Rīgas domē izskatīs Ziemeļu koridora 1.posma būvniecības ieceri
Rīgas dome šodien izskatīs Ziemeļu transporta koridora pirmā posma būvniecības ieceri.
Rīgas dome šodien izskatīs Ziemeļu transporta koridora pirmā posma būvniecības ieceri.
Domes prezidijs pagājušajā nedēļā atbalstīja automaģistrāles no Vidzemes šosejas līdz Vairoga ielai - Brīvības ielas dubliera - būvniecības ieceri, vienlaikus nosakot, ka izskatāmi alternatīvie trases risinājuma varianti un detalizēti izstrādājams trases skiču projekts saskaņā ar publiskās apspriešanas rezultātiem.
Brīvības ielas dublieris ir iekļauts jaunajā Rīgas teritorijas plānojumā 2006.-2018.gadam kā svarīga pilsētas transporta struktūras sastāvdaļa. Šis ceļa ievads Rīgā ir bijis plānots jau agrāk.
Plānotā ceļa maršruta izbūves rezultātā netiks no jauna pārdalītas pašreiz apdzīvotas teritorijas, jo sākumposmā maršruts ies pa jau esošām ielām, savukārt tālāk tas šķērsos neapgūtas un maz izmantotas teritorijas.
Galvenie dzīvojamie rajoni, kurus skars perspektīvais ceļš, ir Čiekurkalns un Mežaparks. Izbūvējot ceļu, tiks veidoti arī nepieciešamie pievadceļi, gājēju un veloceļi, gājēju pārejas, tilti vai tuneļi.
Kopējās Rīgas Ziemeļu koridora 1.posma izmaksas pēc 2005.gada novērtējuma ir 125 miljoni eiro (87,5 miljoni latu).
No kopējām izmaksām 1,75 miljoni eiro (1,2 miljoni latu) ir paredzēti projekta plānošanas un pilnveidošanas darbiem, kurus ir iecerēts veikt laika posmā no 2006. līdz 2007.gadam.
Savukārt 123,32 miljoni eiro (86,3 miljoni latu) ir nepieciešami Brīvības ielas dubliera tehniskā projekta izstrādei un būvniecībai.
Pašreiz tiek plānots piesaistīt Eiropas Savienības (ES) 2007.-2013.gada programmēšanas perioda Kohēzijas fonda līdzekļus Ziemeļu transporta koridora projekta realizācijai.
Ja Ziemeļu koridora 1.posma projekta īstenošanā tiks piesaistīti Kohēzijas fonda līdzekļi, tad no kopējām projekta izmaksām 16,19% tiktu segti no Rīgas pašvaldības budžeta kā līdzfinansējums ES piešķirtajam finansiālajam atbalstam.
Šī procesa mērķis ir veikt būvniecības ieceres publisko apspriešanu, sagatavot darba uzdevumu Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma skiču projektam, veikt paredzētās būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējo sabiedrisko apspriešanu, kā arī izstrādāt ietekmes uz vidi novērtējuma programmu jaunbūvējamai automaģistrālei.
Apspriešanas galvenais uzdevums bija informēt sabiedrību un īpašniekus, uzklausīt viņu problēmas un viedokļus.
Apspriešanas laikā ir saņemtas 28 rakstiskas atsauksmes, divi iesniegumi no SIA "Baltic Park" un VAS "Latvijas valsts ceļi", kā arī vēstule ar trīs īpašnieku parakstiem.
Kopumā nebija kategoriski noliedzošas attieksmes pret būvniecības ieceri, taču iedzīvotāji saskatījuši ļoti daudz problēmu un neatrisinātu jautājumu, piemēram, Ķīšezera krastā izmainīsies vide un tur vairs nedzīvos dažādi putni un dzīvnieki.
Kā ziņots, Rīgas Ziemeļu koridora būvniecība varētu izmaksāt 665 miljonus eiro (467 miljonus latu).
