Rīgas mērs norāda uz kļūdām Dienvidu tilta projektēšanā
Dienvidu tilta projektēšanas laikā ir pieļautas būtiskas kļūdas, jo nav apvienota paša tilta būvniecība reizē ar citu saistīto satiksmes mezglu izbūvi, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Jānis Birks (TB/LNNK).
Dienvidu tilta projektēšanas laikā ir pieļautas būtiskas kļūdas, jo nav apvienota paša tilta būvniecība reizē ar citu saistīto satiksmes mezglu izbūvi, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Jānis Birks (TB/LNNK).
Birks norādīja, ka tilta būvniecības pirmajā kārtā vajadzējis iekļaut arī Bauskas ielas un Ziepniekkalna ielas krustojuma pārbūvi. "Tagad, ja tiks palaists tilts, tad šajā vietā izveidosies "pudeles kakla" efekts, līdz ar to sastrēgumi," sacīja mērs.
Laika nobīde starp tilta būvniecības pabeigšanu un krustojuma pārbūvi būs aptuveni viens gads. Tomēr Dienvidu tilts palīdzēs atslogot citus pilsētas tiltus, uzsvēra Birks.
Arī citi satiksmes speciālisti norādīja uz šo pieslēguma Bauskas un Ziepniekkalna ielai problēmu, piebilstot, ka satiksmes plūsmas nodrošināšanai tikšot veidoti pagaidu apvedceļi un citi risinājumi.
Rīgas mērs atzīmēja, ka Dienvidu tilta būvniecības temps esot labs un termiņi tiekot ievēroti.
Satiksmes speciālisti arī pieļāva iespēju, ka transporta plūsmas atvieglošanai būs jāveido dzelzceļa pārbrauktuve zem Slāvu tilta.
Šobrīd jau paveikti vairāk nekā 50% darbu Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē pāri Krasta un Maskavas ielai.
Kā šodien novēroja aģentūra LETA, būvobjektā darbi rit gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā pie Dienvidu tilta un deviņu estakāžu būvniecības, kas veidos pirmo trīs līmeņu transporta mezglu Latvijā.
Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 kilometri, tas turpināsies no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļam.
"Esam ļoti gandarīti, ka vairāk nekā puse darbu pie Dienvidu tilta un estakāžu izbūves jau ir paveikti. Tieši sākotnējie posmi bija paši sarežģītākie - balstu izbūve, smago metālkonstrukciju montāža un bīdīšana no viena Daugavas krasta uz otru. Jau no pašas būvniecības sākuma 2004.gadā esam uzkrājuši vērtīgu pieredzi, kas sekmēs ne tikai iesākto darbu pabeigšanu, bet arī citu Rīgas satiksmes infrastruktūras projektu īstenošanu," žurnālistiem stāstīja AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Patlaban būvdarbus var iedalīt četros posmos: darbi pie Dienvidu tilta brauktuves laiduma dzelzsbetona plātnes betonēšanas un vanšu nospriegošanas, kas ilgs 11 mēnešus, estakāžu betonēšana pāri Krasta un Maskavas ielai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam, uzbēruma veidošana Daugavas labajā krastā, kā arī inženierkomunikāciju pārlikšana Slāvu ielā un Daugavas kreisajā krastā.
Brauktuves dzelzsbetona plātnes betonēšana notiek vairāk nekā 40 posmos ar precīzi noteiktu tehnoloģisku secību atbilstoši vanšu montāžai un spriegošanai. Šobrīd pabeigti četri posmi. Šī procesa veikšana tiek īstenota ar speciālu veidņu palīdzību. Uz metāla konstrukcijām nostiprina ūdens noturīgu finieri, veidojot tiltam nepieciešamo formu.
Tā kā Dienvidu tilta un estakāžu būvdarbi rit strauji uz priekšu, lai jau 2008.gadā šis jaunais satiksmes mezgls būtu atvērts transporta kustībai, būvniecība saistīta ar satiksmes ierobežojumiem pie Slāvu tilta. Jau šā gada jūnijā ekspluatācijā tiks nodots apbraucamā ceļa ceturtais no sešiem posmiem. Turklāt pilnībā tiek nodrošināts tāds pats transporta joslu skaits kā iepriekš, lai nemazinātu autotransporta caurlaidību.
