Sabiedriskai apspriešanai nodota Dubultu satiksmes mezgla rekonstrukcijas iecere
Jūrmalas pilsētas domē 16.decembrī plkst.18.00 paredzēta tikšanās ar Dubultu satiksmes mezgla rekonstrukcijas ieceres priekšlikuma autoriem un būvvaldes speciālistiem.
Jūrmalas pilsētas domē 16.decembrī plkst.18.00 paredzēta tikšanās ar Dubultu satiksmes mezgla rekonstrukcijas ieceres priekšlikuma autoriem un būvvaldes speciālistiem.
Jūrmalas pilsētas domē (Jomas ielā 1/5, Jūrmalā) 16. decembrī plkst. 18.00 sabiedriskās apspriešanas ietvaros paredzēta tikšanās ar Dubultu satiksmes mezgla rekonstrukcijas ieceres priekšlikuma autoriem un būvvaldes speciālistiem. Priekšlikumus un ierosinājumus var iesniegt domē līdz 2009.gada 7.janvārim.
"Šobrīd praktiski vienīgā vieta Jūrmalā, kur regulāri veidojas satiksmes sastrēgumi, ir Dubulti, tāpēc ķeramies klāt šī satiksmes mezgla sakārtošanai, kas risināma, ņemot vērā perspektīvā paredzētā jaunā Lielupes tilta iespējamos pieslēgumus pilsētas satiksmes ceļiem," informē Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Ģirts Trencis. "Tā kā šis ir ļoti svarīgs satiksmes mezgls, es aicinu jūrmalniekus un arī pilsētas viesus aktīvi iesaistīties ieceres sabiedriskajā apspriešanā, lai mēs visi kopā atrastu pašu optimālāko risinājumu."
Dubultu satiksmes mezgla rekonstrukcijas projektētājs ir SIA "PK 19+93", kas rekonstrukcijas būvprojektu izstrādā saskaņā ar Jūrmalas pilsētas būvvaldes izvirzītajām arhitektūras un plānošanas prasībām, pilsētas domes projektēšanas uzdevumu un komunikācijas ekspluatējošo organizāciju izsniegtajiem atzinumiem.
Projekta risinājums paredz, ka Dubultu satiksmes mezgla zonā un visā rekonstruējamā Z. Meierovica un Dubultu prospekta brauktuves posmā tiks nodrošināta transportlīdzekļu satiksme divās joslās katrā satiksmes virzienā. Vienas satiksmes joslas platums visā rekonstruējamā posmā būs nemainīgs - 3,5 m.
Priekšlikumos izstrādāts risinājums Z. Meierovica un Dubultu prospekta krustojuma organizēšanai sasaistē ar Pils ielu, vienlaicīgi krustojumā pieslēdzot projektēto Dubultu stacijas laukumu, kas kalpos kā sabiedriskā transporta maršruta galapunkts un īslaicīga vieglo automašīnu stāvvieta. Laukuma ģeometriskie izmēri nodrošina manevrēšanas prasības 12 m garam sabiedriskā transporta autobusam. Krustojuma risinājuma izstrādē ievērtēti jau sagatavotie teritorijas detālplānojumi Pils ielā.
Lai nodrošinātu pietiekamu satiksmes caurlaidspēju galvenajai plūsmai satiksmes maksimumstundās, krustojumā uz galvenās brauktuves paredzēta piektā satiksmes josla kreisā pagrieziena veicējiem. Satiksmi krustojumā paredzēts regulēt ar luksoforu.
Dubultu prospekta un Baznīcas ielas krustojumā satiksme tiks organizēta, regulējot ar luksoforu. Starp Baznīcas ielu un Dubultu prospektu (kreisajā pusē virzienā uz Rīgu) izstrādāts risinājums vieglo automašīnu stāvvietas ierīkošanai, vienlaicīgi slēdzot labo pagriezienu nobraukšanai no Dubultu prospekta uz Blaumaņa ielu.
Dubultu prospekta un Baznīcas ielas krustojuma risinājums izstrādāts, respektējot esošo apbūvi un ielu sarkano līniju noteiktās robežas. Caurlaidspējas palielināšanai galvenajai satiksmes plūsmai šajā krustojumā diemžēl nav iespējams ierīkot atsevišķu joslu kreisā manevra veikšanai no Dubultu prospekta uz Baznīcas ielu. Rīta un vakara satiksmes maksimumstundās kreiso pagriezienu paredzēts aizliegt.
Projektā paredzēts rekonstruēt Strēlnieku prospekta un Slokas ielas krustojumu, izveidojot Strēlnieku prospektu visā rekonstruējamā posmā kā divjoslu brauktuvi Rīgas virzienā.
