Sākas informatīva akcija par situāciju ceļu būvē
Biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" sadarbībā ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju un Latvijas autopārvadātāju nacionālo asociāciju šonedēļ uzsāk autobraucēju informēšanas akciju, kuras gaitā centīsies pievērst uzmanību problēmām, ko rada hroniskais finansējuma trūkums nozarei un kā rezultātā Latvijas autoceļu tīkls ir vissliktākais Baltijā un turpina sabrukt.
Latvijā vienā kilometrā ceļa valsts gadā iegulda tikai 2010 latu, kamēr Igaunijā – 7658 latus, Lietuvā – 6535 latus, nemaz nerunājot, piemēram, par Vāciju, kas vienam ceļa kilometram gadā atvēl 41 000 latu. Igaunija ceļos iegulda 1,46% no iekšzemes kopprodukta, Lietuva – 0,85%, kamēr Latvija - tikai 0,72%.
Akcijas rīkotāji izšķīrās par šādu rīcību, jo visa iepriekšējā komunikācija ar valdību nedeva rezultātus. Lai gan Satiksmes ministrija atbalstīja gan budžeta palielināšanu 2014. gadam, gan ilglaicīga ceļu finansēšanas modeļa atjaunošanu, tomēr šīs iniciatīvas sastapās ar Finanšu ministrijas un valdības neizpratni un neieinteresētību. Rezultātā izstrādātajā 2014. gada budžeta projektā paredzētais finansējums ceļiem nav pietiekams, turklāt budžets vēl nav pieņemts. Šāds finansējums neapturēs ceļu tīkla sabrukšanu, savukārt ilglaicīga finansējuma modeļa neesamība neļauj ceļu būves uzņēmumiem attīstīties, plānot savu darbību, iegādāties tehniku, piesaistīt jaunus speciālistus, nezinot, vai un cik līdzekļu tiks piešķirti ceļu būvei pēc gada vai diviem.
LCB veidoja dialogu arī ar Saeimas deputātiem, organizēja viņiem pat braucienus uz visiem Latvijas reģioniem, skaidroja nozares problemātiku. Lai gan vienas frakcijas – "Vienotības" – deputāti ignorēja dialogu, citu frakciju deputāti, īpaši Reformu partijas un Nacionālās apvienības pārstāvji, demonstrēja izpratni un ieinteresētību. Taču šī izpratne diemžēl nekādi nav guvusi atspoguļojumu budžetā
"Nākamo pavasari atkal sagaidīsim ar bedrainiem ceļiem, iedzīvotāju pretenzijām pret nozari un palielinātu budžetu bedrīšu remontiem. Diemžēl turpmāko gadu bedres ir iekodētas valdības politikā, un situācija uz ceļiem nemainīsies. Tāpēc mēs vēlamies pievērst problēmai autobraucēju uzmanību cerībā, ka viņu atbalsts palīdzēs atrast risinājumu un tomēr nonākt pie ilgtermiņa finansēšanas modeļa autoceļiem," skaidro LCB priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Akcijas laikā ceļu remontu vietās tiks izvietoti informatīvi plakāti, kā arī informatīvas uzlīmes uz satiksmes autobusiem un vietējo pārvadātāju kravas auto.