Rīgas mērs šķērso Daugavu pa pazemes tuneli
Šodien Rīgas domes priekšsēdētājs Gundars Bojārs, iepazīstoties ar komunikāciju tuneļa izbūves gaitu Rīgas brīvostas akvatorijā, kopā ar pašvaldības uzņēmuma "Rīgas ūdens" direktoru Uldi Bambi, tuneļa izbūves darbu veicējiem un žurnālistiem šķērsoja Daugavu vairāk nekā divdesmit metrus zem upes.
Šodien Rīgas domes priekšsēdētājs Gundars Bojārs, iepazīstoties ar komunikāciju tuneļa izbūves gaitu Rīgas brīvostas akvatorijā, kopā ar pašvaldības uzņēmuma "Rīgas ūdens" direktoru Uldi Bambi, tuneļa izbūves darbu veicējiem un žurnālistiem šķērsoja Daugavu vairāk nekā divdesmit metrus zem upes.
Komunikāciju tuneļa izbūve no Vecmīlgrāvja līdz Krievu salai paredzēta Rīgas ūdens un apkārtējās vides projekta ietvaros, tā diametrs ir 2 metri, bet garums - 710 metri. Tunelis izbūvēts 21 metru dziļumā no Daugavas virsmas, un tas paredzēts ūdensvada, kanalizācijas vada un elektroenerģijas kabeļa ievietošanai, savienojot Daugavas labā un kreisā krasta komunikācijas.
Kā paskaidroja tuneļa izbūves darbu veicēji, lai tuneli varētu pilnvērtīgi sākt izmantot, vēl nepieciešams izbūvēt slīpo papildtuneli kanalizācijas vadam, kura garums plānots 70 metri.
Plānots, ka komunikāciju vadi un caurules tiks ievilktas jau līdz nākamā gada sākumam. Savu darbību tās uzsāks 2002.gada februārī, kad arī paredzēta tuneļa atklāšana.
Tuneļa izbūve ļaus likvidēt divus Daugavas gultnē esošos kanalizācijas spiedvadus, tādējādi palielinot sistēmas drošību, jo šie spiedvadi jau ir tikuši pārrauti ar kuģu enkuriem. Spiedvadu likvidācija dos iespēju netraucēti veikt Daugavas gultnes padziļināšanu un ostas piestātņu izbūves darbus Vecmīlgrāvī un Krievu salā.
Komunikāciju tuneļa projektēšanas un celtniecības darbu kopējās izmaksas ir 2,48 miljoni latu, no tiem 1,83 miljonus latu piešķīrusi Rīgas dome, 500 000 latu - pašvaldības uzņēmums "Rīgas ūdens", bet 150 000 latu - VAS "Latvenergo".
Komunikāciju tuneļa celtniecība sākās 2000.gada jūnijā, un tā izbūves darbu pabeigšana bija plānota 2000.gada decembra beigās, bet visu objektu ar komunikāciju cauruļvadu montāžu tunelī bija plānots pabeigt 2001.gada martā. Sākotnēji tuneļa izbūves tempi pārsniedza plānotos, bet, sākot ar 2000.gada oktobri, radās tehniska rakstura problēmas - urbja ceļā atklājās neparedzēti šķēršļi, kuru dēļ tuneļa izbūve būtiski aizkavējās.
Kā pastāstīja darbu veicēji, šie šķēršļi ir bijuši upes dibenā guļoši ozoli, kas, pēc arheologu vērtējuma, esot 3000 gadu veci.
Andrejs Mēters LETA
Komunikāciju tuneļa izbūve no Vecmīlgrāvja līdz Krievu salai paredzēta Rīgas ūdens un apkārtējās vides projekta ietvaros, tā diametrs ir 2 metri, bet garums - 710 metri. Tunelis izbūvēts 21 metru dziļumā no Daugavas virsmas, un tas paredzēts ūdensvada, kanalizācijas vada un elektroenerģijas kabeļa ievietošanai, savienojot Daugavas labā un kreisā krasta komunikācijas.
Kā paskaidroja tuneļa izbūves darbu veicēji, lai tuneli varētu pilnvērtīgi sākt izmantot, vēl nepieciešams izbūvēt slīpo papildtuneli kanalizācijas vadam, kura garums plānots 70 metri.
Plānots, ka komunikāciju vadi un caurules tiks ievilktas jau līdz nākamā gada sākumam. Savu darbību tās uzsāks 2002.gada februārī, kad arī paredzēta tuneļa atklāšana.
Tuneļa izbūve ļaus likvidēt divus Daugavas gultnē esošos kanalizācijas spiedvadus, tādējādi palielinot sistēmas drošību, jo šie spiedvadi jau ir tikuši pārrauti ar kuģu enkuriem. Spiedvadu likvidācija dos iespēju netraucēti veikt Daugavas gultnes padziļināšanu un ostas piestātņu izbūves darbus Vecmīlgrāvī un Krievu salā.
Komunikāciju tuneļa projektēšanas un celtniecības darbu kopējās izmaksas ir 2,48 miljoni latu, no tiem 1,83 miljonus latu piešķīrusi Rīgas dome, 500 000 latu - pašvaldības uzņēmums "Rīgas ūdens", bet 150 000 latu - VAS "Latvenergo".
Komunikāciju tuneļa celtniecība sākās 2000.gada jūnijā, un tā izbūves darbu pabeigšana bija plānota 2000.gada decembra beigās, bet visu objektu ar komunikāciju cauruļvadu montāžu tunelī bija plānots pabeigt 2001.gada martā. Sākotnēji tuneļa izbūves tempi pārsniedza plānotos, bet, sākot ar 2000.gada oktobri, radās tehniska rakstura problēmas - urbja ceļā atklājās neparedzēti šķēršļi, kuru dēļ tuneļa izbūve būtiski aizkavējās.
Kā pastāstīja darbu veicēji, šie šķēršļi ir bijuši upes dibenā guļoši ozoli, kas, pēc arheologu vērtējuma, esot 3000 gadu veci.
Andrejs Mēters LETA