Rīgas pasažieru ostas piestātņu rekonstrukcijai un izbūvei plāno izlietot ap Ls 870 000
Rīgas pasažieru ostas piestātņu rekonstrukcijai un izbūvei plānots izlietot aptuveni Ls 870 000, šodien Latvijas Radio tiešraidē teica Rīgas domes priekšsēdētājs Gundars Bojārs, uzsverot, ka tās būs paliekošas investīcijas.
Rīgas pasažieru ostas piestātņu rekonstrukcijai un izbūvei plānots izlietot aptuveni Ls 870 000, šodien Latvijas Radio tiešraidē teica Rīgas domes priekšsēdētājs Gundars Bojārs, uzsverot, ka tās būs paliekošas investīcijas.
Domes priekšsēdētājs norādīja, ka viņam ir kauns par terminālā augošajām nezālēm un to, ka Rīga nevar nodrošināt pietiekamas investīcijas.
Desmit gadu laikā Rīgas pasažieru osta un terminālis nav saņēmis nopietnas investīcijas infrastruktūras sakārtošanai, teica Bojārs, piebilstot, ka Rīgas pasažieru osta un terminālis atpaliek pat no Liepājas ostas, nemaz nerunājot, piemēram, par Klaipēdu.
Ka ziņots, decembrī ar ostas valdes lēmumu 30 gadu nomas tiesības uz Vecrīgai tuvo Rīgas pasažieru ostas teritoriju bez konkursa ieguva "Rīgas pasažieru termināls" (RPT). Ostas valde arī nolēma RPT izsniegt galvojumu līdz 12 miljonu latu lielam kredītam "Parekss bankā" pasažieru ostas un piestātņu rekonstrukcijai.
Pašlaik RPT jau sākusi saimniekot Rīgas pasažieru ostā un pārņemt tās saimniecību.
Kā šodien radio teica Bojārs, RPT ir īpaši radīta firma tieši šim projektam. Līdzīgi tas esot, piemēram, ar multifunkcionālās halles celtniecības projektu, kura īstenošanai dibināta speciāla firma.
RPT līdzīpašnieks ar 5% daļu un direktors ir miljonārs, bijušais "Zemgales naftas" īpašnieks Valerijs Barjers. Lielākā daļa tās kapitāla - 70% - pieder ārzonas firmai "Nordheim Investment", kuras amatpersona arī ir Barjers.
Ostas galvojumu pašlaik pārbauda Valsts kontrole (VK). Revīzijas priekšizpētē VK jau konstatējusi iespējamo likuma par valsts un pašvaldību mantas izšķērdēšanu pārkāpumu.
Savukārt prokuratūra iesniegusi protestu par brīvostas galvojuma izsniegšanu, bet Bojārs kā brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs ir nosūtījis ģenerālprokuroram Jānim Maizītim lūgumu atcelt protestu.
Mārtiņš Kalaus LETA
Copyright © LETA
Domes priekšsēdētājs norādīja, ka viņam ir kauns par terminālā augošajām nezālēm un to, ka Rīga nevar nodrošināt pietiekamas investīcijas.
Desmit gadu laikā Rīgas pasažieru osta un terminālis nav saņēmis nopietnas investīcijas infrastruktūras sakārtošanai, teica Bojārs, piebilstot, ka Rīgas pasažieru osta un terminālis atpaliek pat no Liepājas ostas, nemaz nerunājot, piemēram, par Klaipēdu.
Ka ziņots, decembrī ar ostas valdes lēmumu 30 gadu nomas tiesības uz Vecrīgai tuvo Rīgas pasažieru ostas teritoriju bez konkursa ieguva "Rīgas pasažieru termināls" (RPT). Ostas valde arī nolēma RPT izsniegt galvojumu līdz 12 miljonu latu lielam kredītam "Parekss bankā" pasažieru ostas un piestātņu rekonstrukcijai.
Pašlaik RPT jau sākusi saimniekot Rīgas pasažieru ostā un pārņemt tās saimniecību.
Kā šodien radio teica Bojārs, RPT ir īpaši radīta firma tieši šim projektam. Līdzīgi tas esot, piemēram, ar multifunkcionālās halles celtniecības projektu, kura īstenošanai dibināta speciāla firma.
RPT līdzīpašnieks ar 5% daļu un direktors ir miljonārs, bijušais "Zemgales naftas" īpašnieks Valerijs Barjers. Lielākā daļa tās kapitāla - 70% - pieder ārzonas firmai "Nordheim Investment", kuras amatpersona arī ir Barjers.
Ostas galvojumu pašlaik pārbauda Valsts kontrole (VK). Revīzijas priekšizpētē VK jau konstatējusi iespējamo likuma par valsts un pašvaldību mantas izšķērdēšanu pārkāpumu.
Savukārt prokuratūra iesniegusi protestu par brīvostas galvojuma izsniegšanu, bet Bojārs kā brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs ir nosūtījis ģenerālprokuroram Jānim Maizītim lūgumu atcelt protestu.
Mārtiņš Kalaus LETA
Copyright © LETA