, pēc tās šķērsošanas ar satiksmes pārvada palīdzību, trase tālāk virzās gar bijušās Jūrmalas pilsētas sadzīves atkritumu izgāztuves "Priedaine" teritoriju, tad pār bijušajiem Slēperu purva kūdras ieguves laukiem, līdz pie ūdens attīrīšanas stacijas "Daugavgrīva" dūņu laukiem trase tiek novirzīta pa kreisi, lai tālāk tā turpinātos pamattrases savienojuma ar Rīgas apvedceļu (autoceļš A5) virzienā. Savienojuma izbūves gadījumā ir paredzēts RZTK ceļu mezgls ar autoceļu A5, bet esošā autoceļu A5/A10 ceļu mezgla pārbūve nav paredzēta. Aiz trases savienojuma ar A5, trešā varianta trases novietojums un tehniskie risinājumi pilnībā sakrīt ar pirmo variantu.
Papildus informācija par Ziemeļu transporta koridora projektu – www.ziemelukoridors.lv