26.maijā un 27.maijā uzbrauktuvē uz Slāvu tilta būs ierobežota automašīnu satiksme, jo nedēļas nogalē satiksme nav tik intensīva.
Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā.
Dienvidu tilta būvniecību uzsāka 2004.gada novembrī, izbūvējot tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, savukārt šogad noslēdza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus.
Birks norādīja, ka tilta būvniecības pirmajā kārtā vajadzējis iekļaut arī Bauskas ielas un Ziepniekkalna ielas krustojuma pārbūvi. "Tagad, ja tiks palaists tilts, tad šajā vietā izveidosies "pudeles kakla" efekts, līdz ar to sastrēgumi," sacīja mērs.
Laika nobīde starp tilta būvniecības pabeigšanu un krustojuma pārbūvi būs aptuveni viens gads. Tomēr Dienvidu tilts palīdzēs atslogot citus pilsētas tiltus, uzsvēra Birks.
Arī citi satiksmes speciālisti norādīja uz šo pieslēguma Bauskas un Ziepniekkalna ielai problēmu, piebilstot, ka satiksmes plūsmas nodrošināšanai tikšot veidoti pagaidu apvedceļi un citi risinājumi.
Rīgas mērs atzīmēja, ka Dienvidu tilta būvniecības temps esot labs un termiņi tiekot ievēroti.
Satiksmes speciālisti arī pieļāva iespēju, ka transporta plūsmas atvieglošanai būs jāveido dzelzceļa pārbrauktuve zem Slāvu tilta.
Šobrīd jau paveikti vairāk nekā 50% darbu Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē pāri Krasta un Maskavas ielai.
Kā šodien novēroja aģentūra LETA, būvobjektā darbi rit gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā pie Dienvidu tilta un deviņu estakāžu būvniecības, kas veidos pirmo trīs līmeņu transporta mezglu Latvijā.
Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 kilometri, tas turpināsies no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļam.
"Esam ļoti gandarīti, ka vairāk nekā puse darbu pie Dienvidu tilta un estakāžu izbūves jau ir paveikti. Tieši sākotnējie posmi bija paši sarežģītākie - balstu izbūve, smago metālkonstrukciju montāža un bīdīšana no viena Daugavas krasta uz otru. Jau no pašas būvniecības sākuma 2004.gadā esam uzkrājuši vērtīgu pieredzi, kas sekmēs ne tikai iesākto darbu pabeigšanu, bet arī citu Rīgas satiksmes infrastruktūras projektu īstenošanu," žurnālistiem stāstīja AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Patlaban būvdarbus var iedalīt četros posmos: darbi pie Dienvidu tilta brauktuves laiduma dzelzsbetona plātnes betonēšanas un vanšu nospriegošanas, kas ilgs 11 mēnešus, estakāžu betonēšana pāri Krasta un Maskavas ielai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam, uzbēruma veidošana Daugavas labajā krastā, kā arī inženierkomunikāciju pārlikšana Slāvu ielā un Daugavas kreisajā krastā.
Brauktuves dzelzsbetona plātnes betonēšana notiek vairāk nekā 40 posmos ar precīzi noteiktu tehnoloģisku secību atbilstoši vanšu montāžai un spriegošanai. Šobrīd pabeigti četri posmi. Šī procesa veikšana tiek īstenota ar speciālu veidņu palīdzību. Uz metāla konstrukcijām nostiprina ūdens noturīgu finieri, veidojot tiltam nepieciešamo formu.
Tā kā Dienvidu tilta un estakāžu būvdarbi rit strauji uz priekšu, lai jau 2008.gadā šis jaunais satiksmes mezgls būtu atvērts transporta kustībai, būvniecība saistīta ar satiksmes ierobežojumiem pie Slāvu tilta. Jau šā gada jūnijā ekspluatācijā tiks nodots apbraucamā ceļa ceturtais no sešiem posmiem. Turklāt pilnībā tiek nodrošināts tāds pats transporta joslu skaits kā iepriekš, lai nemazinātu autotransporta caurlaidību.
26.maijā un 27.maijā uzbrauktuvē uz Slāvu tilta būs ierobežota automašīnu satiksme, jo nedēļas nogalē satiksme nav tik intensīva.
Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā.
Dienvidu tilta būvniecību uzsāka 2004.gada novembrī, izbūvējot tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, savukārt šogad noslēdza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus.