SIA "Būve" iegūst tiesības būvēt naftu saturošo notekūdeņu attīrīšanas ietaises Liepājā
Liepājas SIA "Būve" uzvarējusi Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes izsludinātajā izsolē par Liepājas ostas naftu saturošo notekūdeņu attīrīšanas ietaišu būvdarbiem.
Liepājas SIA "Būve" uzvarējusi Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes izsludinātajā izsolē par Liepājas ostas naftu saturošo notekūdeņu attīrīšanas ietaišu būvdarbiem.
Kā aģentūru LETA informēja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja, izsolē piedāvājumus iesniegušas piecas firmas, taču pēc izsoles kritērijiem - piedāvātajām cenām, termiņiem un garantijām - SIA "Būve" tika atzīta par piemērotāko.
Tuvākajā laikā tiks parakstīts līgums ar izsoles uzvarētāju, bet būvdarbus paredzēts sākt uzreiz pēc līguma parakstīšanas.
Jau ziņots, ka ir anulēti iepriekšējā konkursa rezultāti par tiesībām būvēt kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes staciju, jo pretendentu piedāvājumi tika atzīti par nepilnīgiem. Konkursa komisija vēlējās saņemt papildu informāciju no pretendentiem, kas nebija iekļauta konkursa nolikumā. Lai kāds no pretendentiem neiesniegtu protestu, tika nolemts izsludināt jaunu konkursu, aģentūrai LETA sacīja Liepājas ostas pārvaldnieks Boja.
Liepājas bāzes stacijas projektu izstrādājusi SIA "Eko - osta". Projekts izstrādāts tā, lai pēc stacijas būvniecības pabeigšanas būtu iespējams to paplašināt, palielinot jaudu un uzlabojot kvalitāti.
Stacija projektēta tā, lai vajadzības gadījumā blakus varētu tikt būvēta ķīmisko piesārņojumu attīrīšanas stacija, tiktu palielināts arī attīrīšanas iekārtu rezervuāru tilpums. Pašreizējās projekta izmaksās, kas ir ap Ls 300 000, neietilpst ķīmiskā piesārņojuma attīrīšana, stacijas elektroniskā monitoringa ieviešana un procesu automātiskā vadība.
Attīrīšanas staciju izbūve Liepājas ostā notiek saskaņā ar starptautiskām normām, kas paredz ekoloģiskā stāvokļa uzlabošanu Baltijas jūrā. Ceļot jauno staciju, ievērotas "Helcom", "Marpol" un Baltijas jūras stratēģijas programmas, kas paredz radīt kuģiem iespējas nodot piesārņoto ūdeni Baltijas jūras valstu ostās.
Jaunās stacijas jauda ir 10 kubikmetri piesārņoto vielu vienā stundā, bet krīzes gadījumos šo jaudu ir iespējams vairākas reizes palielināt un apkalpot līdz pat 1300 kubikmetriem diennaktī.
Attīrītais ūdens, kuram bijuši naftas piejaukumi, atbildīs Eiropas Savienības standartiem, un tā saturā naftas produkti nepārsniegs 1 - 1,5 miligramus uz vienu litru ūdens.
Dace Kārkla LETA
Kā aģentūru LETA informēja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja, izsolē piedāvājumus iesniegušas piecas firmas, taču pēc izsoles kritērijiem - piedāvātajām cenām, termiņiem un garantijām - SIA "Būve" tika atzīta par piemērotāko.
Tuvākajā laikā tiks parakstīts līgums ar izsoles uzvarētāju, bet būvdarbus paredzēts sākt uzreiz pēc līguma parakstīšanas.
Jau ziņots, ka ir anulēti iepriekšējā konkursa rezultāti par tiesībām būvēt kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes staciju, jo pretendentu piedāvājumi tika atzīti par nepilnīgiem. Konkursa komisija vēlējās saņemt papildu informāciju no pretendentiem, kas nebija iekļauta konkursa nolikumā. Lai kāds no pretendentiem neiesniegtu protestu, tika nolemts izsludināt jaunu konkursu, aģentūrai LETA sacīja Liepājas ostas pārvaldnieks Boja.
Liepājas bāzes stacijas projektu izstrādājusi SIA "Eko - osta". Projekts izstrādāts tā, lai pēc stacijas būvniecības pabeigšanas būtu iespējams to paplašināt, palielinot jaudu un uzlabojot kvalitāti.
Stacija projektēta tā, lai vajadzības gadījumā blakus varētu tikt būvēta ķīmisko piesārņojumu attīrīšanas stacija, tiktu palielināts arī attīrīšanas iekārtu rezervuāru tilpums. Pašreizējās projekta izmaksās, kas ir ap Ls 300 000, neietilpst ķīmiskā piesārņojuma attīrīšana, stacijas elektroniskā monitoringa ieviešana un procesu automātiskā vadība.
Attīrīšanas staciju izbūve Liepājas ostā notiek saskaņā ar starptautiskām normām, kas paredz ekoloģiskā stāvokļa uzlabošanu Baltijas jūrā. Ceļot jauno staciju, ievērotas "Helcom", "Marpol" un Baltijas jūras stratēģijas programmas, kas paredz radīt kuģiem iespējas nodot piesārņoto ūdeni Baltijas jūras valstu ostās.
Jaunās stacijas jauda ir 10 kubikmetri piesārņoto vielu vienā stundā, bet krīzes gadījumos šo jaudu ir iespējams vairākas reizes palielināt un apkalpot līdz pat 1300 kubikmetriem diennaktī.
Attīrītais ūdens, kuram bijuši naftas piejaukumi, atbildīs Eiropas Savienības standartiem, un tā saturā naftas produkti nepārsniegs 1 - 1,5 miligramus uz vienu litru ūdens.
Dace Kārkla LETA