Rīt ekspluatācijā nodod Karostas kanāla rievsienu
Rīt plkst.14.00 paredzēta Karostas kanāla rievsienas pieņemšana ekspluatācijā, aģentūru LETA informēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes tehniskā direktora vietnieks celtniecības jautājumos Armands Spāģis.
Rīt plkst.14.00 paredzēta Karostas kanāla rievsienas pieņemšana ekspluatācijā, aģentūru LETA informēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes tehniskā direktora vietnieks celtniecības jautājumos Armands Spāģis.
Objekta pieņemšanu rīko Liepājas domes Būvvalde. Pieņemšanas komisijas sastāvā būs arī pārstāvji no Satiksmes ministrijas un Aizsardzības ministrijas.
LETA jau informēja, ka rievsienas celtniecība noritēja pēc plāna un bez neparedzētiem starpgadījumiem. Spāģis jau iepriekš sacīja, ka ar rievsienas nodošanu ekspluatācijā noslēdzas Karostas kanāla attīrīšanas projekta pirmā kārta.
Projekta otrās kārtas ietvaros paredzēts attīrīt kanāla grunti, piesārņoto grunti novietot un deponēt aiz rievsienas. Spāģis norādīja, ka tā ir šī projekta apjomīgākā daļa, kurai vēl nepieciešams piesaistīt finansējumu.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš aģentūrai LETA sacīja, ka projekta otrās kārtas aptuvenās izmaksas ir 12 miljoni ASV dolāru. SEZ pārvaldei šādu līdzekļu nav, tāpēc tie jāpiesaista no dažādiem fondiem. Finansējuma pieprasījums šim mērķim ir iesniegts Valsts investīciju projektā un Nacionālajam attīstības plānam.
LETA jau ziņoja, ka rievsienas būvdarbus sāka pagājušā gada 15.augustā. Tā būvēta, lai apglabātu bijušās padomju armijas laikā piesārņoto grunti un neļautu piesārņojumam no Karostas kanāla izplūst Baltijas jūrā.
Dānijas firma "Cowi Engineering" sadarbībā ar SIA "Jūras projekts" izstrādāja Karostas kanāla norobežojošās sienas projektu. Siena būs 240 metrus gara un 12 metrus plata.
Rievsienas būvniecību veic AS "BMGS", kas uzvarēja Satiksmes ministrijas izsludinātajā konkursā par tiesībām celt Karostas kanālā rievsienu.
"BMGS" ir lielākais hidrobūvju celtniecības uzņēmums Latvijā ar pārvaldēm Liepājā un Ventspilī. Liepājas SEZ pārvalde ar AS "BMGS" ir noslēgusi līgumu par būvdarbu veikšanu. Šī firma uzvarēja konkursā, kurā bija pieteikušās 15 vietējās un ārvalstu kompānijas.
Rievsienas būves projektā ir iesaistīti Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi. Projekta realizācijā no ES PHARE programmas piešķirti 975 000 eiro, taču ar šo naudu nepietika. Panākta vienošanās ar Aizsardzības ministriju (AM) par līdzfinansējumu 984 000 eiro apmērā, no tiem ministrija šogad rievsienas būvei atvēlējusi 353 311 eiro, bet atlikušo daļu plāno nākamgad pārskaitīt SEZ pārvaldei. Lai šogad pabeigtu rievsienas būvi, Liepājas SEZ pārvalde minēto starpību apmaksāja no saviem līdzekļiem, ko tā saņēmusi no valsts objektu privatizācijas Liepājas SEZ teritorijā.
Dace Kārkla LETA
Objekta pieņemšanu rīko Liepājas domes Būvvalde. Pieņemšanas komisijas sastāvā būs arī pārstāvji no Satiksmes ministrijas un Aizsardzības ministrijas.
LETA jau informēja, ka rievsienas celtniecība noritēja pēc plāna un bez neparedzētiem starpgadījumiem. Spāģis jau iepriekš sacīja, ka ar rievsienas nodošanu ekspluatācijā noslēdzas Karostas kanāla attīrīšanas projekta pirmā kārta.
Projekta otrās kārtas ietvaros paredzēts attīrīt kanāla grunti, piesārņoto grunti novietot un deponēt aiz rievsienas. Spāģis norādīja, ka tā ir šī projekta apjomīgākā daļa, kurai vēl nepieciešams piesaistīt finansējumu.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš aģentūrai LETA sacīja, ka projekta otrās kārtas aptuvenās izmaksas ir 12 miljoni ASV dolāru. SEZ pārvaldei šādu līdzekļu nav, tāpēc tie jāpiesaista no dažādiem fondiem. Finansējuma pieprasījums šim mērķim ir iesniegts Valsts investīciju projektā un Nacionālajam attīstības plānam.
LETA jau ziņoja, ka rievsienas būvdarbus sāka pagājušā gada 15.augustā. Tā būvēta, lai apglabātu bijušās padomju armijas laikā piesārņoto grunti un neļautu piesārņojumam no Karostas kanāla izplūst Baltijas jūrā.
Dānijas firma "Cowi Engineering" sadarbībā ar SIA "Jūras projekts" izstrādāja Karostas kanāla norobežojošās sienas projektu. Siena būs 240 metrus gara un 12 metrus plata.
Rievsienas būvniecību veic AS "BMGS", kas uzvarēja Satiksmes ministrijas izsludinātajā konkursā par tiesībām celt Karostas kanālā rievsienu.
"BMGS" ir lielākais hidrobūvju celtniecības uzņēmums Latvijā ar pārvaldēm Liepājā un Ventspilī. Liepājas SEZ pārvalde ar AS "BMGS" ir noslēgusi līgumu par būvdarbu veikšanu. Šī firma uzvarēja konkursā, kurā bija pieteikušās 15 vietējās un ārvalstu kompānijas.
Rievsienas būves projektā ir iesaistīti Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi. Projekta realizācijā no ES PHARE programmas piešķirti 975 000 eiro, taču ar šo naudu nepietika. Panākta vienošanās ar Aizsardzības ministriju (AM) par līdzfinansējumu 984 000 eiro apmērā, no tiem ministrija šogad rievsienas būvei atvēlējusi 353 311 eiro, bet atlikušo daļu plāno nākamgad pārskaitīt SEZ pārvaldei. Lai šogad pabeigtu rievsienas būvi, Liepājas SEZ pārvalde minēto starpību apmaksāja no saviem līdzekļiem, ko tā saņēmusi no valsts objektu privatizācijas Liepājas SEZ teritorijā.
Dace Kārkla LETA