SIA "Vudisona termināls" naftas termināļa teritorijā būvēs strūklaku parku
Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien atbalstīja SIA "Vudisona termināls" ieceri Viestura prospektā 2 pašreizējā naftas termināļa teritorijā veidot izklaides un atpūtas kompleksu un strūklaku parku.
Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien atbalstīja SIA "Vudisona termināls" ieceri Viestura prospektā 2 pašreizējā naftas termināļa teritorijā veidot izklaides un atpūtas kompleksu un strūklaku parku.
Pašlaik 13 hektārus lielā teritorija iznomāta par četriem latiem gadā minētajam uzņēmumam līdz 2008.gadam naftas termināļa darbībai.
Kā deputātus informēja Rīgas reģiona attīstības aģentūras direktors Dans Bērtulis, aģentūra tika pieaicināta palīdzēt izstrādāt teritorijas turpmākās izmantošanas plānu. Sākotnēji tika izskatītas trīs iespējas - atstāt visu, kā ir, demontēt esošos naftas rezervuārus, cauruļvadus, sūkņus un rekultivēt teritoriju, vai arī izveidot izklaides un atpūtas parku.
Bērtulis pastāstīja, ka terminālis sākts būvēt 1942.gadā. To būvējuši vācieši armijas vajadzībām. Tas atrodas sešu kilometru attālumā no Mangaļu ostas, mežā, lai tam netrāpītu ostai raidītie šāviņi. Turklāt rezervuāri atrodas monolīta betona sarkofāgā, kuram tiešā trāpījumā nevarētu neko padarīt ar 125 milimetru šāviņu. Līdz ar to, lai demontētu rezervuārus, tos nāktos spridzināt. Rezervuāri apbērti ar augsni, un šajās vietās aug vairāk nekā 50 gadus vecas priedes.
Termināļa teritorijā atrodas divas rezervuāru grupas, kurās ir katrā pa trīs rezervuāriem ar 2200 kubikmetru tilpumu katrs. Ir vēl divi dzelzsbetona rezervuāri ar 600 un 1000 kubikmetru tilpumu, kuri ierakti 10 metru dziļumā, kā arī citi mazāka tilpuma tērauda, betona un ķieģeļu rezervuāri, kas ierakti 1,5 metru dziļumā. Sūkņu stacija ar sešiem jaudīgiem sūkņiem iegremdēta piecu metru dziļumā.
Šajā teritorijā ir plašs cauruļvadu tīkls ar dažāda diametra caurulēm, kura kopējā izvietojuma platība ir 4,5 hektāri. Zem augsnes uzbēruma samontēts bijušais rezerves vadības punkts, ir arī zemē iegremdēti ugunsdzēsības rezervuāri, dzelzceļa pievadi.
Lai to visu demontētu, nepieciešams izmantot spridzināšanu, ierīkot demontāžas laukumus, līdz ar to būs nepieciešams nocirst daļu koku. Izvedamo būvniecības atlieku apjoms tiek lēsts aptuveni 30 000 kubikmetru, izvedamo metāla konstrukciju apjoms - 500 tonnas, izvedamās grunts apjoms - 10 000 kubikmetru. Darbu izmaksas tiek lēstas gandrīz pieci miljoni eiro (vairāk nekā trīs miljoni latu).
Tādēļ pieņemts lēmums veidot atpūtas parku, izmantojot esošo inženiertehnisko infrastruktūru - rezervuārus, cauruļvadus un sūkņus. Izmantojot esošās iespējas, šajā vietā plānots izveidot lielu un jaudīgu strūklaku parku, radot jaunas pievilcīgas brīvā laika pavadīšanas iespējas Rīgā.
Izklaides un atpūtas kompleksā paredzēts izveidot strūklaku dārzu ar strūklaku kompleksu, ūdenskritumiem, kaskādēm. Šeit paredzēts viesnīcu komplekss, romantisks dārza stūrītis, jaunatnes atpūtas centrs, bērnu rotaļu laukums, arēna šovu izrādēm, atrakciju laukumi ātrās ēdināšanas komplekss kā arī divas autostāvvietas 150 automašīnām.
Atpūtas parku iecerēts veidot divās daļās - publiskajā, kas pieejama bez maksas - strūklaku dārzs, celiņi, rotaļu laukumi, kā arī peļņas daļā - viesnīca, ēdināšanas komplekss, atrakcijas, no kā uzņēmējs gūtu peļņu atpūtas parka uzturēšanai un apsaimniekošanai.