Līdzšinējo kreiso pagriezienu virzienā Dubultu prospekts – Strēlnieku prospekts – Slokas iela paredzēts slēgt. Virzienu no Dubultu prospekta uz Slokas ielu paredzēts nodrošināt caur Ceriņu ielu, mainot pašreizējo satiksmes plūsmas virzienu Ceriņu ielā.
Maģistrālās ielas caurlaidspējas un satiksmes drošības prasību uzlabošanai projektā paredzēts aizliegt automašīnu novietošanu brauktuves malās Dubultu prospektā līdz Ceriņu ielai. Lai nodrošinātu ērtu un drošu piekļūšanu pilsētas infrastruktūras objektiem, izprojektētas no ielas brauktuves atdalītas atsevišķas vieglo automašīnu stāvvietas zaļajā zonā pie veikala "Elvi" un zaļajā zonā posmā starp Slokas un Ceriņu ielām Dubultu prospekta labajā pusē. Stāvvietu parametri projektēti atbilstoši ērtas manevrēšanas prasībām. Rekonstruējamā satiksmes mezgla posmos, kur nav iespējams ierīkot no brauktuves atdalītas autostāvvietas, izņēmuma gadījumā paredzētas stāvvietu kabatas brauktuves malā īslaicīgai auto novietošanai pie svarīgiem pilsētas infrastruktūras objektiem.
Projektā paredzēts rekonstruēt esošās autobusu pieturas pie Dubultu stacijas un pie Kļavu ielas gan uz Dubultu, gan Strēlnieku prospekta. Pieturvietas paredzēts ierīkot standartam atbilstošos brauktuves paplašinājumos "kabatās", tādā veidā nodrošinot netraucētu satiksmes plūsmu uz maģistrālām ielām.
Saglabāti dominējošie esošo gājēju plūsmu virzieni, projektējot gan atsevišķas ietves, gan apvienotas ar veloceliņu. Visos krustojumos, kur pieļaujama gājēju un transportplūsmu krustošanās, paredzēta gājēju plūsmas regulēšana ar luksoforu palīdzību. Ar luksoforu regulētā krustojumā brauktuves šķērsošanai gājējiem tiks paredzēta atsevišķa darbības fāze, to ieslēdzot ar izsaukuma pogu vai iekļaujot kopējā krustojuma regulēšanas ciklā. Gājēju plūsmu organizēšanai, krustojumu zonās paredzēts uzstādīt gājējus norobežojošas aizsargbarjeras.
Satiksmes mezgla rekonstrukcijas priekšlikumos ietverti arī plānotie teritorijas labiekārtojuma un apzaļumošanas darbi, jaunu koku un košumkrūmu stādīšana.
Jūrmalas pilsētas domē (Jomas ielā 1/5, Jūrmalā) 16. decembrī plkst. 18.00 sabiedriskās apspriešanas ietvaros paredzēta tikšanās ar Dubultu satiksmes mezgla rekonstrukcijas ieceres priekšlikuma autoriem un būvvaldes speciālistiem. Priekšlikumus un ierosinājumus var iesniegt domē līdz 2009.gada 7.janvārim.
"Šobrīd praktiski vienīgā vieta Jūrmalā, kur regulāri veidojas satiksmes sastrēgumi, ir Dubulti, tāpēc ķeramies klāt šī satiksmes mezgla sakārtošanai, kas risināma, ņemot vērā perspektīvā paredzētā jaunā Lielupes tilta iespējamos pieslēgumus pilsētas satiksmes ceļiem," informē Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Ģirts Trencis. "Tā kā šis ir ļoti svarīgs satiksmes mezgls, es aicinu jūrmalniekus un arī pilsētas viesus aktīvi iesaistīties ieceres sabiedriskajā apspriešanā, lai mēs visi kopā atrastu pašu optimālāko risinājumu."
Dubultu satiksmes mezgla rekonstrukcijas projektētājs ir SIA "PK 19+93", kas rekonstrukcijas būvprojektu izstrādā saskaņā ar Jūrmalas pilsētas būvvaldes izvirzītajām arhitektūras un plānošanas prasībām, pilsētas domes projektēšanas uzdevumu un komunikācijas ekspluatējošo organizāciju izsniegtajiem atzinumiem.
Projekta risinājums paredz, ka Dubultu satiksmes mezgla zonā un visā rekonstruējamā Z. Meierovica un Dubultu prospekta brauktuves posmā tiks nodrošināta transportlīdzekļu satiksme divās joslās katrā satiksmes virzienā. Vienas satiksmes joslas platums visā rekonstruējamā posmā būs nemainīgs - 3,5 m.