Rīgas Ziemeļu koridors būs aptuveni 21 kilometru garš, un tas tiks sadalīts trijos posmos: Brīvības ielas dublieris, Daugavas ziemeļu šķērsojums un rietumu pievedceļi.
Domes prezidijs pagājušajā nedēļā atbalstīja automaģistrāles no Vidzemes šosejas līdz Vairoga ielai - Brīvības ielas dubliera - būvniecības ieceri, vienlaikus nosakot, ka izskatāmi alternatīvie trases risinājuma varianti un detalizēti izstrādājams trases skiču projekts saskaņā ar publiskās apspriešanas rezultātiem.
Brīvības ielas dublieris ir iekļauts jaunajā Rīgas teritorijas plānojumā 2006.-2018.gadam kā svarīga pilsētas transporta struktūras sastāvdaļa. Šis ceļa ievads Rīgā ir bijis plānots jau agrāk.
Plānotā ceļa maršruta izbūves rezultātā netiks no jauna pārdalītas pašreiz apdzīvotas teritorijas, jo sākumposmā maršruts ies pa jau esošām ielām, savukārt tālāk tas šķērsos neapgūtas un maz izmantotas teritorijas.
Galvenie dzīvojamie rajoni, kurus skars perspektīvais ceļš, ir Čiekurkalns un Mežaparks. Izbūvējot ceļu, tiks veidoti arī nepieciešamie pievadceļi, gājēju un veloceļi, gājēju pārejas, tilti vai tuneļi.
Kopējās Rīgas Ziemeļu koridora 1.posma izmaksas pēc 2005.gada novērtējuma ir 125 miljoni eiro (87,5 miljoni latu).
No kopējām izmaksām 1,75 miljoni eiro (1,2 miljoni latu) ir paredzēti projekta plānošanas un pilnveidošanas darbiem, kurus ir iecerēts veikt laika posmā no 2006. līdz 2007.gadam.
Savukārt 123,32 miljoni eiro (86,3 miljoni latu) ir nepieciešami Brīvības ielas dubliera tehniskā projekta izstrādei un būvniecībai.
Pašreiz tiek plānots piesaistīt Eiropas Savienības (ES) 2007.-2013.gada programmēšanas perioda Kohēzijas fonda līdzekļus Ziemeļu transporta koridora projekta realizācijai.
Ja Ziemeļu koridora 1.posma projekta īstenošanā tiks piesaistīti Kohēzijas fonda līdzekļi, tad no kopējām projekta izmaksām 16,19% tiktu segti no Rīgas pašvaldības budžeta kā līdzfinansējums ES piešķirtajam finansiālajam atbalstam.
Šī procesa mērķis ir veikt būvniecības ieceres publisko apspriešanu, sagatavot darba uzdevumu Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma skiču projektam, veikt paredzētās būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējo sabiedrisko apspriešanu, kā arī izstrādāt ietekmes uz vidi novērtējuma programmu jaunbūvējamai automaģistrālei.
Apspriešanas galvenais uzdevums bija informēt sabiedrību un īpašniekus, uzklausīt viņu problēmas un viedokļus.
Apspriešanas laikā ir saņemtas 28 rakstiskas atsauksmes, divi iesniegumi no SIA "Baltic Park" un VAS "Latvijas valsts ceļi", kā arī vēstule ar trīs īpašnieku parakstiem.
Kopumā nebija kategoriski noliedzošas attieksmes pret būvniecības ieceri, taču iedzīvotāji saskatījuši ļoti daudz problēmu un neatrisinātu jautājumu, piemēram, Ķīšezera krastā izmainīsies vide un tur vairs nedzīvos dažādi putni un dzīvnieki.
Kā ziņots, Rīgas Ziemeļu koridora būvniecība varētu izmaksāt 665 miljonus eiro (467 miljonus latu).
Rīgas Ziemeļu koridors būs aptuveni 21 kilometru garš, un tas tiks sadalīts trijos posmos: Brīvības ielas dublieris, Daugavas ziemeļu šķērsojums un rietumu pievedceļi.