Rīgas ūdenssaimniecības problēmas risinās vēl dažus gadus, un tas tukšos iedzīvotāju makus
Līdz nākamā gada beigām SIA "Rīgas ūdens" pabeigs vērienīgāko ūdenssaimniecības rekonstrukciju 50 gadu laikā, samazinot avāriju risku un uzlabojot pakalpojumu kvalitāti. Tomēr nevar ignorēt faktu, ka aptuveni 470 Rīgas pašvaldības uzņēmumu apsaimniekotajos daudzdzīvokļu namos ir nepārbaudīti skaitītāji, ziņo "Rīgas Balss".
Līdz nākamā gada beigām SIA "Rīgas ūdens" pabeigs vērienīgāko ūdenssaimniecības rekonstrukciju 50 gadu laikā, samazinot avāriju risku un uzlabojot pakalpojumu kvalitāti. Tomēr nevar ignorēt faktu, ka aptuveni 470 Rīgas pašvaldības uzņēmumu apsaimniekotajos daudzdzīvokļu namos ir nepārbaudīti skaitītāji. Problēmas risinājums, visticamāk, skars iedzīvotāju makus.
Šobrīd aptuveni 600 daudzdzīvokļu ēkām Rīgā sastādīti defekta akti, kas nozīmē, ka namos nav iespējams pārbaudīt jeb verificēt kopējos ūdens skaitītājus. Defekta akti sastādīti, jo ēku noslēgumarmatūras ievadi ir neapmierinošā kārtībā un verificēt skaitītāju ir neiespējami.
SIA "Rīgas ūdens" (RŪ) Patēriņa uzskaites daļas vadītājs Gints Muskars uzņēmuma vainu šajā jautājumā nesaskata, jo tā neesot RŪ atbildība. Saskaņā ar Rīgas domes 2002. gadā pieņemtajiem saistošajiem noteikumiem RŪ uzdevums ir rūpēties par pašvaldības īpašumā esošo teritoriju līdz klienta zemesgabala robežai. Ūdens mērītāji atrodas klienta atbildības zonā, tātad par mājas ūdens sistēmu jārūpējas apsaimniekotājam – Komunālajam departamentam. Līdz šim RŪ pildīja šos pienākumus, taču šobrīd turpināt to darīt vairs nevēlas.
"Visus šos gadus vadība uzstāja, ka noslēgumarmatūras jāremontē mums. Iespējams, ka tas bija politisks lēmums domē. Tagad "Rīgas ūdenī" ir jauna vadība un cita nostāja – katram ir jāpilda savi pienākumi," atklāj G. Muskars.
Kopš pagājušā gada gadījumos, kad iekšvadu sistēma nav kārtībā un skaitītāju verifikāciju nav iespējams veikt, RŪ sastāda defekta aktus. Pēc tam tiek sūtītas vēstules ar lūgumu sistēmas salabot. Vēstuļu sūtīšanai nav īpašas kārtības vai sistēmas, tās tiek sūtītas ik pa 100 adresēm. Līdzšinējo pārbaužu laikā ir sastādīti 600 defekta akti. Jāpiebilst, ka aptuveni 6000 Rīgas namos kopējā ūdens skaitītāja nav vispār.
Šobrīd aptuveni 600 daudzdzīvokļu ēkām Rīgā sastādīti defekta akti, kas nozīmē, ka namos nav iespējams pārbaudīt jeb verificēt kopējos ūdens skaitītājus. Defekta akti sastādīti, jo ēku noslēgumarmatūras ievadi ir neapmierinošā kārtībā un verificēt skaitītāju ir neiespējami.
SIA "Rīgas ūdens" (RŪ) Patēriņa uzskaites daļas vadītājs Gints Muskars uzņēmuma vainu šajā jautājumā nesaskata, jo tā neesot RŪ atbildība. Saskaņā ar Rīgas domes 2002. gadā pieņemtajiem saistošajiem noteikumiem RŪ uzdevums ir rūpēties par pašvaldības īpašumā esošo teritoriju līdz klienta zemesgabala robežai. Ūdens mērītāji atrodas klienta atbildības zonā, tātad par mājas ūdens sistēmu jārūpējas apsaimniekotājam – Komunālajam departamentam. Līdz šim RŪ pildīja šos pienākumus, taču šobrīd turpināt to darīt vairs nevēlas.
"Visus šos gadus vadība uzstāja, ka noslēgumarmatūras jāremontē mums. Iespējams, ka tas bija politisks lēmums domē. Tagad "Rīgas ūdenī" ir jauna vadība un cita nostāja – katram ir jāpilda savi pienākumi," atklāj G. Muskars.
Kopš pagājušā gada gadījumos, kad iekšvadu sistēma nav kārtībā un skaitītāju verifikāciju nav iespējams veikt, RŪ sastāda defekta aktus. Pēc tam tiek sūtītas vēstules ar lūgumu sistēmas salabot. Vēstuļu sūtīšanai nav īpašas kārtības vai sistēmas, tās tiek sūtītas ik pa 100 adresēm. Līdzšinējo pārbaužu laikā ir sastādīti 600 defekta akti. Jāpiebilst, ka aptuveni 6000 Rīgas namos kopējā ūdens skaitītāja nav vispār.