Priekšlikumos izstrādāts risinājums Z. Meierovica un Dubultu prospekta krustojuma organizēšanai sasaistē ar Pils ielu, vienlaicīgi krustojumā pieslēdzot projektēto Dubultu stacijas laukumu, kas kalpos kā sabiedriskā transporta maršruta galapunkts un īslaicīga vieglo automašīnu stāvvieta. Laukuma ģeometriskie izmēri nodrošina manevrēšanas prasības 12 m garam sabiedriskā transporta autobusam. Krustojuma risinājuma izstrādē ievērtēti jau sagatavotie teritorijas detālplānojumi Pils ielā.
Lai nodrošinātu pietiekamu satiksmes caurlaidspēju galvenajai plūsmai satiksmes maksimumstundās, krustojumā uz galvenās brauktuves paredzēta piektā satiksmes josla kreisā pagrieziena veicējiem. Satiksmi krustojumā paredzēts regulēt ar luksoforu.
Dubultu prospekta un Baznīcas ielas krustojumā satiksme tiks organizēta, regulējot ar luksoforu. Starp Baznīcas ielu un Dubultu prospektu (kreisajā pusē virzienā uz Rīgu) izstrādāts risinājums vieglo automašīnu stāvvietas ierīkošanai, vienlaicīgi slēdzot labo pagriezienu nobraukšanai no Dubultu prospekta uz Blaumaņa ielu.
Dubultu prospekta un Baznīcas ielas krustojuma risinājums izstrādāts, respektējot esošo apbūvi un ielu sarkano līniju noteiktās robežas. Caurlaidspējas palielināšanai galvenajai satiksmes plūsmai šajā krustojumā diemžēl nav iespējams ierīkot atsevišķu joslu kreisā manevra veikšanai no Dubultu prospekta uz Baznīcas ielu. Rīta un vakara satiksmes maksimumstundās kreiso pagriezienu paredzēts aizliegt.
Projektā paredzēts rekonstruēt Strēlnieku prospekta un Slokas ielas krustojumu, izveidojot Strēlnieku prospektu visā rekonstruējamā posmā kā divjoslu brauktuvi Rīgas virzienā.
Līdzšinējo kreiso pagriezienu virzienā Dubultu prospekts – Strēlnieku prospekts – Slokas iela paredzēts slēgt. Virzienu no Dubultu prospekta uz Slokas ielu paredzēts nodrošināt caur Ceriņu ielu, mainot pašreizējo satiksmes plūsmas virzienu Ceriņu ielā.
Maģistrālās ielas caurlaidspējas un satiksmes drošības prasību uzlabošanai projektā paredzēts aizliegt automašīnu novietošanu brauktuves malās Dubultu prospektā līdz Ceriņu ielai. Lai nodrošinātu ērtu un drošu piekļūšanu pilsētas infrastruktūras objektiem, izprojektētas no ielas brauktuves atdalītas atsevišķas vieglo automašīnu stāvvietas zaļajā zonā pie veikala "Elvi" un zaļajā zonā posmā starp Slokas un Ceriņu ielām Dubultu prospekta labajā pusē. Stāvvietu parametri projektēti atbilstoši ērtas manevrēšanas prasībām. Rekonstruējamā satiksmes mezgla posmos, kur nav iespējams ierīkot no brauktuves atdalītas autostāvvietas, izņēmuma gadījumā paredzētas stāvvietu kabatas brauktuves malā īslaicīgai auto novietošanai pie svarīgiem pilsētas infrastruktūras objektiem.
Projektā paredzēts rekonstruēt esošās autobusu pieturas pie Dubultu stacijas un pie Kļavu ielas gan uz Dubultu, gan Strēlnieku prospekta. Pieturvietas paredzēts ierīkot standartam atbilstošos brauktuves paplašinājumos "kabatās", tādā veidā nodrošinot netraucētu satiksmes plūsmu uz maģistrālām ielām.
Saglabāti dominējošie esošo gājēju plūsmu virzieni, projektējot gan atsevišķas ietves, gan apvienotas ar veloceliņu. Visos krustojumos, kur pieļaujama gājēju un transportplūsmu krustošanās, paredzēta gājēju plūsmas regulēšana ar luksoforu palīdzību. Ar luksoforu regulētā krustojumā brauktuves šķērsošanai gājējiem tiks paredzēta atsevišķa darbības fāze, to ieslēdzot ar izsaukuma pogu vai iekļaujot kopējā krustojuma regulēšanas ciklā. Gājēju plūsmu organizēšanai, krustojumu zonās paredzēts uzstādīt gājējus norobežojošas aizsargbarjeras.
Satiksmes mezgla rekonstrukcijas priekšlikumos ietverti arī plānotie teritorijas labiekārtojuma un apzaļumošanas darbi, jaunu koku un košumkrūmu stādīšana.