Strūklaku dārzā paredzēts izveidot gaismas - mūzikas strūklaku "Laimes mirkļi", ūdenskritumu "Romantiskais" stūrītis, mazo ūdenskritumu kaskādi, kas beidzas nelielā dīķītī, kur ziemā ierīkot nelielu slidotavu, strūklaku grupu - "Māsiņas", mazo strūklaku aleju, kas ziemā būtu ledus skulptūru aleja. Iecerētas arī strūklakas - "Lielais Jānis" un "Lielais Pēteris", strūklaku grupa gar romantisko taciņu - "Lēkājošās vardes" un strūklaku labirintu "Mazulis".
Viesnīca paredzēta ar 75 numuriem (10 luksa, 20 vienvietīgiem un 45 divvietīgiem). Iecerēti divi restorāni, trīs bāri, nakts klubs, kazino, fitnesa centrs. Plānoti dažādi deju laukumi, diskotēka, bērnu pilsētiņa, arēna, atrakciju lakums. Tiek apsvērta iespēja pieslēgties Mežaparka šaursliežu dzelzceļam.
Kopumā projektā paredzēts ieguldīt 13,4 miljonus eiro (8,9 miljoni latu).
Kā norādīja deputāts Jānis Freimanis (Tautas partija), naftu nav iespējams pilnībā izmazgāt un līdz ar to strūklakas smirdēs pēc naftas. Bērtulis norādīja, ka ir ķīmiskas vielas, kas ļauj no naftas pilnībā atbrīvoties un rezervuārus iztīrīt sterilus.
Zaļās partijas deputāts Ingmārs Līdaka jautāja par to, vai ir veikta teritorijas izpēta, jo šādās vietās parasti ir vēsturiskais piesārņojums. Deputātiem tika paskaidrots, ka pilnībā visas teritorijas izpēte nav veikta, bet pašlaik ir konstatēts, ka neliels piesārņojums ir pie dzelzceļa rampām.
Edmunds Krastiņš (Tautas partija) uzsvēra, ka vispirms nepieciešams noskaidrot juridiskos un ekoloģiskos aspektus.
Savukārt citi deputāti uzsvēra, ka nepieciešams piesaistīt privāto kapitālu šādu teritoriju sakopšanai un Mežaparka kā atpūtas vietas attīstīšanai. Komiteja atbalstīja "Vudisona termināla" ieceri un pieņēma lēmumu par detālplāna izstrādes uzsākšanu šai teritorijai.
Pašlaik 13 hektārus lielā teritorija iznomāta par četriem latiem gadā minētajam uzņēmumam līdz 2008.gadam naftas termināļa darbībai.
Kā deputātus informēja Rīgas reģiona attīstības aģentūras direktors Dans Bērtulis, aģentūra tika pieaicināta palīdzēt izstrādāt teritorijas turpmākās izmantošanas plānu. Sākotnēji tika izskatītas trīs iespējas - atstāt visu, kā ir, demontēt esošos naftas rezervuārus, cauruļvadus, sūkņus un rekultivēt teritoriju, vai arī izveidot izklaides un atpūtas parku.
Bērtulis pastāstīja, ka terminālis sākts būvēt 1942.gadā. To būvējuši vācieši armijas vajadzībām. Tas atrodas sešu kilometru attālumā no Mangaļu ostas, mežā, lai tam netrāpītu ostai raidītie šāviņi. Turklāt rezervuāri atrodas monolīta betona sarkofāgā, kuram tiešā trāpījumā nevarētu neko padarīt ar 125 milimetru šāviņu. Līdz ar to, lai demontētu rezervuārus, tos nāktos spridzināt. Rezervuāri apbērti ar augsni, un šajās vietās aug vairāk nekā 50 gadus vecas priedes.
Termināļa teritorijā atrodas divas rezervuāru grupas, kurās ir katrā pa trīs rezervuāriem ar 2200 kubikmetru tilpumu katrs. Ir vēl divi dzelzsbetona rezervuāri ar 600 un 1000 kubikmetru tilpumu, kuri ierakti 10 metru dziļumā, kā arī citi mazāka tilpuma tērauda, betona un ķieģeļu rezervuāri, kas ierakti 1,5 metru dziļumā. Sūkņu stacija ar sešiem jaudīgiem sūkņiem iegremdēta piecu metru dziļumā.
