building.lv skaitļos

Lietotāji online18
Aktīvie uzņēmumi19829
Nozares ziņas33032
SIA "Vītols" būvēs kuģu radītā piesārņojuma attīrīšanas bāzes staciju Liepājā : building.lv - par būvniecību Latvijā

SIA "Vītols" būvēs kuģu radītā piesārņojuma attīrīšanas bāzes staciju Liepājā

SIA "Vītols" ieguvis tiesības būvēt kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes staciju, aģentūru LETA informēja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.

SIA "Vītols" ieguvis tiesības būvēt kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes staciju, aģentūru LETA informēja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.

Nākamnedēļ plānots noslēgt līgumu ar SIA "Vītols", kas uzvarēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes rīkotajā konkursā, piedāvājot lētāku darba izpildes cenu. Celtniecību paredzēts sākt tūlīt pēc līguma parakstīšanas.

LETA jau informēja, ka piedāvājumus konkursā par kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes stacijas celtniecību iesnieguši četri pretendenti. No četriem pretendentiem viens neatbilda kvalifikācijas prasībām, līdz ar to tiks vērtētas trīs firmas - AS "BKD", SIA "Būve" un SIA "Vītols". Liepājas bāzes stacijas projektu izstrādājusi SIA "Eko-osta". Projekts izstrādāts tā, lai pēc stacijas būvniecības pabeigšanas būtu iespējams to paplašināt, palielinot jaudu un uzlabojot kvalitāti.

Stacija projektēta tā, lai vajadzības gadījumā blakus varētu tikt būvēta ķīmisko piesārņojumu attīrīšanas stacija, tiktu palielināts arī attīrīšanas iekārtu rezervuāru tilpums.

Pašreizējās projekta izmaksās, kas ir ap Ls 300 000, neietilpst ķīmiskā piesārņojuma attīrīšana, stacijas elektroniskā monitoringa ieviešana un procesu automātiskā vadība.

Ar paplašināšanās plāniem ir iepazīstināti Dānijas firmas "Carlbro" pārstāvji, kuri jau iepriekš bija izteikušies, ka ar savu finansējumu varētu piedalīties stacijas tālākā attīstībā, norādīja Boja.

Attīrīšanas staciju izbūve Liepājas ostā notiek saskaņā ar starptautiskām normām, kas paredz ekoloģiskā stāvokļa uzlabošanu Baltijas jūrā. Ceļot jauno staciju, ievērotas "Helcom", "Marpol" un Baltijas jūras stratēģijas programmas, kas paredz radīt kuģiem iespējas nodot piesārņoto ūdeni Baltijas jūras valstu ostās.

Jaunās stacijas jauda ir 10 kubikmetri piesārņoto vielu vienā stundā, bet krīzes gadījumos šo jaudu ir iespējams vairākas reizes palielināt un apkalpot līdz pat 1300 kubikmetriem diennaktī.

Attīrītais ūdens, kuram bijuši naftas piejaukumi, atbildīs Eiropas Savienības standartiem un saturēs 1 - 1,5 miligramus naftas produktu uz vienu litru ūdens.


Dace Kārkla LETA

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.