building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi20020
Nozares ziņas33035
Ronis: ceļu būvniecība ir kļuvusi caurspīdīgāka un konkurence godīgāka : building.lv - par būvniecību Latvijā

Ronis: ceļu būvniecība ir kļuvusi caurspīdīgāka un konkurence godīgāka

Ronis: ceļu būvniecība ir kļuvusi caurspīdīgāka un konkurence godīgāka
Foto: Ronis: ceļu būvniecība ir kļuvusi caurspīdīgāka un konkurence godīgāka

Pēc izskanējušās kritikas no biedrības «Latvijas ceļu būvētājs» satiksmes ministrs Aivis Ronis pauž gandarījumu, ka ceļu būvniecība ir kļuvusi caurspīdīgāka un konkurence godīgāka, par spīti vecajiem ieradumiem.


Satiksmes ministrijas vadība ir vairākas reizes tikusies ar ceļu būvētāju nozares pārstāvjiem un skaidrojusi situāciju. Ministrija norāda, ka ceļu finansējuma jautājumi ir skatīti valdībā, bet, par nožēlu, kompetents viedoklis no biedrības tajās netika pausts.

Satiksmes ministrija, neskatoties uz to, ka šajā plānošanas periodā ceļu būvei paredzēti ES fondu līdzekļi ceļu būvē tuvojas noslēgumam, ir darījusi visu, lai nodrošinātu autoceļu uzturēšanu un būvniecību. Tai pašā laikā ir radīti nosacījumi caurspīdīgumam ceļu būves iepirkumos, samazinot ceļu būves izmaksas iepirkumos vidēji par 30%.

"Pēdējie iepirkumu rezultāti norāda uz pozitīvu tendenci, ka reālā būvdarbu cena ir ievērojami zemāka par prognozēto, konkursos piedalās vidēji 7 pretendenti, kas nodrošina efektīvu valsts un ES līdzekļu apguvi," uzsver A.Ronis. Ietaupītie līdzekļi dos iespēju izbūvēt papildus ceļu posmus 2013.gadā par vismaz 20 miljoniem latu. Tāpat 2013.gadā paredzēts realizēt 28 pilsētu tranzītielu rekonstrukcijas projektus kopumā par 44,8 miljoniem Ls.

Ir mainīta pieeja autoceļu būvē, atsakoties no "megaprojektu" realizācijas, bet lielāku uzsvaru liekot uz esošā ceļu tīkla sakārtošanu, nodrošinot pēc iespējas lielāku rekonstruēto autoceļu garumu. Iespējams, šāda pieeja būvniekiem nav pa prātam, jo nav iespējams veikt nekontrolētu pamatnes rekonstrukciju, kas ievērojami sadārdzina ceļu būves izmaksas - salīdzinot ar virsmas atjaunošanu, vismaz divas reizes.

2012.gadā ir izdevies ievērojami palielināt ceļu uzturēšanai paredzēto finansējuma apjomu, īstenojot Latgales attīstības programmu, nodrošinot melnā seguma uzklāšanu vismaz 50km autoceļiem Latgales reģionā.

Tāpat ļoti veiksmīgi ir noslēgušās diskusijas par Nacionālo attīstības plānu (NAP), kas kalpo par pamatu 2014.-2020.gada ES fondu plānošanas perioda finansējumam transporta infrastruktūrai, tai skaitā autoceļiem, kurai kopumā paredzēts novirzīt vismaz 35% no kopējā valstij pieejamā ES fondu finansējuma vairāk nekā 1 miljarda Ls apmērā - kur ceļu jomai investīcijās plānots novirzīt investīcijas vairāk kā 500 miljonu Ls apmērā ar fondu daļas investīcijām 340 milj. Ls apmērā, kas ir līdzvērtīgs apjoms esošā perioda investīcijām. NAP ietvaros aktualizēts jautājumus par publiskās privātās partnerības projektiem, tai skaitā autoceļu būvniecībā, kurus varētu uzsākt jau 2013.gadā.

"Pieļauju, ka uzsāktais darbs "megaprojektu" ierobežošanā, konkurences palielināšanā un izmaksu samazināšanā nav izdevīgs atsevišķiem būvniekiem un tie vēlas "pa vecam" sakārtot projektus, sadalot tos starp izredzētajiem, tādejādi radot valstij neizdevīgus apstākļus," norāda A.Ronis.

Satiksmes ministrs A.Ronis ir apņēmies līdz februāra beigām Ministru prezidentam V.Dombrovskim iesniegt apkopojumu par riskiem ceļu būvniecībā, t.sk., par tiem būvniekiem, kuru darbā ir sastopami nesaprotami sadārdzinājumi, neskaidras savstarpējās vienošanās un kvalitātes problēmas.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.