Šajā teritorijā ir plašs cauruļvadu tīkls ar dažāda diametra caurulēm, kura kopējā izvietojuma platība ir 4,5 hektāri. Zem augsnes uzbēruma samontēts bijušais rezerves vadības punkts, ir arī zemē iegremdēti ugunsdzēsības rezervuāri, dzelzceļa pievadi.
Lai to visu demontētu, nepieciešams izmantot spridzināšanu, ierīkot demontāžas laukumus, līdz ar to būs nepieciešams nocirst daļu koku. Izvedamo būvniecības atlieku apjoms tiek lēsts aptuveni 30 000 kubikmetru, izvedamo metāla konstrukciju apjoms - 500 tonnas, izvedamās grunts apjoms - 10 000 kubikmetru. Darbu izmaksas tiek lēstas gandrīz pieci miljoni eiro (vairāk nekā trīs miljoni latu).
Tādēļ pieņemts lēmums veidot atpūtas parku, izmantojot esošo inženiertehnisko infrastruktūru - rezervuārus, cauruļvadus un sūkņus. Izmantojot esošās iespējas, šajā vietā plānots izveidot lielu un jaudīgu strūklaku parku, radot jaunas pievilcīgas brīvā laika pavadīšanas iespējas Rīgā.
Izklaides un atpūtas kompleksā paredzēts izveidot strūklaku dārzu ar strūklaku kompleksu, ūdenskritumiem, kaskādēm. Šeit paredzēts viesnīcu komplekss, romantisks dārza stūrītis, jaunatnes atpūtas centrs, bērnu rotaļu laukums, arēna šovu izrādēm, atrakciju laukumi ātrās ēdināšanas komplekss kā arī divas autostāvvietas 150 automašīnām.
Atpūtas parku iecerēts veidot divās daļās - publiskajā, kas pieejama bez maksas - strūklaku dārzs, celiņi, rotaļu laukumi, kā arī peļņas daļā - viesnīca, ēdināšanas komplekss, atrakcijas, no kā uzņēmējs gūtu peļņu atpūtas parka uzturēšanai un apsaimniekošanai.
Strūklaku dārzā paredzēts izveidot gaismas - mūzikas strūklaku "Laimes mirkļi", ūdenskritumu "Romantiskais" stūrītis, mazo ūdenskritumu kaskādi, kas beidzas nelielā dīķītī, kur ziemā ierīkot nelielu slidotavu, strūklaku grupu - "Māsiņas", mazo strūklaku aleju, kas ziemā būtu ledus skulptūru aleja. Iecerētas arī strūklakas - "Lielais Jānis" un "Lielais Pēteris", strūklaku grupa gar romantisko taciņu - "Lēkājošās vardes" un strūklaku labirintu "Mazulis".
Viesnīca paredzēta ar 75 numuriem (10 luksa, 20 vienvietīgiem un 45 divvietīgiem). Iecerēti divi restorāni, trīs bāri, nakts klubs, kazino, fitnesa centrs. Plānoti dažādi deju laukumi, diskotēka, bērnu pilsētiņa, arēna, atrakciju lakums. Tiek apsvērta iespēja pieslēgties Mežaparka šaursliežu dzelzceļam.
Kopumā projektā paredzēts ieguldīt 13,4 miljonus eiro (8,9 miljoni latu).
Kā norādīja deputāts Jānis Freimanis (Tautas partija), naftu nav iespējams pilnībā izmazgāt un līdz ar to strūklakas smirdēs pēc naftas. Bērtulis norādīja, ka ir ķīmiskas vielas, kas ļauj no naftas pilnībā atbrīvoties un rezervuārus iztīrīt sterilus.
Zaļās partijas deputāts Ingmārs Līdaka jautāja par to, vai ir veikta teritorijas izpēta, jo šādās vietās parasti ir vēsturiskais piesārņojums. Deputātiem tika paskaidrots, ka pilnībā visas teritorijas izpēte nav veikta, bet pašlaik ir konstatēts, ka neliels piesārņojums ir pie dzelzceļa rampām.
Edmunds Krastiņš (Tautas partija) uzsvēra, ka vispirms nepieciešams noskaidrot juridiskos un ekoloģiskos aspektus.
Savukārt citi deputāti uzsvēra, ka nepieciešams piesaistīt privāto kapitālu šādu teritoriju sakopšanai un Mežaparka kā atpūtas vietas attīstīšanai. Komiteja atbalstīja "Vudisona termināla" ieceri un pieņēma lēmumu par detālplāna izstrādes uzsākšanu šai teritorijai.